امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11010 تاریخ انتشار: شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مسجد جامعی اعلام کرد؛

اقتصاد فرهنگی باید جایگزین درآمد نفت شود/ ایران جایگاه و خواستگاه هنری ترین حوزه قرآنی جهان محسوب می شود

خبرایران :احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران بر اهمیت جایگزینی اقتصاد فرهنگی به ویژه فرهنگ قرآنی به جای کسب درآمدهای نفتی تاکید کرد.
اقتصاد فرهنگی باید جایگزین درآمد نفت شود/ ایران جایگاه و خواستگاه هنری ترین حوزه قرآنی جهان محسوب می شود

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و ستاد خبری ششمین جشنواره و نمایشگاه قرآنی قشم احمد مسجد جامعی به عنوان مهمان ویژه مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم، گفت: اگر سهم خودمان را از اقتصاد فرهنگ جهانی به نیم درصد برسانیم درآمدهای ارزی ایران از حوزه فرهنگ بیش از فروش نفت خواهد بود.

وی با اعلام اینکه ایران جایگاه و خواستگاه هنری ترین حوزه قرآنی جهان محسوب می شود، اعلام کرد: ایران با داشتن توانمندی بالای هنری در زمینه قرائت، تجوید، خط ، موسیقی و ایجاد تابلوهای نفیس آیات الهی متاسفانه تاکنون نتوانسته از این هنر و صنعت گرانبها به درستی استفاده کند.

مسجد جامعی از قشم به عنوان منطقه ای با استعداد در حوزه مسائل قرآنی نام برد و گفت: با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان یک مدیر حامی فرهنگ، می توان در قشم اکسپوی مهم قرآنی (جشنواره جهانی) را در کنار کشورهای حاشیه خلیج فارس ایجاد کرد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره فیلم های قرآنی و هنرهای تجسمی در قشم می تواند علاقمندان اینگونه هنرها از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس را به این جزیره بکشاند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موفقیت کشورمان در حوزه ارتباطات جهانی پس از توافق هسته ای، اظهار کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده و بالا بودن امکان گفت و گو بین ایران و جهان، باید از این فرصت مهم تاریخی با استفاده از همه ظرفیت های هنری قرآن در بعد اقتصادی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه قرآن جوشش هنرهای مختلفی است که هر کس براساس ذوق و سلیقه خود از آن بهره می برد، گفت: گروهی از قرآن به عنوان کلام وحی که عمل به آن باعث تعالی می شود استفاده می کنند، عده ای از جلوه های موسیقیایی آن، بخشی از انسان ها از هنر خوشنویسی قرآن و شماری هم از صوت دلنشین آن  لذت می برند و این نشان از جامعیت این کتاب آسمانی دارد.

به گفته مسجد جامعی، امروز ایران به عنوان پایگاه خط و خوشنویسی قرآن در جهان شناخته شده و از آنجا که هنر ایران یک هنر ترکیبی است و نظام فکری ایران توان گفت و گو با دنیا را دارد، باید از این فرصت در مسیر کسب درآمدهای اقتصاد فرهنگی استفاده کنیم.

وی از سینمای قرآنی، هنر قرآنی، نرم افزارهای و تابلوهای قرآنی، هنرهای تجسمی، چاپ های قرآنی و قرائت های زیبای این کتاب آسمانی را زمینه ساز تعامل فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی با جهان برشمرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب