امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11016 تاریخ انتشار: شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رونمایی از پوستر جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی

خبرایران: پوستر سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی(فردا) با طراحی علی شکوری رونمایی شد.
رونمایی از پوستر جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)، پوستر این جشنواره در فاصله چهار روز مانده تا برگزاری آن با طرحی ساده اما گویا رونمایی شد.

طراحی این پوستر که در آن المان‌هایی از سینما، عکس، صنعت و فناوری دیده می‌شود را علی شکوری، مدیر هنری جشنواره برعهده داشته است.

شکوری درباره این پوستر بیان کرد: طراحی پوستر جشنواره‌های سینمایی که نخواهد از المان‌های تکراری مانند نگاتیو، دوربین فیلمبرداری و... استفاده کند، یک مساله چالش برانگیز بین طراح و سفارش دهنده است. تامین نظر اسپانسرها در طراحی نیز مزید علت می‌شود که در طراحی پوستر جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی که حامیان مختلفی دارد، کاملا با آن روبرو بودیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن تمامی موارد فوق، صاحب نظر بودن دبیر جشنواره که خود سال‌ها در حوزه جشنواره‌ها فعالیت کرده بود، به کمک آمد و نهایتا این طرح با نظر ایشان به مرحله نهایی و اجرا رسید.

مدیر هنری جشنواره فناوری و صنعتی سپس با اشاره به استفاده از کیف ابزار به عنوان نشانه اصلی پوستر گفت: کیف ابزار صنعتی یک وسیله فوری و مورد نیاز در همه صنایع است و حضور آن را در هر کارگاه کوچک و بزرگی می‌بینید. ضمن آنکه کیف ابزار به سبب استفاده‌های خانگی برای مردم نیز کاملا آشناست. همین امر باعث شکل‌گیری ایده اولیه پوستر شد و المان هایی هم برای موضوع فناوری در نظر گرفته شد.

علی شکوری تاکنون علاوه بر فعالیت‌های متعدد در حوزه گرافیک، در کتاب جشنواره‌های مختلفی مانند فیلم فجر، سینمای جوان، سینماحقیقت، کودک و... به عنوان گرافیست فعالیت داشته است. او همچنین مدیر هنری انتشارات نظام الملک است.

سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) از هفتم تا نهم مردادماه به دبیری مسعود نجفی، توسط جهاد دانشگاهی واحد هنر و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه هنر در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب