امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11023 تاریخ انتشار: شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

پایان ماه عسل داعش و اردوغان؛

داعش: رجب طیب اردوغان را ترور می کنیم/ به کشور ترکیه حمله خواهدشد

خبرایران: ماه عسل روابط داعش و نظام ترکیه پس از تهدید این گروه تروریستی به هدف قرار دادن رجب طیب اردوغان به دنبال بستن مرزهای کشورش با سوریه به پایان رسید.
داعش: رجب طیب اردوغان را ترور می کنیم/ به کشور ترکیه حمله خواهدشد
گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای تهدید کرده که در صورت عدم بازگشایی گذرگاه‌های "باب الهوی" و "باب السلامة" که مقامات ترکیه پس از کنترل داعش بر شهرک "اعزاز" سوریه آن را بستند، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را ترورکرده و حملاتی شدید را در داخل خاک این کشور انجام می‌دهد.

 به گزارش پایگاه خبری بوابة نیوز ، داعش در بیانیه‌ای خطاب به اردوغان گفته است: "تو و دار و دسته‌ات پس از استبدادی که در کشور به راه انداختید مواظب سرتان باشید. چرا که اجرای حکم خداوند درباره شما سرکشان واجب شده است". داعش مسئولیت برخی عملیات تروریستی در "الریحانیه" و "باب الهوی" را بر عهده گرفته و هشدار داده که عملیات به آنکارا و استانبول نیز خواهد رسید و منافع دولت ترکیه را در آن هدف قرار خواهد داد.

 اخیرا انفجاری در شهرک "سوروچ" ترکیه رخ داد که موجب کشته و زخمی شدن بیش از 132 تن شد. داعش چند تن از نیروهای پلیس ترکیه را نیز اعدام و بمبی را در مقابل مقر حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه منفجر کرد. ترکیه به دنبال این حوادث به بهانه جنگ با داعش به مداخله نظامی در سوریه دست زد و برخی مواضع داعش در این کشور و همچنین پایگاه‌های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را بمباران کرد.

بازداشت مسئول جذب داعش در استانبول

مسئول یک گروه وابسته به داعش که در زمینه انتشار مقالات و نیز جذب نیرو و و اعزام آنان به سوریه و عراق فعالیت می‌کرد به همراه همسرش در استانبول دستگیر شد.براساس این گزارش، مأموران امنیتی و اطلاعاتی روز گذشته «خالص بایانجوک» ملقب به «ابو حنظله» را به اتهام تلاش برای جذب نیرو برای گروه داعش دستگیر کردند.ابو حنظله مسئول یک گروه وابسته به داعش در شهر استانبول بود و در زمینه انتشار مقالات در حمایت از داعش در رسانه‌های وابسته به این گروه و نیز جذب نیرو و و اعزام آنان به سوریه و عراق فعالیت می‌کرد.

نیروهای امنیتی همچنین همسر ابو حنظله را نیز بازداشت کردند. وی در سال ۲۰۱۴ نیز به ظن همکاری با گروه القاعده دستگیر و پس از مدتی آزاد شده بود.منابع خبری افزودند: مأموران امنیتی در چارچوب ادامه عملیات گسترده بر ضد سازمان های تروریستی گروه داعش، پ ک ک و گروه چپگرا موسوم به جبهه حزب انقلابی آزادیبخش خلق در شهرهای مختلف ترکیه، تاکنون صدها نفر را در شهر استانبول به ظن همکاری و عضویت در این گروهها بازداشت کردند.نیروهای امنیتی ترکیه همچنین مقادیر سلاح و مهمات در شهر استانبول کشف و ضبط کردند.در کنار بحران‌های امنیتی که ترکیه این روزها شاهد آن است بسیاری از مردم نگران هستند که کشورشان به جولانگاه جدید تروریست‌ها تبدیل شود از این رو از دولت می‌خواهند سیاست خارجی خود را تغییر دهد و در مسایل سوریه دخالت نکند.اوضاع ترکیه به سوی بی‌ثباتی در داخل پیش می‌رود و این کشور نمی‌تواند از خطر تروریسمی که خود از آن حمایت کرده است برکنار باشد.

داعش: ترکیه قبر خود را کند

 پس از اینکه مقام های ترکیه از وارد شدن به ائتلاف ضدداعش خبر داده و جنگنده های این کشور به برخی مواضع داعش در سوریه حمله کردند، طرفداران داعش واکنش نشان داده و با تهدید این کشور گفتند: ترکیه با حمله به ما با دست خود قبر خود را کند. به گزارش پایگاه خبری رأی الیوم، پس از آنکه مقام های ترکیه در روزهای جمعه و شنبه اعلام کردند که نیروی هوایی این کشور مواضع داعش را در سوریه هدف قرار داده است، طرفداران داعش تهدید کردند که به این حملات پاسخ داده و بخش اقتصاد ترکیه را هدف قرار می دهند. طرفداران داعش در شبکه های اجتماعی در مطالبی با عنوان 'ترکیه با دست خود قبر خود را کند' این کشور را شدیدا تهدید کردند.

 هیفا یکی از طرفداران داعش نوشت: اقتصاد ترکیه بر صنعت گردشگری استوار است و ورود به جنگ و خشونت به معنای روی گردانی گردشگران از ترکیه و در نتیجه فروپاشی اقتصاد ترکیه خواهد شد. یکی دیگر از طرفداران داعش به نام قرینه الکلاش نیز نوشت: گرگ های تنها، در ترکیه در انتظار ابوبکر البغدادی (سرکرده گروهک تروریستی داعش) هستند. یکی از خبرنگاران داعشی نیز نوشت: ترکیه با کسانی بازی می کند که آن ها با کسی شوخی ندارند. یکی دیگر از طرفداران داعش نیز نوشته است: ما در حال حاضر با 60 کشور می جنگیم، اگر بشود 61 کشور چه مشکلی پیش می آید؟

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب