امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11054 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۹:۱۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

عضو شورای اسلامی شهر تهران؛

ضعف سیستم پولی و بانکی منجر به رکود در نوسازی بافت‌ها فرسوده شده است

خبرایران : عضوشورای اسلامی شهرتهران با اشاره بر اینکه سیستم پولی و بانکی کشور در نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده ناکارآمد بوده است، گفت: شهرداری تهران برای احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده دست به کار شده اما بدون مشارکت جدی‌ دولت، شاهد نتیجه و خروجی قابل قبول در این زمینه نخواهیم بود.
ضعف سیستم پولی و بانکی منجر به رکود در نوسازی بافت‌ها فرسوده شده است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، پیرهادی با بیان این مطلب که نوسازی و احیای بافت‌ها فرسوده نیازمند هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف از جمله مجلس، دولت و مدیریت شهری است، افزود: البته در این زمینه ماموریت کاری بر دوش شهرداری نیست و اختیارات این مجموعه مربوط به حوزه شهری است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران هزینه‌های صدور مجوز ساخت و ساز را در این زمینه کاهش داده است، افزود: حتی در این راستا سازمان نوسازی شهر تهران برای تجمیع بافت‌های فرسوده سیاست‌های تشویقی خوبی در نظر گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه سیستم پولی و بانکی کشور در نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده تکلیف اساسی را برعهده دارد، بیان داشت: هزینه کاهش صدور جواز ساختمان بسیار کمتر از هزینه ساخت یک واحد مسکونی است بنابراین باید تسهیلات بانکی ارزان قیمتی برای احیای بافت‌های فرسوده برای شهروندان و سرمایه گذاران در نظر گرفته شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده به تسهیلگری دولت و سیستم بانکی مربوط می‌شود، بیان داشت: قبول داریم که دولت در حال حاضر با مشکلات اقتصادی درگیر است اما باید در بودجه‌های سالیانه خود ردیف‌های قابل قبولی را برای این موضوع در نظر بگیرید که متاسفانه چنین امری را شاهد نیستیم.

وی با بیان این مطلب که متاسفانه احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده خروجی قابل قبولی ندارد، افزود: باید اقدامات هماهنگ‌تری بین وزارت راه و شهرسازی،  وزارت مسکن، و سازمان نوسازی شکل بگیرد.

وی با بیان این مطلب که سیستم بانکی کشور در نوسازی بافت‌ها فرسوده ناکارآمد بوده است، افزود: متاسفانه سیستم بانکی ما تنها ویترین زیبایی دارد، اما مشکلی را حل نمی کند و این در حالی است که در سایر کشورها در زمینه‌های مختلف به ویژه احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده سیستم بانکی با ارائه وام‌های ویژه در این زمینه پیشرو بوده است.

پیرهادی ادامه داد: متاسفانه سیستم بانکی ما سیستم بانکی سرمایه داری است و به عبارتی افراد ضعیف جامعه نمی‌توانند به این سیستم پناه ببرند و بانک‌های ما حمایتگر نیستند.

عضوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه خوشبختانه شهرداری تهران برای احیای بافت‌های فرسوده دست به کار شده است، افزود: اما بدون ورود جدی‌ دولت این امر نمی تواند نتیجه ای در پی داشته باشد.

پیرهادی با اشاره به اینکه احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده با مشارکت شهروندان امکان‌پذیر است، گفت: باید مردم به این موضوع ورود پیدا کرده و خود مدیریت ساخت را برعهده بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به فرهنگ سازی در این زمینه افزود: ما همواره شاهد مقاومت در برابر تغییر هستیم بنابراین باید با فرهنگ سازی در این زمینه در روند نوسازی تسریع ایجاد کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر پذیرش اجتماعی و ارائه طرح و برنامه دقیق در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده، افزود: با آگاهی بخشی می‌توان قدرت تصمیم گیری افراد در این زمینه را ارتقا داد.

پیرهادی با اشاره به اینکه در ارتقای آگاهی شهروندان نسبت به ضرورت احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده مدیریت شهری می‌تواند اقدامات قابل قبولی انجام دهد، گفت: البته تامین منافع مالی شهروندان از طریق تسهیلات بانکی منجر به افزایش قدرت تصمیم گیری آنها خواهد شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب