امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11073 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرکل سلامت شهرداری تهران اعلام کرد؛:

برنامه های آموزشی سلامت محور تابستانی برای دانش آموزان تهرانی/ برپایی مراکز فرآموز در سطح پایتخت/ ارائه خدمات مشاوره و روان شناسی به والدین و دانش آموزان در مدارس

خبرایران : سمانه زمانی مدیر کل سلامت شهرداری تهران با تشریح برنامه های آموزشی سلامت محور تابستانی برای دانش آموزان پایتخت، از برپایی مراکز فرآموز در مناطق22گانه شهرداری تهران خبرداد.
برنامه های آموزشی سلامت محور تابستانی برای دانش آموزان تهرانی/ برپایی مراکز فرآموز در سطح پایتخت/ ارائه خدمات مشاوره و روان شناسی به  والدین و دانش آموزان در مدارس

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سمانه زمانی از برگزاری دوره های آموزشی مختلف در تابستان برای دانش آموزان خبرداد و گفت: دوره های آموزشی پیشگیری از رفتارهای پرخطر( پیشگیری از استعمال دخانیات، ایدز و ...) در هر مدرسه  حداقل دو دوره در ماه در مقاطع راهنمایی و دبیرستان، برگزاری دوره های آموزشی  مهارت های زندگی در هر مدرسه  حداقل یک دوره در ماه ، برگزاری دوره آموزشی کمکهای اولیه در هر مدرسه حداقل یک دوره در ماه و برگزاری جشنواره غذا در هر مدرسه  حداقل  یک جشنواره در ماه انجام خواهد گرفت.

وی به ارائه خدمات مشاوره و روان شناسی به  والدین و دانش آموزان در مدارس اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره غذا، تهیه و توزیع اقلام آموزشی سلامت محور 1000 عدد در هر مدرسه و اجرای تأتر و نمایش های میدانی با موضوع سلامت از دیگر اقدامات اداره سلامت در تابستان امسال است.

زمانی باتوجه به اهمیت آموزش مهارت رفتاری  در سنین کودکی ونوجوانی و  با توجه به فقدان این آموزش ها در مدارس اظهارداشت: شهرداری تهران  برای اولین بار در کشور اقدام به تاسیس مراکزی به نام فراموزکرده است.

وی با تاکید بر اینکه در هر منطقه شهرداری تهران  یک مرکز به نام فرآموز براساس اصول ذکر شده توسط اداره کل سلامت شهرداری تهران پایه گذاری شده است، اذعان داشت: هدف از تاسیس این مراکز آموزش مهارت های رفتاری به صورت آموزش غیر مستقیم به کودکان (سن 6تا 12 سال ) است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: براساس عنوان مطرح شده برای آموزش در هر منطقه، ساختمان مرکز فراموز به کارگاه های متنوعی برای یادگیری بهتر وسریعتر تقسیم بندی می شود که این فضاسازی براساس اصول علمی روانشناسی طراحی می شود.

وی به آموزش در این مراکز توسط مربیان مجرب و آشنا با مباحث روانشناسی و مهارت های رفتاری کودکان اشاره و اظهارداشت: دانش آموزان به صورت اردوهای دانش آموزی از طرف مدرسه با هماهنگی قبلی با مرکز فراموز در آموزش های این مراکز شرکت می کنند.

زمانی با پرداختن به اهداف مراکز فرآموز فعال در شهر تهران درراستای آموزش رفتارهای اعتیادآوری نظیر اعتیاد به رایانه و اینترنت، تلفن همراه، مُد و مُد گرایی، غذاهای آماده (فست فود) و... بیان داشت: این مراکز در هر منطقه به نام های مختلف نام گذاری شده اند. در منطقه 1؛ اعتیاد نوین، منطقه 3؛ خودشناسی، منطقه 4 ؛خلاقیت، منطقه 5 ؛ مهارت دوست یابی، منطقه 6 ؛پیشگیری از مصرف دخانیات،  منطقه8؛هوش هیجانی، منطقه 11 ؛مسئولیت پذیری، منطقه 12؛آداب معاشرت، منطقه 13؛تغذیه سالم، منطقه 14؛ احترام، منطقه 15؛هوش اخلاقی، منطقه 18؛پیشگیری از وندالیسم، منطقه 19؛اعتماد به نفس، منطقه 21؛رفتار جرات مندانه، منطقه 22؛ حقوق وتكاليف شهروندي در این زمینه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: البته این مراکز در طی سال هم فعال خواهد بود و عمده فعالیت شان در جهت آموزش مهارت های زندگی ، بازیافت ، خلاقیت ، حقوق وتکالیف شهروندی، مجسمه سازی، اوریگامی، نقاشی، نمایش ، داستان سرایی، خلاقیت هنری با موادبازیافتی و بازی های بومی وفکری است. البته تاکید می کنم این آموزش ها در هر مرکز فرآموز متناسب و مرتبط با موضوع آن مرکز صورت می گیرد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران درباره چگونگی بهره مندی از این مراکز هم گفت: ثبت نام در فصل تابستان از طریق مراجعه انفرادی والدین به مراکز فراموز یا از طریق پایگاه های تابستانی مدارس، کانون پرورش فکری، پایگاه های مساجد و فرهنگسراها و به صورت اردوهای دانش آموزی صورت می گیرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب