امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11107 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در آستانه مسابقات ليگ برتر ؛

پرداخت حق پخش مسابقات تلويزيونی فوتبال بین صدا و سيما و فدراسيون فوتبال امضا شد

خبرایران: صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران در آستانه مسابقات ليگ برتر، تفاهم نامه پرداخت حق پخش مسابقات تلويزيوني فوتبال را امضا كردند.
پرداخت حق پخش مسابقات تلويزيونی فوتبال بین صدا و سيما و فدراسيون فوتبال امضا شد

به گزارش خبرایران از  روابط عمومي رسانه ملي در پي برگزاري نشست مشترك قائم مقام رئيس صدا‌و‌سيما در امور فناوري و رسانه‌هاي نوين و رئيس فدراسيون فوتبال، تفاهم‌نامه همكاري ميان رسانه‌ ملي و اين فدراسيون منعقد شد. در اين تفاهم‌نامه،طرفين بر سر همكاري بين سازمان صداوسيما و فدراسيون فوتبال در طرح IPTV به‌ عنوان راه حل جايگزين پرداخت حق پخش تلويزيوني به توافق رسيدند.

براساس اين توافق، فدراسيون فوتبال متعهد ‌مي‌شود كه نسبت به پرداخت حق پخش تلويزيوني ادعايي مطرح نكند و در قبال آن، سازمان صداوسيما متعهد مي‌شود كه ساز و كار لازم براي امكان مشاركت فدراسيون فوتبال در تأمين محتواي خدمات IPTV را كه منجر به كسب در‌آمد بر اساس ضوابط مربوطه براي فدراسيون فوتبال مي‌شود، تأمين كند.

خبرگزاري صدا و سيما متن اين تفاهم نامه را به شرح زير منتشر كرد.

با استعانت از درگاه ايزد منان، سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران با درك شرايط، تنگناهاي مالي و محدوديت هاي قانوني سازمان صدا و سيما در خصوص پرداخت حق پخش تلويزيوني مسابقات فوتبال از يك طرف و لزوم تأمين هزينه هاي فوتبال كشور اعم از تيم هاي ملي، باشگاهي و پايه جهت ارتقاي سطح فوتبال كشور از طرف ديگر و با در نظر گرفتن پيدايش فناوري هاي نوين رسانه ملي (تلويزيون تعاملي IPTV) در موارد زير تفاهم كردند:

1-
همكاري بين سازمان صدا و سيما و فدراسيون فوتبال در طرح IPTV به عنوان راه حل جايگزين پرداخت حق پخش تلويزيوني، به توافق طرفين رسيد .
بر اساس اين توافق، فدراسيون فوتبال متعهد مي شود در باره پرداخت حق پخش تلويزيوني ادعايي را مطرح نكند و در قبال آن سازمان صدا و سيما متعهد مي شود ساز و كار لازم براي امكان مشاركت فدراسيون فوتبال در تأمين محتواي خدمات IPTV را كه منجر به كسب درآمد بر اساس ضوابط مربوطه براي فدراسيون فوتبال خواهد شد تأمين كند .

****


آي پي تي وي (IPTV) سامانه اي است كه در آن با استفاده از پروتكل اينترنت (IP) روي يك زير ساخت شبكه با پهناي باند وسيع، برنامه هاي تلويزيوني به صورت ديجيتال ارائه مي‌شود.

برخي از استفاده كنندگان، خدمات IPTV را در كنار سرويس‌هاي ويدئويي درخواستي يا سرويس‌هاي ديگري مانند دسترسي به اينترنت و تلفن پروتكل اينترنت (VOIP) دريافت مي‌كنند.

به صورت معمول IPTV روي شبكه هاي اختصاصي با پهناي باند وسيع قابل ارائه است كه تفاوت زيادي با تلويزيون هاي اينترنتي كه بعدا پا به عرصه گذاشتند و غالبا بر دو نوع تلويزيون تحت وب (Web TV) و OTT شناخته مي شوند دارد.

هر چند OTT بعدها پا به عرصه گذاشت و از نظر فني برتري هاي زيادي نسبت به IPTV داشته، ليكن به علت استفاده از پهناي باند اينترنت و بهره نداشتن از شبكه اختصاصي هنوز فاصله زيادي تا IPTV دارد .

با استفاده از اين سيستم ، كاربران با پرداخت هزينه اي براي شارژ،برنامه هاي دلخواه خود را دريافت مي كنند

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب