امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11120 تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس هیئت داوران دوسالانه طراحی بسته‌بندی اعلام کرد؛

برپایی دوسالانه طراحی بسته‌بندی یک کار پایه‌ای است/ عرصه طراحی کشوربه دوسالانه طراحی بسته‌بندی نیاز دارد/ هدف ما بالا بردن دید جامع در زمینه بسته‌بندی است

خبرایران: بیژن جناب گفت: هدف ما بالا بردن دید جامع در زمینه بسته‌بندی است. ما فقط به بازار نگاه نمی‌کنیم، چون بسته‌بندی و طراحی طیف گسترده‌ای دارد.
 برپایی دوسالانه طراحی بسته‌بندی یک کار پایه‌ای است/ عرصه طراحی کشوربه دوسالانه طراحی بسته‌بندی نیاز دارد/ هدف ما بالا بردن دید جامع در زمینه بسته‌بندی است

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری نخستین نمایشگاه دوسالانه آثار طراحان بسته‌بندی کشور6 مردادماه باحضور«بیژن جناب»رییس هیئت داوران دوسالانه طراحی بسته‌بندی، «شهرزاداسفرجانی‌»عضوهیئت داوران دوسالانه طراحی بسته‌بندی،«ایمان آل مظفر» دبیر نمایشگاه‌ دوسالانه طراحی بسته‌بندی و مدیر وب‌سایت بسته‌ها و اصحاب رسانه در خانه هنرمندان ایران برگزار و دراین نشست خبری«ایمان آل مظفر» دبیر نمایشگاه‌ دوسالانه طراحی بسته‌بندی  با ارائه گزارشی از برپایی نخستین سالانه آثار طراحان بسته‌بندی کشور در سال گذشته اظهارداشت: ابتدای آبان‌ماه سال 92 وب‌سایت بسته‌ها فعالیت خود را آغاز کرد. هدف اصلی این وب‌سایت ارتباط بین تولیدکنندگان و طراحان حوزه بسته‌بندی و معرفی این طراحان است تا به‌وسیله این ارتباط روزبه‌روز جایگاه طراحان رشد‌ و ارتقا یابد.

دبیر نمایشگاه‌ دوسالانه طراحی بسته‌بندی تصری کرد: در نخستین سالانه آثار طراحان بسته‌بندی، سه بخش دانشجویی حرفه‌ای و نگاه ویژه داشتیم. قصد داریم امسال اولین نمایشگاه را به‌صورت دوسالانه برگزار کنیم. امسال در این رویداد یک رویکرد جدید داریم که می‌خواهد صدای تولیدکنندگان را به طراحان برساند.

در ادامه‌ این نشست«بیژن جناب» گرافیست و رییس هیئت داوران با بیان این‌که برپایی این دوسالانه یک کار پایه‌ای است که عرصه طراحی کشور به آن نیاز دارد، اظهار کرد‌: حوزه گرافیک جزو طیف‌های گسترده است. یک چنین وسعتی، کار داوری‌، جمع‌آوری و مدیریت آثار را دشوار می‌کند. این تلاش‌ها نتیجه‌ی خوبی برای هنر، اقتصاد و افزایش زیبایی‌شناسی خواهد داشت.

جناب خاطرنشان کرد: هیچ تیراژی مثل بسته‌بندی این ویژگی را ندارد که در همه جای کشور پخش شود‌ و بیشتر مردم در ارتباط باشد. بنابراین توجه به خواست تولیدکنندگان و توانمندی طراحان در عرصه‌ بسته‌بندی کشور، بخش عمده و حساس گرافیک و طراحی در این زمینه است. هدف ما بالا بردن دید جامع در زمینه بسته‌بندی است. ما فقط به بازار نگاه نمی‌کنیم، چون بسته‌بندی و طراحی طیف گسترده‌ای دارد.

در بخش دیگری از این نشست«شهرزاد اسفرجانی» عضو هیئت داوران با بیان این‌که امسال این نمایشگاه‌ به‌صورت دوسالانه و با نیروی بیشتری برگزار می‌شود، گفت: در حال حاضر دسته‌بندی یکی از ارکان مهم برندسازی شده است و دیگر نمی‌توانیم مفهوم طراحی دسته‌بندی را از دیگر حرکت‌های بازاریابی جدا کنیم. برندها، روی بسته‌ها ساخته می‌شوند و شکل می‌گیرند و ارتباط مردم با کالاها از طریق بسته‌بندی شکل می‌گیرد و با دیدن آن در ذهن‌شان یک جایگاه ویژه ایجاد می‌شود.

او ادامه داد: تا چند ماه آینده، ما به wto می‌پیوندیم. مهم‌ترین خطری که این حضور را تهدید می‌کند، نداشتن بسته‌بندی‌های اصل و منطبق بر هویت است. ما در بازارهای جهانی به یک هویت اصل نیاز داریم که طراحی بسته‌بندی می‌تواند یکی از پیشگامان هویت ما در این بازارها باشد.

اسفرجانی با اشاره به تغییر رویکرد بخش خصوصی در کسب و کار و تأثیر آن بر طراحی و بسته‌بندی آثار، گفت: مدیران باید توجه کنند که راهی به‌جز توسعه پایدار برای نجات کسب و کار بخش خصوصی وجود ندارد. ما نمی‌توانیم مثل گذشته به‌صورت مقطعی در این زمینه تصمیم بگیریم و باید عمیق‌تر نگاه کنیم. پس نیاز بیشتری به طراحی پیشرفته در زمینه بسته‌بندی داریم.

وی به ایجاد حوزه اثر در روند توجه به طراحی بسته‌بندی در کشور اشاره و بیان کرد: برگزاری این دوسالانه، حوزه اثری ایجاد می‌کند که رویکرد آن پیوند دادن قدرت‌ها است، یعنی مسوولان‌ و نهادها با تولید‌کنندگان پیوند داده می‌شوند و به این فکر اساسی می‌افتند که طراحان می‌توانند پاسخگوی نیازهای‌شان باشند. مهم‌ترین مانع سفر صنایع دستی ما، بسته‌بندی خوب است. علاوه بر این‌که طراحی آیتم‌های این آثار باید به‌روز و به بسته‌بندی آن‌ها نیز توجه شود.

این عضو هیئت داوران اولین دوسالانه نمایشگاه آثار طراحی بسته‌بندی همچنین اظهار کرد: حضور افرادی که داوری این آثار را برعهده دارند، به جوانان حس اعتماد می‌دهد، چون آن‌ها مطمئن هستند که داوری به‌شکل حرفه‌ای انجام می‌شود. بسته‌بندی موفق و موثر، تحسین خواص را درپی دارد و مورد پسند مردم قرار می‌گیرد. پس کلمه‌ی بازارپسند، حسن بزرگی است.

در پایان این نشست، آل مظفر درباره‌ اعلام فراخوان و شرایط شرکت در این دوسالانه، توضیح داد: فراخوان این دوسالانه در وب‌سایت بسته‌ها برای علاقه‌مندان گذاشته شده است. آن‌ها از ششم مرداد تا اوایل مهرماه فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند. به همه‌ی کسانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، گواهی شرکت در نمایشگاه اهدا می‌شود و سه نفر نیز به‌عنوان برگزیده معرفی می‌شوند.

بنابراین گزارش، شهرزاد اسفرجانی، بیژن جناب، دکتر محمد رزاقی، فاطمه کرکه‌آبادی و مسعود نجات هیئت انتخاب و داوری آثار را برعهده دارند. نتایج داوری و اهدای جوایز برگزیدگان روز جمعه 17 مهرماه همزمان با گشایش نمایشگاه و دومین مراسم اهدای جوایز و معرفی آثار برگزیده سال بسته‌ها اعلام خواهد شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب