امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11197 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی؛

احیای بافت‌های‌فرسوده منجر به تحقق عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی می شود

خبرایران : عضو ‌فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی تحقق عدالت و کاهش فاصله طبقاتی را از جمله امتیاز نوسازی بافت‌های ‌فرسوده دانست و گفت: نوسازی بافت‌های‌فرسوده فضای مطلوب و بهتری را برای زندگی ساکنان در این مناطق رقم می‌زند.
احیای بافت‌های‌فرسوده منجر به تحقق عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی می شود

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، نبی الله احمدی با بیان این مطلب که معضل بافت‌های‌فرسوده در کلانشهرها به ویژه در شهر تهران بسیار خطرناک است، افزود: تهران روی گسل زلزله قرار دارد بنابراین احیای بافت‌های‌فرسوده و نوسازی آن باید در اولویت اقدامات دولت و مسوولان در این زمینه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در نوسازی بافت‌های‌فرسوده باید زیباسازی شهر نیز مورد توجه قرار گیرد، افزود: احیای بافت‌های‌فرسوده منجر به جلوگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر تهران می‌شود.

عضو ‌فراکسیون مدیریت شهری با بیان این مطلب که باید سرعت فعالیت‌های ما در نوسازی بافت‌های‌فرسوده شدت بیشتری بگیرد، بیان داشت: در بهسازی بافت‌های ‌فرسوده از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را نکردیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت‌های‌فرسوده منجر به کاهش اختلاف فاصله طبقاتی می‌شود، افزود: نوسازی و احیای بافت‌های‌فرسوده، افزایش جاذبه‌های گردشگری و ارتقای امنیت در مناطق مختلف شهر تهران را  به همراه دارد.

احمدی با تاکید بر اینکه باید سرعت بهسازی بافت‌های‌فرسوده را تسریع کنیم، افزود: متاسفانه در حال حاضر بافت‌های ‌فرسوده محل تجمیع بزهکاران شده است و این خود نقطه بحرانی را در سطح شهر دامن زده که بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: با نوسازی بافت‌های‌فرسوده بسیاری از این مباحث حل و فصل خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، نوسازی و احیای بافت‌های ‌فرسوده را منجر به تحقق عدالت اجتماعی دانست و افزود: ضمن اصلاح بافت‌های‌فرسوده اختلافات طبقاتی نیز کاهش می‌یابد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بسته تشویقی شهرداری تهران و استقبال شهروندان از نوسازی بافت‌های‌فرسوده، افزود: شهرداری تهران امکانات و تسهیلات خوبی را در این راستا برای تشویق مردم و تجمیع پلاک ها در این زمینه در نظر گرفته است.

احمدی با اشاره به اینکه نوسازی بافت‌های ‌فرسوده منجر به ارتقای وضع مالی شهروندان در آن مناطق می‌شود، افزود: احیای بافت‌های ‌فرسوده فضای بهتری را در سطح شهر تهران ایجاد کرده و ارتقای‌ فرهنگی و اجتماعی را در مناطق مختلف در پی دارد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب