امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11226 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با همكاري پژوهشگاه صنعت نفت و انجمن ملي خوردگي ايران برگزار مي‌شود؛

شانزدهمين كنگره ملي خوردگي و سومين كنگره خوردگي در صنعت نفت

خبرایران : شانزدهمین کنگره ملی خوردگی و سومین کنگره خوردگی در صنعت نفت، با حضور اساتيد،‌ پژوهشگران،‌ محققان،‌ متخصصان و صنعتگران حوزه‌هاي مختلف فولاد،‌ خودروسازي،‌ نظامي، نفت،‌ گاز و پتروشيمي و همچنين واحدهاي حوزه عملياتي با محوریت مدیریت خوردگی برگزار می‌شود.
شانزدهمين كنگره ملي خوردگي و سومين كنگره خوردگي در صنعت نفت

به گزارش خبرایران از روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، دکتر جابر نشاطی، رئیس پژوهشکده حفاظت صنعتی پژوهشگاه نفت و رئیس انجمن خوردگی ایران با بيان اين‌كه يكي از موضوعات بسيار مهم و مطرح شركت‌هاي نفتي بحث مديريت خوردگي است، گفت: در اين راستا وزارت نفت سندي با موضوع خوردگي را تدوين كرد و در سال 93 از سوي وزير نفت ابلاغ شد كه راهبري و سیاست‌گذاری براي اجرای این سند را معاونت امور مهندسی وزارت نفت بر عهده دارد.

نشاطي در خصوص اهميت و جايگاه پژوهشگاه در مبحث خوردگي تصريح كرد: آن‌چه مهم است و پژوهشگاه را در بحث خوردگي براي ارايه راه‌حل‌هاي فناورانه پيشتاز مي‌كند دستيابي به دانش فني تمام اجزاء چرخه مديريت خوردگي است، پژوهشكده حفاظت صنعتي اين مجموعه يك مرجع قابل اطمينان در حوزه‌هاي متالورژي، پوشش هاي صنعتي و مواد شيميايي كشور است و در حال حاضر طيف وسيعي از واحدهاي صنعتي از جمله واحدهاي صنايع گاز، پتروشيمي و صنعت پالايش نفت از نتايج آزمايش هاي اين پژوهشكده به عنوان مرجع علمي استفاده مي‌كنند.

اين مقام مسئول در ادامه با تاكيد بر لزوم برگزاري چنين كنگره‌هايي در سطح كشور گفت: پژوهشگاه صنعت نفت همواره پرچم‌دار بحث فناوري و حل مشكلات كشور مخصوصا در صنعت نفت است و ما همواره تلاش مي‌كنيم با استفاده از خبرگان و متخخصان اين مركز مشكلات صنعت را حل كنيم و همچنين با برگزاري چنين رويدادهايي اميدواريم بتوانيم از نقطه نظرات تمام محققان استفاده كنيم.

وي در ادامه افزود: بدین منظور كارگروه خوردگي، متشکل از نمايندگان پژوهشگاه صنعت نفت، شرکت‌های اصلي تابعه با هدف تبیین سیاست‌های لازم برای اجراي اين سند تشكيل شده است؛ بر همين اساس دراين كارگروه مقرر شد تا سومين كنگره خوردگي نفت با محوريت خوردگي با همكاري پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شود.

نشاطي هدف از اجراي اين كنگره را تبيين سند مديريت خوردگي در بدنه مديران صنعت نفت دانست و افزود: اميدواريم با افزايش آگاهي در اين خصوص بتوانيم اين سند را اجرايي كنيم و برگزاری این دو کنگره به صورت همزمان در مركز همايش‌هاي بين‌المللي پژوهشگاه صنعت نفت، منتج به هم افزایی بيشتر در مبحث خوردگی شود و در اين صورت بتوان دانش مدیریت خوردگی را به کل کشور سرایت داد و از خسارت‌های ناشی از آن تا حد امكان جلوگيري كرد.

اين مقام مسئول با بيان اينكه براي حداقل رساندن خسارات ناشي از خوردگي دو راهكار وجود دارد، گفت: يكي از راه‌هاي موثر در اين زمينه اجراي مهندسي خوردگي است كه در كشور ما به خوبي انجام مي شود و روش دوم پيشگيري مديريت خوردگي است كه نياز به تلاش بيشتري در اين زمينه است.

رئیس پژوهشکده حفاظت صنعتی پژوهشگاه با بيان اين‌كه تاكنون دوبار كنگره خوردگي در صنعت نفت برگزار شده است گفت: در گذشته، كنگره ملي خوردگي دو سالانه برگزار مي‌شد و از کنگره های موفق کشور به حساب مي آيد.

وي در ادامه تصريح كرد: با توجه به نیاز جامعه در اجرای مباحث خوردگی، از سه سال پیش تصمیم بر این گرفته شد که این کنگره بصورت سالانه برگزار شود،‌ از اين رو شانزدهمین کنگره ملی خوردگی امسال همزمان با سومین کنگره ملی خوردگی در صنعت نفت برگزار خواهد شد.

خاطر نشان مي‌شود شانزدهمين كنگره ملي خوردگي و سومين كنگره خوردگي در صنعت نفت از سوم تا پنجم آذرماه با همكاري پژوهشگاه صنعت نفت و انجمن ملي خوردگي ايران در مركز همايش‌هاي بين‌المللي پژوهشگاه صنعت نفت برگزار مي‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب