امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11266 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون فناوری اطلاعات بانک سرمايه اعلام کرد؛

درخشش نخستين دستگاه VTM كامل اين بانک در «ستاره سرمايه»

خبرایران: دكتر حسن پورشاطري معاون فناوري اطلاعات بانک سرمايه گفت: هدف از راه‌اندازي« سامانه تمام وقت الكترونيكي راه دور هوشمند» دسترسي آسان و شبانه‌روزي مشتريان گرامي به انواع محصولات و خدمات نوين بانک سرمايه بعنوان يکك بانک پيشرو در عرصه بانكداري الكترونيكي متمايز است.
درخشش نخستين دستگاه VTM كامل اين بانک در «ستاره سرمايه»

به گزارش خبرایران از روابط عمومی بانک سرمایه ، دكتر حسن پورشاطري معاون فناوري اطلاعات بانك سرمايه در مراسم افتتاحيه اولين «ستاره سرمايه» اعلام نمود: هدف از راه‌اندازي« سامانه تمام وقت الكترونيكي راه دور هوشمند» دسترسي آسان و شبانه‌روزي مشتريان گرامي به انواع محصولات و خدمات نوين بانک سرمايه بعنوان يك بانك پيشرو در عرصه بانكداري الكترونيكي متمايز است.

وي افزود: اين پروژه ادامه داشته و به تدريج تعداد زيادي از اين دست باجه‌هاي الكترونيكي شبانه روزي در سرتاسر كشور تأسيس و بهره‌برداري خواهد شد.

معاون فناوري اطلاعات بانك سرمايه خدمات قابل ارائه در ستاره سرمايه را به دو گروه تقسيم كرد: سرويس‌هاي سطح يك كه مشتري به تنهايي و شخصاً (Self Service) قادر به اخذ سرويس است. از طرف ديگر سرويس‌هاي سطح دو آندسته از خدماتي است كه مشتري به كمك كارشناسان بانكي نياز داشته تا قادر به گرفتن خدمات كامل‌تري مشابه زمان مراجعه به شعب بانك باشد.

وي در ادامه توضيح داد: در سامانه ستاره سرمايه سرويس نوع اول توسط دستگاه‌هاي متعددي از جمله CRM (Cash Recycler Machine) يا خوددريافت/خودپرداز تركيبي و براي اولين بار بهره‌برداري ميگردد و مشتريان با استفاده از كارت بانك سرمايه از طريق اين دستگاه قادر به واريز آني وجه نقد به يكي از حسابهاي خود نزد بانك سرمايه مي‌باشد. ضمناً بلافاصله اسكناس‌هاي دريافتي از مشتري به كاست‌هاي خودپرداز اين دستگاه وارد مي‌شود لذا اين دستگاه دومنظوره علاوه بر اينكه قادر به دريافت وجه از مشتري مي‌باشد براي پرداخت وجه به مشتريان نيز استفاده مي شود و بعلاوه به مراتب كمتر از دستگاه خودپرداز نياز به پولگذاري دارد.

دستگاه ديگر وب كيوسك بانكي چند منظوره بوده كه علاوه بر ارائه خدمات اينترنت بانك ، نقل و انتقال الكترونيكي وجوه، قادر به صدور آني كارت هديه با مبلغ، طرح و متن دلخواه مشتري توسط خود مشتري مي‌باشد.

پورشاطري افزود: جهت ارائه خدمات سطح 2 از جديدترين و كاملترين دستگاه VTM در كشور (بعنوان دستگاه ارتباط زنده و ويدئوي با كارشناسان بانكي كه نام آنرا "تك بانك" گذاشته‌ايم) در ستاره سرمايه استفاده مي‌شود تا مشتريان محترم بتوانند در هر ساعتي از شبانه روز از طريق اين دستگاه مستقر در ستاره سرمايه بطور زنده و ويديويي با كارشناس بانكي كه در مركز ديگري موسوم به شعبه مجازي مستقر است مذاكره نموده و علاوه بر اخذ مشاوره‌ بانكي، مالي و سرمايه‌گذاري، خدمات بانكي متعارف شعبه‌اي اخذ نمايند. ليكن شناسايي هويت مشتري جديد و يا مشتريان قبلي بانك نياز به سنجش داشته‌هاي مشتري مثل توكن و امضاء ديجيتال، كارت و... و نيز عوامل بيومتريكي و حياتي مشتري مثل اثر انگشت و چهره و... دارد. اين روش اخذ خدمات تك و انحصاري بوده و  بر پايه سخت‌افزار و نرم‌افزار و مغزافزار بنا نهاده شده است و فرآيندهاي كاري سرويس‌هاي جديد بگونه‌اي طراحي شده است كه بر اساس برآيند 3محور دستگاه VTM (بعنوان ابزار الكترونيكي با اجزاي كامل مورد نياز مشتري نظير اخذ اثر انگشت، دوربين و ميكروفن  جهت دريافت ويدويي چهره و صداي مشتري، صفحه تماسي، اسكنر مدارك، چاپگر فرمها، صندوق در يافت اصل مدارك، بخش دريافت و پرداخت پول و اوراق بهادار و...) و محور ديگر نرم‌افزارهاي رابط (براي انجام درخواست مشتري بر اساس ميزان  تشخيص هويت وي ) و در نهايت محور دانش و تجربه  كارشناس بانكي  متصل شده از راه دور به سيستم براي ارائه خدمات متنوع بانكي در سطح متناسب با روشهاي مختلف شناسايي هويت مشتري عمل مي‌نمايد.

پورشاطري در پايان، از تطبيق دستگاه‌ها و سرويسهاي متناسب با نياز مشتريان هر منطقه از كشور در طراحي سامانه الكترونيكي تمام وقت راه دور هوشمند بانك سرمايه خبر داد و پايلوت اولين ماشين صراف الكترونيكي (EM) شركت صرافي سرمايه به كمك بانك سرمايه در جزيره كيش را اعلام نمود كه از لحاظ فني آماده بهره‌برداري مي‌باشد.

شايان ذكر است اولين باجه الكترونيكي شبانه‌روزي بانك سرمايه به نام ستاره سرمايه، چهارشنبه 31 تيرماه سال جاري در خيابان ظفر با حضور مدير عامل و مسئولين ارشد بانك سرمايه افتتاح و بهره‌برداري گرديد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب