امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11297 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

نگاه سرِکاری به فعالیت‌های دانش‌آموزی نداشته باشیم/ جوان‌باوری طلای گمشده در کشور است

خبرایران: حمید رضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نباید نگاه سرکاری به فعالیت‌های دانش‌آموزی داشته باشیم، گفت: جوان‌باوری طلای گمشده در کشور است که به شدت به آن نیازمندیم.
نگاه سرِکاری به فعالیت‌های دانش‌آموزی نداشته باشیم/ جوان‌باوری طلای گمشده در کشور است
به گزارش خبرایران، حمید رضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران، اظهار داشت: چهار تشکل دانش‌آموزی شامل بسیج دانش‌آموزی، جوانان هلال احمر، ‌اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و فرزانگان و پیشتازان سازمان دانش‌آموزی در مدارس کشور فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: کتابچه مشترک فعالیت‌ها منتشر شده است تا تشکل‌ها هم‌افزایی داشته باشند و در اولین فرصت از شورای هماهنگی تشکل‌های استان‌ها دعوت می‌کنیم تا این حرکت خوب فرهنگ‌سازی شود.

کفاش به برگزاری دوره تربیت مدرسان سیاسی اشاره کرد و گفت: دوره چهار روزه تربیت مدرسان سیاسی پس از یک دهه تعطیلی، برگزار شد و 100 مدرس منتخب استانی در دوره آموزشی با مواردی چون بحث رسانه و فضای مجازی، مسایل هسته‌ای و چگونگی حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در دفاع از دستاوردها بررسی شد.

وی افزود: جوان باوری نه تنها علم و دانش بلکه یک حس و اعتقاد است و بزرگترین جوان باور، امام خمینی (ره) است که نسل ما، نسل باور امام هستیم.

کفاش اضافه کرد: شهدای دانش‌آموز که در سنگفرش‌های دانشگاه تهران،‌ انقلاب اسلامی را ایجاد کردند، نتیجه جوان باوری امام خمینی (ره) بودند و همچنین 8 سال دفاع مقدس و موفقیت در برابر همه قدرت‌های سیاسی از اندیشه جوان باوری نشأت می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: جوان باوری طلای گمشده در کشور است و ما به شدت به آن نیازمندیم.

وی با بیان اینکه باید با نوجوانان با زبان خودشان صحبت کنیم، ادامه داد: نگاه سرکاری به فعالیت‌های دانش‌آموزی مانع بزرگی است و مدیر مدرسه نباید نسبت به فعالیت‌های دانش‌آموزان نگاه از بالا به پایین داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: وظیفه تشکل‌های دانش‌آموزی فرهنگ‌سازی امور رفتاری دانش‌آموزان است به عنوان مثال همانطور که در مکتب ایرانی و اسلامی، شادی وجود دارد، این شادی را باید وارد تشکل‌ها کنیم و اینگونه نباشد که عده‌ای طرفدار شادی و عده‌ای طرفدار عزاداری باشند، بلکه باید تعادل را رعایت کنیم.

وی افزود: دانش‌آموزان باید براساس سلایقشان در تشکل‌های دانش‌آموزی ساماندهی شود تا این تشکل‌ها نتایج سودمندی داشته باشد و از سویی نباید فراموش کنیم که هر کدام از ما پازل جمهوری اسلامی هستیم و در تکمیل قطعات این پازل موثر هستیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب