امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11307 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۴:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از غرفه دومین کنفرانس بناهای بلند (بلند مرتبه سازی)؛

مظاهریان: ساخت بناهای بلند بدون ضابطه مشکل‌ساز است/همه ما فقدان ضوابط ساخت بناهای بلند در شهر را حس می‌کنیم

خبرایران: دکتر مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پهنه‌یابی برای ساخت بناهای بلند و صدور مجوزها برای جایابی گفت: همه ما فقدان ضوابط ساخت بناهای بلند در شهر را حس می‌کنیم شهرداری در فقدان این ضوابط مشخص از طریق کمیسیون ماده 5 به فرایندی دامن زده که گریبانگیر شهرها شده است.
مظاهریان: ساخت بناهای بلند بدون ضابطه مشکل‌ساز است/همه ما فقدان ضوابط ساخت بناهای بلند در شهر را حس می‌کنیم

چهارشنبه 21 مرداد 94 دکتر مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و دکتر شیبانی اصل مدیر کل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی و مهندس راستین دبیر اجرایی کنفرانس از غرفه بناهای بلند (بلندمرتبه‌سازی) در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان بازدید کردند.
در این دیدار که با حضور اهالی رسانه و خبرنگاران برگزار شد دکتر حامد مظاهریان دبیر علمی کنفرانس درباره ماهیت و ضرورت های برگزاری کنفرانس و تفاوت دوره دوم با اولین کنفرانس بلندمرتبه‌سازی گفت: در دوران تحول شهرها چند دهه است که حضورساختمان‌های بلند را در شهر حس می‌کنیم این ساختمان‌ها زمانی با ساختمان پلاسکو شروع شد و اکنون به عنوان غریبه‌های آشنا در شهر شناخته می‌شوند ولی هنوز نتوانستیم در این مورد جمع بندی نهایی داشته باشیم که چطور شهر می‌تواند در تعامل با ساختمان‌های بلند قرار بگیرد. بناهای‌های بلند اثرات متفاوتی در شهر دارند از یک سو به نیازهای کمبود زمین در زندگی شهرنشینی پاسخ می‌دهد از سوی دیگر وقتی بناهای بلند بدون ضابطه در شهر رشد پیدا می‌کنند به عارضه‌هایی برای محیط زیست و همسایگان تبدیل می‌شوند. دبیر علمی کنفرانس با بیان شعار این دوره "نقش بنا‌های بلند در حیات پایدار شهری" اظهار کرد: هدف کنفرانس بناهای بلند این است که بتواند چگونگی برخورد با ساختمان‌های بلند را از دیدگاه پایداری در شهر مورد بررسی قرار دهد و به تصمیم گیرندگان کمک کند تا ضوابطی را که برای احداث ساختمان‌های بلند ضرورت تلقی می‌شود مشخص کند.

 

دکتر مظاهریان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره پهنه‌یابی برای ساخت بناهای بلند و صدور مجوزها برای جایابی گفت: همه ما فقدان ضوابط ساخت بناهای بلند در شهر را حس می‌کنیم شهرداری در فقدان این ضوابط مشخص از طریق کمیسیون ماده 5 به فرایندی دامن زده که گریبانگیر شهرها شده است. بدون ضابطه ای مشخص، بدون رعایت مسائل زیست محیطی و الزامات ساخت بناهای بلند مشکلات عدیده‌ای برای شهر ایجاد می‌شود، بنابراین نقطه‌ای که می‌توانیم هدف قابل دستیابی برای آن فرض کنیم این است که بتوانیم ضوابط مشخصی برای استقرار و ساخت بناهای بلند در شهرها داشته باشیم این ضوابط حتما برای شهرهای مختلف متفاوت خواهد بود شهرداری و شورای عالی شهرسازی و معماری باید جواب روشنی به این سوال بدهند .

دکتر مظاهریان در پاسخ پرسش یکی دیگر از خبرنگاران درباره مدیریت یکپارچه دولتی در ساخت بناهای بلند گفت: در شهرسازی طرح‌های بالا دست باید محترم شمرده شود و متناسب با طرح‌های بالادست اقدامات عمرانی در شهر انجام گیرد بنابراین اگر شهری طرح جامع دارد در طرح جامع پهنه‌هایی تعیین می‌شود که کجا امکان ساخت بناهای بلند وجود دارد بنابراین آنچه که مسائل مختلف ساخت و ساز را تعیین می‌کند .

 

دکتر مظاهریان در پاسخ پرسش دیگری مبنی بر ساخت بناهای بلند 121 طبقه در 11 نقطه شهر تهران گفت: به عقیده من این فقط نقطه نظر یک سازمان است و به هیچ وجه سیاست کلان برای شهر تلقی نمی‌شود.

در ادامه جلسه دکتر شیبانی اصل دبیر کارگروه قوانین و مقررات کنفرانس اعلام کردند از امروز فراخوان دریافت چکیده مقالات آغاز شده و تا اول آبان 1394 سایت کنفرانس www.hrbci.com آماده ثبت می‌باشد.

دومین کنفرانس بناهای بلند (بلند مرتبه‌سازی) 31 آذر تا 2 دی درمرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب