امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11378 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۴:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عظیم محبی خبرداد؛

برگزاری جشنواره خیرین مدارس شبانه‌‌روزی/ تدریس درس «آمادگی دفاعی» به جای «تفکر و سبک زندگی» در پایه نهم/ افتتاح جشنواره نوجوان خوارزمی فردا در مشهد/ دریافت هزینه تغذیه مدارس شبانه‌ روزی اجباری نیست

خبرایران: عظیم محبی مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام کتاب‌های پایه نهم در سال آینده جدید است و بیش از 4 هزار مدرس تربیت می‌کنیم که در مراکز دانشگاه فرهنگیان این آموزش‌ها انجام می‌شود.
برگزاری جشنواره خیرین مدارس شبانه‌‌روزی/ تدریس درس «آمادگی دفاعی» به جای «تفکر و سبک زندگی» در پایه نهم/ افتتاح جشنواره نوجوان خوارزمی فردا در مشهد/ دریافت هزینه تغذیه مدارس شبانه‌ روزی اجباری نیست

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش امروز با حضور «عظیم محبی» مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش واصحاب رسانه برگزار ودراین نشست خبری«عظیم محبی» مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بر اساس سند تحول، 3 پایه تحصیلی در دوره اول متوسطه امسال کامل خواهد شد، اظهار داشت: با شروع سال تحصیلی جدید پایه‌های هفتم، هشتم و نهم کامل خواهد شد و جمعیت دانش‌آموزی این دوره از 2 میلیون به حدود 3 میلیون دانش‌آموز خواهد رسید.

  مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تعداد کلاس‌های درس در دوره اول متوسطه از 86 هزار به 112 هزار کلاس درس در سال تحصیلی آینده و تعداد مدارس بیشتر از 22 هزار مدرسه خواهد شد که به نظر می‌رسد این عدد نهایتاً به 25 هزار مدرسه برسد.

وی با اشاره به تعداد معلمان دوره اول متوسطه خاطر نشان کرد: در سال گذشته 130 هزار معلم در دوره اول وجود داشت که برای سال تحصیلی آینده تعداد معلمان به 150 هزار نفر خواهد رسید که در این بین پیش‌بینی می‌کنیم حدود 30 هزار معلم کمبود داریم که آنها از دوره دوم متوسطه تأمین خواهند شد.

 محبی با بیان اینکه برای استقرار کامل پایه نهم در دوره اول متوسطه تأمین مدرس کشوری انجام شده است، تصریح کرد: تمام کتاب‌های پایه نهم در سال آینده جدید است و بیش از 4 هزار مدرس تربیت می‌کنیم که در مراکز دانشگاه فرهنگیان این آموزش‌ها انجام می‌شود و اکنون در حال آموزش هستند و سپس آنها دیگر معلمان را در استان‌ها آموزش خواهند داد.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های ملی آموزش و پرورش، مدیریت آموزشگاهی خواهد بود گفت: طرح تعالی مدیریت مدرسه یکی از پروژه‌های ملی است که در 5 هزار و 900 مدرسه در حال انجام است؛ در سال گذشته در این راستا برای 400 نفر دوره‌ آموزشی مدرس کشوری برگزار شد و به نسبت در تمام دوره‌ها آموزش معلمان پیگیری خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح تعالی مدرسه در دوره متوسطه مستقر شده است، تصریح کرد: بر اساس این طرح 13 هزار نفر را در سطح کشور با برنامه 54 ساعته آموزش دادیم و این کار در مدارس در حال انجام است و برای فعالیت‌هایی که در مدرسه صورت می‌گیرد شامل پرورشی، تربیت بدنی، مشاوره، سلامت، بهداشت، توانمندسازی معلمان و مشارکت اولیاء از طریق این طرح فعالیت‌هایی انجام می‌شود؛ این طرح در مجموع کیفیت‌بخشی به مدرسه را انجام خواهد داد.

 وی افزود: دو موضوع پیرامون طرح تعالی مدرسه انجام می‌شود که نخست این طرح در مدرسه اجرا و سپس ارزیابی‌ها انجام خواهد شد؛ فعالیت در 5 هزار و 900 مدرسه آغاز و دانشگاه فرهنگیان ارزیابی آن را انجام می‌دهد و یکی از رسالت‌‌های معاونت آموزشی مدیریت در پوشش تحصیلی در استان‌هاست و یکی از رسالت‌های معاونت آموزشی پوشش تحصیلی است که میانگین کشوری آن 94 درصد در متوسطه و برای ابتدایی بیشتر از 98 درصد است و یکی از برنامه‌ها این است تا کاری کنیم تمام افراد در کشور فرصت تحصیل داشته باشند که مدیریت مدارس شبانه‌روزی به جهت همین موارد است.

محبی با اشاره به تعداد مدارس و دانش‌آموزان شبانه‌روزی در کشور گفت: اکنون 3 هزار و 336 مدرسه شبانه روزی با 409 هزار دانش‌آموز در دوره اول و دوم متوسطه مشغول تحصیل هستند که باید به این نکته توجه داشت هزینه مدارس شبانه‌ روزی چند برابر دیگر مدارس است.

وی به همکاری سازمان نوسازی مدارس اشاره و خاطر نشان کرد: 7 میلیارد تومان توسط نوسازی مدارس به امور بهداشتی مدارس شبانه روزی اختصاص یافته است و اگر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی این مدارس نیاز به اصلاح داشته باشد توسط نوسازی مدارس انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدارس شبانه‌‌روزی عنوان کرد: بودجه دولتی آموزش و پرورش جوابگوی مدارس شبانه‌‌روزی نیست و از امسال جشنواره‌ای برگزار خواهیم کرد تا با کمک خیرین بتوانیم اداره مدارس شبانه‌روزی را به نحو مطلوب انجام دهیم و در سال تحصیلی آینده و در پایه نهم درس تفکر و سبک زندگی نخواهیم داشت و به جای آن درس آمادگی دفاعی تدریس خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌ الگوهای تدریس برتر با رویکرد درس پژوهی در مهر ماه گفت: با این جشنواره به دنبال آن هستیم در مدرسه معلمان درباره روش تدریس گفت‌وگو کنند و طرح‌های خود را در کلاس‌های درس پیاده‌سازی کنند.

محبی به بودجه‌ای که برای تجهیز کارگاه و آزمایشگاه‌های متوسطه اختصاص خواهد یافت اشاره و تصریح کرد: حدود 50 تا 60 میلیارد تومان از سوی نوسازی مدارس به تجهیز کارگاه و آزمایشگاه اختصاص خواهد یافت تا ساماندهی فعالیت‌های کارگاهی، آزمایشگاهی و فناوری‌های آموزشی برای استفاده معلمان تهیه خواهد شد.

 وی با بیان اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی از دیگر برنامه‌های دوره متوسطه برای دانش‌آموزان است خاطر نشان کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی با چهار محور پژوهش، دست‌سازه، آزمایشگاه و ادبیات برگزار می‌شود که فردا سه‌شنبه این جشنواره به حضور 240 دانش‌آموز در مشهد مقدس افتتاح خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش  به طرح کاشف که با همکاری دانشکده کارآفرینی انجام می‌‌شود، اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح برای سنجش و پایش کارآفرینی دانش‌آموزان انجام می‌شود که در این راستا 2 میلیون دفترچه سؤالات در این خصوص آماده شد و در اردیبهشت ماه به مدارس ارسال شد که یک میلیون و 800 هزار دفترچه بازگشت پیدا کرد؛ اکنون تحلیل‌های استانی 21 استان تمام شده است و در نهایت به هر دانش‌آموز کارنامه کارآفرینی داده می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم اردوی کارآفرینی را برای 400 دانش‌آموز دختر و پسر برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از اول مهر امسال به پایان دوره متوسطه اول انتقال خواهد یافت، تصریح کرد: بر این اساس دانش‌آموزانی که به دوره متوسطه دوم می‌روند باید انتخاب رشته خود را انجام داده باشند؛ این کار نیاز به استقرار مشاور دارد که در ساماندهی نیروی انسانی مشاوران ابتدا در متوسطه اول و سپس در متوسطه دوم مستقر می‌شوند و از سال تحصیلی آینده دوره متوسطه دوم سه ساله خواهد شد و چند سال بعد پیش‌دانشگاهی نیز حذف می‌شود و پس از آن هنرستان‌ها سه ساله فعالیت خواهند کرد.

محبی با بیان اینک دریافت هزینه تغذیه در شبانه روزی‌ها اجباری نیست، گفت: اولیایی که می‌توانند به شبانه‌‌روزی‌ها کمک کنند، این کار را انجام می‌دهند و مابقی با همکاری مدیران مدرسه نیازی به پرداخت این هزینه نخواهند داشت.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش درخصوص اینکه آیا قرار است هزینه تغذیه مدارس شبانه روزی از دانش‌آموزان اخذ شود، هم گفت: مشارکت در تمام استان‌ها مرسوم است و فقط مربوط به مدارس شبانه‌‌روزی نیست و موضوعات مربوط به شبانه‌روزی‌ها در استانداری‌ها مصوب می‌شود و در راستای قانون می‌توانند مشارکت‌ها را از ولیاء دریافت کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب