امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11395 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سرديس استاد سيدمحمد محيط طباطبايي رونمایی می شود

خبرایران: سردیس استاد سید محمد محیط طباطبایی، پژوهش‌گر ادبی، مورخ، منتقد و ادیب معاصر ایران روز پنجشنبه (29 مرداد ماه) در ضلع شمال شرقي ميدان بهارستان، ورودي بوستان سيد مصطفي خميني و اصحاب رسانه رونمایی می شود.
سرديس استاد سيدمحمد محيط طباطبايي رونمایی می شود

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، سردیس استاد سید محمد محیط طباطبایی، پژوهش‌گر ادبی، مورخ، منتقد و ادیب معاصر ایران روز پنجشنبه (29 مرداد ماه) در ضلع شمال شرقي ميدان بهارستان، ورودي بوستان سيد مصطفي خميني با حضور دکتر احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، دکتر عیسی  علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، احمد محیط طباطبایی، فرزند استاد، جمعی از مدیران شهری و هنرمندان رونمایی می شود.

 این سردیس از جنس برنز بوده و به ارتفاع 70 متر توسط نگار نادر پور ساخته شده است در ورودي بوستان سيد مصطفي خميني جانمایی شده و رونمایی خواهد شد.

سید محمد طباطبائی معروف به محیط طباطبائی، پژوهش‌گر، مورخ و ادیب برجسته معاصر ایران است که به عنوان تاریخ زنده و پویای یک قرن شناخته می شود که با مطالعه مستمر تاریخ یکی دو قرن قبل از خود توانست نقش مهمی در تاریخ ادبی ایفا کند و به قول بسیاری از اساتید تاریخ و ادبیات در این زمینه راهگشا بود.

او در سال ۱۳۵۷ نخستین جایزه آثار ملی از سوی انجمن آثار ملی را دریافت کرد و در سال ۱۳۵۹ برای دومین بار در کنگره ابن سینا شرکت کرد و در اواخر سال ۱۳۶۲ نیز در کنگره خوارزمی سخنرانی نمود. در سال ۱۳۶۹ به عضویت فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزیده شد.

محمد محیط طباطبائی در روز سه‌شنبه بیست و هفتم مرداد ۱۳۷۰ هجری شمسی در آستانۀ نود سالگی در تهران درگذشت؛ پیکر او طبق وصیت در برج طغرل در مجاورت ابن بابویه در شهر ری دفن شد.


 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب