امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11427 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رييس پژوهشگاه صنعت نفت خبرداد؛

دومين همایش بین المللی فرصت های فناورانه در صنعت نفت و گاز برگزار خواهد شد/ شركت‌های مطرح و درجه اول دنيادر اين همايش حضور خواهند داشت

خبرایران: دكتر حميد رضا كاتوزيان، رييس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: دومين همایش بین ‏المللی فرصت‏ های فناورانه در صنعت نفت و گاز چهارشنبه 8 مهر ماه سال جاری با محوريت فناوري‌ هاي ازدياد برداشت و تجهيزات مرتبط در مرکز همایش‌های بین‏ المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد.
 دومين همایش بین المللی فرصت های فناورانه در صنعت نفت و گاز برگزار خواهد شد/ شركت‌های مطرح و درجه اول دنيادر اين همايش حضور خواهند داشت

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، دكتر حميد رضا كاتوزيان، رييس پژوهشگاه صنعت نفت اظهارداشت: دومين همایش بین ‏المللی فرصت‏ های فناورانه در صنعت نفت و گاز چهارشنبه 8 مهر ماه سال جاری با محوريت فناوري‌ هاي ازدياد برداشت و تجهيزات مرتبط با همکاری وزارت نفت، وزارت امور خارجه، پژوهشگاه صنعت نفت و مشاركت شركت‌ هاي مطرح‌ بين‌المللي، موسسات ودانشگاه‌هاي معتبر خارجي، نمايندگان اقتصادي و بازرگاني سفارتخانه‌هاي خارجي، موسسات بين‌المللي مقيم تهران و شركت‌هاي سرمايه‌گذاري در مرکز همایش‌های بین‏ المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد.

رييس پژوهشگاه صنعت نفت در تبيين اهداف و ضرورت‌هاي برگزاري اين همايش اظهار داشت: ابلاغيه اقتصاد مقاومتي بر حفظ و توسعه ظرفيت‌هاي توليد نفت و گاز به ويژه در ميادين مشترك و همچنين افزايش ارزش افزوده از طريق تكميل زنجيره ارزش صنعت نفت و گاز تاكيد دارد كه اين مهم در تعيين اهداف همايش به عنوان سند بالادست كاملا مد نظر قرار دارد.

وي ادامه داد: سياست‌ها و اولويت‌هاي اصلي وزارت نفت هم بر اين اساس تدوين شده و در حال پيگيري است و ارايه راه‌حل فناورانه به مشكلات صنعت نفت و گاز با استفاده از تمام ظرفيت‌هاي تحقيقاتي و پژوهشي كشور و مشاركت با طرف‌هاي خارجي با تمركز بر تقويت فناوري ملي، مورد تاكيد وزير نفت است.

كاتوزيان با اشاره به جايگاه و اهميت ازدياد برداشت در برنامه‌هاي وزارت نفت گفت: واگذاري مديريت يكپارچه مخازن به مراكز تحقيقاتي- پژوهشي و دانشگاه‌هاي كشور موجب شد تا اين موضوع به عنوان محور دومين همايش بين‌المللي فرصت‌هاي فناورانه نفت و گاز ايران تعيين شود.

وي افزود: آغاز دوره پسا تحريم و تمايل شركت‌هاي مطرح بين‌المللي و مراكز تحقيقاتي و پژوهشي معتبر جهان براي مشاركت در مباحث فناورانه، حاكي از ميزباني پژوهشگاه، براي يك رويداد مهم بين‌المللي در راستاي اهداف ملي در حوزه انرژي مي‌باشد.

وي استفاده حداكثري از ظرفيت‌هاي داخلي و مشارکت و استفاده مناسب از ظرفیت های بین المللی در حوزه فناوري را از ضرورت هاي برگزاري اين همايش دانست و افزود: با توجه به راهبرد‌هاي وزارت نفت در تقويت فناوري های ملي با مشاركت شركت‌هاي مطرح بين‌المللي تصميم به برگزاري چنين همايشي گرفته شد و اميدواريم با تمركز بر روي توانمندي‌هاي پژوهشگاه به عنوان قطب پژوهشي صنعت نفت در دو بخش فناوري‌هاي قابل عرضه به متقاضيان و ايجاد زمينه‌هاي مشترك همكاري فناورانه با شركت‌هاي داخلي و خارجي بتوانيم در توسعه فناوري و تكميل زنجيره ارزش افزوده گام های موثری برداریم.

رييس پژوهشگاه با بيان اين‌كه ارايه توانمندي‌هاي پژوهشگاه در خلق و توسعه فناوري در صنعت نفت و گاز از برنامه‌هاي اين همايش است، اظهار داشت: از ديگر برنامه‌هاي اين همايش بين‌المللي مي‌توان به ارايه نيازهاي فناورانه صنعت نفت و گاز با تمركز بر ازدياد برداشت به خصوص در ميادين مشترك و همچنين تشريح زمينه‌هاي همكاري با شركت‌هاي درجه اول بين‌المللي اشاره كرد.

اين مقام مسئول با تاكيد بر اين‌كه اين همايش با مشاركت شركت‌هاي ملي نفت ايران،‌ فلات قاره، اروندان، نفت مركزي ، مناطق نفت خيز جنوب و پژوهشكده ازدياد برداشت به منظور آشنايي ديگر شركت‌ها با پيشرفت‌هاي فناورانه كشورمان و ادامه رايزني‌ها برگزار مي‌شود، گفت: پيشنهاد شده در افتتاحيه اين همايش مقامات ارشد وزارت نفت به تشريح دورنماي صنعت نفت كشور، قراردادهاي جديد نفتي و به ضميمه فناوري آن بپردازند.

كاتوزيان با بيان اين‌كه مخاطبان اين همايش مديران نفتي كشور،‌ مديران حوزه فناوري صنعت نفت و گاز و دانشگاهيان هستند، گفت: شركت‌هاي مطرح و درجه اول دنيا توانايي‌ها و خدمات قابل ارايه خود را براي انتقال فناوري در قالب پنل‌هاي تخصصي در اين همايش ارايه خواهند كرد.

به گفته رييس پژوهشگاه صنعت نفت،‌ مهمانان خارجی و مسئولان دفاتر سازمان‏ های بین‏ المللی مستقر در ایران و در بعد داخلی مسئولان تحقيق و توسعه شرکت‏ های وابسته به وزارت نفت، شرکت‏ های خصوصی فعال در زمینه نفت، دانشگاه‏ ها، شرکت های سرمایه گذاری و بخش های خصوصی و تمامی دست اندرکاران این صنعت از دعوت شدگان به این همایش هستند.

وی در خاتمه گفت: امیدواریم با شرایط جدید ایجاد شده در فضای بین‏ المللی در این گونه همایش ‏ها بتوان شرکای بالقوه و زمینه‏ های مشترک همکاری را شناسایی کرده و مذاکرات در حین همايش با جدیت بیشتری دنبال شود.

خاطر نشان مي‌شود اولين همايش فرصت‌هاي فناورانه ارديبهشت ماه سال گذشته با معرفي 40 طرح فناورانه با حضور نمايندگان 30 كشور در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب