امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11432 تاریخ انتشار: جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تازه ترین فساد روشده در فوتبال ایران به روایت دادکان

خبرایران:بعد از برنامه گفگتوی ویژه خبری، همه به دنبال این هستند منظور محمد دادکان کدوم بازی بود که به داور توصیه شده است تا بازی را به نفع تیمی خاص هدایت کند.
تازه ترین فساد روشده در فوتبال ایران به روایت دادکان

به گزارش خبرایران، پیگیری‌هایی که ما انجام دادیم، به این جا رسید که مسابقه مدنظر، یکی از دیدارهای بین دو تیم استقلال تهران و استیل آذین بوده است. این مسابقه در تاریخ 23 مرداد 89 برگزار شد و نتیجه آن 2-2 مساوی شد. فصل 89 همان فصلی بود که استقلال نایب قهرمان لیگ شد و مظلومی در دو بازی رفت و برگشت توانست پرسپولیس را شکست دهد. همان سالی که استقلال یک بار هم در جام حذفی توانست قرمزها را شکست دهد و البته برای این سه گانه هواداران تیم رقیب همیشه آبی ها را متهم می کردند که لطف داوری شامل حال شان شده است. حالا آنچه دادکان گفته می تواند این ظن را شدیدتر کند. اینکه آیا از ابتدای فصل اراده ای برای حمایت از استقلال بوده است؟ چرا باید در هفته چهارم لیگ به قهرمانی توصیه شود هوای استقلال فتح الله زاده را داشته باشد ، آن هم از سوی افرادی درون سازمان لیگ برتر.

در گروه‌های تلگرامی البته یک داور بازنشسته که در همین برنامه تلویزیونی با انتقاد غیر مستقیم دادکان روبرو شده بود ، بلافاصله پرده از این برداشت که قهرمانی چنین ادعایی را رد کرده است. او گفت با قهرمانی صحبت کرده و این داور سرشناس موضوع را تکذیب کرده است. البته دادکان گفت  این داور اگر این موضوع را قبول ندارد، بیاید روی خط و بگوید، که قهرمانی چنین کاری نکرد.

یکی از مسئولان پیشین تیم استیل آذین وقتی داور بازنشسته چنین ادعایی را تکذیب کرد ، در همان گروه و در حضور بسیاری از اهالی فوتبال که علی فتح الله زاده رئیس وقت باشگاه استقلال و عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ در آن سال از حاضرینش بودند و بحث را دنبال می کردند ،گفت این را شنیده ام که بین دو نیمه بازی استیل آذین و استقلال که بازی دو بر دو شده بوده، به قهرمانی زنگ می زنند و او هم با تندی بهشان می گوید که «برین برای خودتان!» او برای این گفته اش شاهدی دارد که 3 سال قبل داوری بین المللی را گذاشته کنار. گفته هایی که همه موجود است و حق انتشار شان برای خبرآنلاین محفوظ است. اما چنین اتهامی که چرا باید در هفته سوم لیگ یکی از دل سازمان لیگ به داور بازی توصیه کند تا مسابقه ای را در بیاورد ، بهانه ای بود برای گفت و گو با عزیز محمدی. او در این باره به خبرآنلاین می گوید:« هیچ وقت در سازمان لیگ من چنین اتفاقی نیفتاده و اصلا چنین گزارشی وجود نداشته. البته دیدم که دیشب یکی از دوستان داور چنین ادعایی را به کلی تکذیب کرد. ولی یک داور اگر چنین پیشنهادی داشته باید همان زمان بر اساس قوانین ماجرا را اعلام می کرده و کتمان چنین مسائلی خودش برای یک داور بزرگترین تخلف است.»

در تمام دنیا اگر به داوری پیشنهاد تبانی بشود و این موضوع را اطلاع ندهد، جرمش فرق چندانی با تبانی ندارد و حکم آن محرومیت همیشگی از قضاوت است. کما اینکه در  آلمان و انگلستان، این اتفاق بارها افتاده است.

در حال حاضر پیگیری تمام و کمال این موضوع کار ساده‌ای نیست، این افشاگری، می‌تواند درهای تازه‌ای را به رویمان از فساد در فوتبال بگشاید فسادی که علی کفاشیان معتقد است وجود ندارد، یا اگرم چیزی هست، او از آن بی خبر است. اما با دقیق شدن در نتایج آن فصل و افشاگری دادگان، مساله می‌تواند بغرنج‌تر از  چیزی بشود که  تصور می‌کنیم.

علی کربلایی خبرآنلاین

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب