امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11458 تاریخ انتشار: شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهردار منطقه 22 در جلسه مشترک با دبیران شورایاریهای محله ها اعلام کرد؛

شهرداری تنها نهاد مرجع پاسخگویی به شهروندان نیست/دستگاههای دیگر هم پای کار بیایند

خبرایران: شهردار منطقه 22 در جلسه مشترک خود و همکارانش با دبیران شورایاریهای محله های 12 گانه منطقه گفت: رسیدگی به یکسری از مطالباتی که شهروندان از شهرداری دارند، در حیطه کار و وظایف شهرداری نیست. ما موظف به اجرای دستورالعملهای شهردار تهران هستیم.
شهرداری تنها نهاد مرجع پاسخگویی به شهروندان نیست/دستگاههای دیگر هم پای کار بیایند

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، قاسم مولایی در این جلسه که در سالن کنفرانس مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی (ع) با حضور معاونان، شهرداران نواحی و دبیران شورایاری های محله های منطقه 22 برگزار شده بود، با تاکید بر نقش حساس و مهم شورایاران در انعکاس مشکلات شهروندان به مسئولان امر گفت: « ما در چهار چوب ضوابط و مقررات در خدمت شورایاران و شهروندانیم. از بدو آغاز فعالیت در منطقه 22، سعی کرده ام رسیدگی به مشکلات شهروندان را در اولویت اقداماتم قرار دهم و به جرات می توانم اعلام کنم که از صد در صد مطالباتی که از سوی شورایاران محله ها مطرح شده، دست کم 80 درصدش با کمک همکارانم در معاونتها و نواحی اجرایی شده است. »

وی در ادامه افزود: « شهرداری تهران با توجه به وضعیت اقتصادی نه چندان جالب امروز کشور، اقدامات خود را اولویت بندی کرده است. امسال پروژه جدیدی تعریف نمی کنیم اما این موضوع به این معنا نیست که نمی خواهیم کار کنیم، مطالباتی هست و ما نیز آنها را قبول داریم اما اولویتمان نگهداشت شهر است. منطقه ما در حال توسعه و شکل گیری است و هر روز شاهد ایجاد فضاهای جدیدی در آن هستیم اما باید در این راه امکاناتمان را ببینیم و اولویت بندی کنیم. »

شهردار منطقه 22 در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر اینکه بیشتر مطالبات شهروندان مرتبط با دستگاهها و سازمانهایی غیر از شهرداری است، خاطرنشان کرد: « رسیدگی به موضوعاتی چون فضای آموزشی، امنیت و ... اگر چه در حیطه کار شهرداری نیست اما شهرداری با ورود به آنها و در اختیار قرار دادن فضای لازم برای فعالیت این دستگاهها، سعی داشته در راستای حل مشکل شهروندان گام بردارد. »

مولایی در ادامه با تاکید بر مسجد محوری و تقویت آن تصریح کرد: «  مسجد محوری باید اتفاق بیفتد و باید آن را تقویت کنیم. یک جاهایی کمبود سرانه هست که باید تامین شود. اشکالاتی هم ممکن است در حوزه برنامه ریزی باشد که باید رفعشان کنیم اما یک جاهایی هم سازمانهای دیگر باید برای برطرف کردن مشکلات وارد عمل شوند. »

وی با اشاره به ضرورت فرهنگسازی در خصوص اجرای تاکیدات شهردار تهران بر هویت دینی، سبک زندگی و تغییر فرهنگ و نگرش گفت: « اگر به این سه موضوع ورود پیدا کنیم، بسیاری از معضلات جامعه ما حل می شود.»

در این جلسه دبیران شورایاری های محله های 12 گانه منطقه، مشکلات محله های خود را با شهردار منطقه و دیگر همکارانش در میان گذاشتند. 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب