امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11480 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در نخستین نشست شورای سیاستگذاری استقبال از مهر تاکید شد؛

هم افزایی متولیان برای اجرای برنامه های طرح «استقبال از ماه مهر 94» در پایتخت

خبرایران: در راستای اجرای مصوبه شورای شهر نخستین نشست شورای سیاستگذاری استقبال از ماه مهر سال 94 به ریاست حجت الاسلام والمسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و با تاکید بر همکاری و هم افزایی متولیان در اجرای موفق برنامه های سال تحصیلی جدید ویژه دانش آموزان و دانشجویان پایتخت برگزار شد.
هم افزایی متولیان برای اجرای برنامه های طرح «استقبال از ماه مهر 94» در پایتخت

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در راستای اجرای مصوبه سيصد و شانزدهمين جلسه شوراي اسلامي شهر با عنوان "استقبال از مهر قلم" و به منظور خدمت رساني مطلوب به شهروندان و به ويژه دانش آموزان و دانشجويان، شهرداري تهران درسال جاري برگزاري نخستین جلسه ستاد استقبال از مهر قلم " باز باران" در سالن اجتماعات ساختمان معاونت امور اجتماعي و فرهنگي اقدام کرد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم، سردار حسینی فرمانده پلیس راهور، مدیر کل آموزش های شهروندی و  نمایندگانی از آموزش و پرورش، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و ... حضور داشتند.

حجت الاسلام امرودی: برنامه های فرهنگی- اجتماعی و ورزشی تفریحی برای آغاز سال تحصیلی 94 پیش بینی شده است

طی این نشست حجت الاسلام والمسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به مصوبه شورای شهر در خصوص گفت: در طرح استقبال از مهر  برنامه های امور فرهنگی و اجتماعی، روان سازی و ایمن سازی ترافیک سطح شهر و کاهش بار ترافيکي ناشي از ترددهاي مهرماه، تامین امکانات بهداشتی در مراکز تحصیلی و آموزشی، اقدامات عمرانی خدماتی، زیباسازی و ورزشی ویژه آغاز سال تحصیلی جدید در سطح پایتخت به اجرا در می آید.

وی وظایف معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در طرح استقبال از مهر را در دو زمینه فرهنگی- اجتماعی و ورزشی -تفریحی برشمرد و افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران ما باید اقداماتی چون هماهنگی و همکاری در برگزاری جشن مهر در مراکز تحصیلی و آموزشی، همکاری در ترویج کتابخانه های مراکز آموزشی، همکاری در تجهیز، بهسازی و زیباسازی نمازخانه های مراکز آموزشی، ارائه برنامه های آموزشی و ترویجی با رویکرد آگاهی به حقوق و تکالیف شهروندی و همکاری در کاهش آسیب های اجتماعی مراکز تحصیلی و آموزشی انجام دهیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: همچنین تهیه و تامین امکانات و تجهیزات ورزشی جهت مراکز تحصیلی و آموزشی، همکاری در برگزاری مسابقات و جشنواره های ورزشی و همکاری با آموزش و پرورش در توسعه ورزش همگانی بر عهده ما گذاشته شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود از شورای شهر برای تصویب مصوبه مترقی استقبال از مهر قدردانی کرد و گفت: همکاری آموزش و پرورش با شهرداری تهران در زمینه های مختلف در دوره جدید شورای شهر و با حمایت قاطع حجت الاسلام والمسلمین ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی شورا امکان پذیر شد و افتخاری برای مدیریت شهری رقم زد.

امرودی همچنین پیشنهاد اجرای ویژه برنامه های جدید برای دانش آموزان سال اولی، دانشجویان جدید الورود، بهره مندی از ظرفیت دانشجویان در برنامه های فرهنگی اجتماعی شهر، اختصاص بودجه به مناطق محلروم از طریق فعال کردن شبکه خیرین محلات، اجرای طرح مدرسه آماده جهت آموزش پیشگیری از بحران به دانش آموزان، توجه به منطقه 12 و اجرای ویژه برنامه ها در محلات آسیب پذیر این منطقه، اجرای طرح سلامت در مدارس، ارائه البسه مناسب به دانشجویان و دانش آموزان در قالب نمایشگاه های ویژه مهر و ... را مطرح کرد.

 

حجت الاسلام ناصحی: مصوبه شورای شهر زمینه ساز همکاری و هم افزایی متولیان طرح استقبال از مهر

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به اهمیت و ارزش علم و تعلیم و تربیت اظهارداشت: همه ما علاوه بر نقش های قانونی و قوانین و مقررات به لحاظ اخلاقی مدیون مدرسه و دانشگاه هستیم و باید همه تلاش خود را برای بهبود این دو نهاد مهم و اثرگذار بکار گیریم.

حجت الاسلام ناصحی، اداره جمعیت دانش آموزی و دانشجویی را کاری دشواری دانست و افزود: باید در کنار علم، ارکان دینی، اخلاقی، نحوه برخوردها و حرمت گذاری ها را به دانش آموزان آموزش دهیم بویژه آنان در سنین نوجوانی این موارد را بهتر فرا می گیرند.

وی به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در زمینه استقبال از مهر اشاره کرد و گفت: این مصوبه پس از کارشناسی ده ها نفر طی ساعات طولانی، آماده و به تصویب شورای شهر رسید که این مصوبه راهگشا و هدایتگر ستادی را متشکل از مسئولین متولی و دخیل در طرح استقبال از مهر را پیش بینی کرد تا بر پیش بینی راهکارهای مختلف برای هماهنگی در این زمینه بین متولیان، با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های دستگاه ها  ارائه و اجرا شود. 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ضمن قدردانی از دلسوزی و پیگیری و تلاش حجت الاسلام امرودی در این زمینه ، بر لزوم همکاری و هم افزایی دستگاه های متولی طرح استقبال از مهر امسال تاکید کرد.

 

ارائه نوشت افزار و البسه مطابق معیارهای اسلامی ایرانی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

در این نشست ابوالفضل رفیع مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران برنامه‌هاي پيشنهادي استقبال از مهر سال جاري را در حوزه های آموزشی، فرهنگی، کارآفرینی و آسیب های اجتماعی، سلامت، بانوان، ورزش و ... ارائه داد.

وی از ارائه لوازم التحریر و البسه مطابق با معیارهای اسلامی ایرانی در نمایشگاه هایی به مناسبت ماه مهر خبر داد و افزود: امسال نیز بن های خرید نیز در اختیار خانواده های بی بضاعت قرار می گیرد.

نماینده آموزش و پرورش ضمن قدردانی از شهرداری تهران برای همکاری در طرح استقبال از مهر در زمینه سرویس و نمازخانه های مدارس، رسیدگی به مناطق محروم و ... مواردی را مطرح و آمادگی این نهاد را برای همکاری در حوزه پرورشی و تربیتی و استفاده از ظرفیت مدرسین برای فرهنگ سازی در محور خط سفید و اصلاح الگوی مصرف بین دانش آموزان اعلام کرد.

 

سردار حسینی: ایمنی و ترافیک در برنامه آموزش دانش آموزان گنجانده شود

سردار تیمور حسینی فرمانده پلیس راهور نیز با اشاره به برگزاری خوب برنامه های مهرماه سال گذشته پیشنهاد کرد: امسال بحث ایمنی و ترافیک در برنامه های حوزه سلامت طرح استقبال از مهر برای دانش آموزان گنجانده شود تا فرهنگ سازی در سنین پایین در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شروع سال تحصیلی آغاز دغدغه های جدی ما همراه است؛ افزود: هرساله همزمان با آغاز ماه مهر، 30 درصد بر حجم ترافیک سطح معابر افزوده می شود و تلاش می کنیم برنامه ریزی های لازم را برای کاهش درگیری های ترافیکی و حمل و نقل مردم انجام دهیم.

فرمانده پلیس راهور با اشاره به برنامه های جدی فرهنگی در مدارس اظهار امیدواری کرد: اقدامات بین بخشی و تعامل بین دستگاه های  متولی طرح استقبال از مهر، به افزایش اثربخشی این فعالیت ها منجر شود.

 

اعلام آمادگی وزارت علوم برای افزایش مهارتهای زندگی شهری در قالب تکالیف شهروندی به دانشجویان

سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز طی سخنانی با اشاره به جمعیت 4 میلیون و 700 هزار دانشجو و 3 تا 4 میلیون دانش آموز در کشور اظهار داشت: 20 درصد دانش آموزان و بیش از 20 درصد دانشجویان کشور در تهران مستقر هستند. علاوه برآن میانگین فاصله بین منزل تا مرکز آموزشی در آموزش عالی چندین برابر مدارس است که بار ترافیکی بیشتری را ایجاد می کند.

 وی با تاکید بر اهمیت موضوع آموزش حقوق و تکالیف شهروندی گفت: دانشجویان به عنوان جمعیتی جوان و با انگیزه می توانند در زمینه های مختلف اجتماعی و فرهنگی مشارکت کنند.

معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در حوزه اجتماعی و فرهنگی مواردی چون همکاری دانشجویان و اساتید در کاهش آسیب های اجتماعی درون مراکز آموزش عالی و سطح شهر، زمینه سازی برای مشارکت دانشجویان در ساختارهای اجتماعی، افزایش مهارت های زندگی شهری در قالب تکالیف شهروندی به عنوان فعالیتی مستمر مورد استقبال دانشگاه ها قرار می گیرد.

هاشمی آمادگی وزارت علوم را برای همکاری با شهرداری تهران در زمینه های ورزش همگانی، غنی سازی اوقات فراغت، ترویج کتابخوانی و ارائه محصولات فرهنگی اعلام کرد.

 طی این نشست بر لزوم هماهنگي سازمان‌ها و ارگان‌هاي مرتبط جهت برگزاري استقبال از مهر 1394 تاکید شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب