امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11496 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۹:۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

بنیاد آلاء درخصوص کارهای خیر تاکنون کارهای زیادی انجام داده/ خلع هایی بسیاری درخصوص کارهای خیر درجامعه ما وجود دارد/ کاغذ بازی باعث شده که برخی از خیرین از انجام کارهای خیر منصرف شوند

خبرایران: حجت الاسلام والمسلمین «سیدناصر موسوی لارگانی» عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کاغذ بازی و بروکراسی که در کشورما وجود دارد، باعث شده که برخی از خیرین از انجام کارهای خیر منصرف شوند.
بنیاد آلاء درخصوص کارهای خیر تاکنون کارهای زیادی انجام داده/ خلع هایی بسیاری درخصوص کارهای خیر درجامعه ما وجود دارد/ کاغذ بازی باعث شده که برخی از خیرین از انجام کارهای خیر منصرف شوند

به گزارش خبرنگارخبرایران، حجت الاسلام والمسلمین «سیدناصر موسوی لارگانی» نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  درحاشیه نخستین همایش خیرماندگار با محوریت رونمایی و تشریح سند خیرماندگار بنیاد آلاء اظهار داشت: بنیاد آلاء درخصوص کارهای خیر تاکنون کارهای زیادی انجام داده است و به همین دلیل به خیرماندگارورود پیدا کرده و امروز هم شاهد بودیم که سند خیرماندگار ازسوی بنیاد آلاء رونمایی شد.

وی تصریح کرد: خلع هایی بسیاری درخصوص کارهای خیر درجامعه ما وجود دارد. به همین دلیل بنیادآلاء به این عرصه ورود پیدا کرده است. خیره هایی به شکل محدود در یک جغرافیای محدود ایجاد شدند که به نظر می رسد تاثیرگذاری لازم را تاکنون نداشته اند و برگزاری مراسمی مانند همایش خیرماندگار کمک زیادی انجام کارهای خیر می کند. ضمن اینکه یک سری آدم ها دوست دارند که کارهای خیر کنند و این گونه برنامه کمک می کند.

نماینده مردم شهرستان فلاورجان تاکید کرد: کارهای خیر زیادی در کشور ما روی زمین مانده است. این گونه کارهای خیر می تواند به  پیشرفت اقتصادی وفرهنگی کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: برگزاری همایش ها و برنامه هایی مثل همایش خیرماندگار که ازطرف بنیاد آلاء امروز شاهد برگزاری آن بودیم می توانند به فرهنگ سازی و همچنین روحیه ایثار و گذشت درجامعه کمک کند. این گونه همایش ها با جمع آوری فکرها و ایده های نخبگان و اندیشمندان می تواند درمثلا دانشگاهها نیز به اشاعه انجام کارهای خیر کمک کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش های ماندگار در خصوص کارهای خیردرکشور ما که همه شیعه و مسلمان هستیم می تواند درانجام کارهای علمی ، فرهنگی و اقتصادی تاثیرات شگرف و ماندگاری داشته باشد. به عنوان مثال می توان از این طریق به انجام پروژه های علمی که دربحث اقتصادی دچار مشکل هستند کمک کرد. چرا که این گونه پروژه در پیشرفت کشورمان قطعا تاثیرگذار هستند.

وی ادامه داد: ازسویی برگزاری همایش هایی مانند خیرماندگاربه شناسایی و نخبگان و اندیشمندان و همچنین ایدها نیز کمک می کند. کاغذ بازی و بروکراسی که در کشورما وجود دارد، باعث شده که برخی از خیرین از انجام کارهای خیر منصرف شوند.افراد دیگر نیز با مشاهد این گونه کاغذ بازیها دلسرد شده و به سمت انجام کارهای خیر نمی آیند. بنابراین به نظرم باید دولت مردان کمک کنند تا افراد بیشتری به سمت انجام کارهای خیر درکشورسوق پیدا کنند.  

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب