امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11509 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۷:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به گزارش منابع عربی؛

۱۰۰۰ زن ایزدی همچنان در اسارت داعش هستند/ ۳۰ تروریست داعشی به هلاکت رسیدند

خبرایران: هلاکت ۳۰ تروریست داعشی در استان الانبار و صلاح الدین و تداوم اسارت حدود ۱۰۰۰ زن ایزدی در دست گروهک داعش از جمله تحولات اخیر عراق است.
۱۰۰۰ زن ایزدی همچنان در اسارت داعش هستند/ ۳۰ تروریست داعشی به هلاکت رسیدند

به گزارش خبرایران به نقل از منابع عربی، نیروهای امنیتی عراق توانستند در درگیری با عناصر داعش در استان های الانبار و صلاح الدین ۳۰ تروریست را به هلاکت برسانند. بر این اساس نیروهای امنیتی عراق با حمایت نیروهای مردمی این کشور کاروان نظامی متشکل از ۵ خودروی متعلق به داعش را در استان الانبار هدف قرار داده و ۱۳ تروریست را به هلاکت رساندند.

همچنین طی عملیات نظامی در منطقه الخالدیه واقع در شرق الرمادی ۹ تروریست داعشی به هلاکت رسیدند. این در حالی است که نیروهای امنیتی و مردمی عراق در استان الانبار همچنان با تروریست های داعش مبارزه می کنند. هر چند مناطقی از این استان تحت تصرف داعش قرار دارد ولی پیشروی آنها در آن کند شده است.

خبر دیگر این که گردان های سید الشهدا وابسته به نیروهای مردمی در شهر بیجی استان صلاح الدین یک کاروان نظامی داعش را هدف قرار داده و عناصر آن را به هلاکت رساندند. در همین رابطه سعید مموزینی مسئول اطلاع رسانی حزب کارگردان کردستان (پ ک ک ) از هلاکت ۱۳ تروریست داعشی در درگیری داخلی میان دو گروه وابسته به داعش خبر داد.

به گفته مموزینی درگیری های مسلحانه میان دو گروه وابسته به داعش در شهر موصل به وقوع پیوسته است. از سوی دیگر بخشان زنگنه از مقامات کمیته امور زنان دولت اقلیم کردستان عراق گفت حدود هزار زن ایزدی همچنان به دست گروهک داعش اسیر هستند.

وی با اشاره به اینکه هنوز معلوم نیست زنان اسیر ایزدی در سوریه هستند و یا به کشور دیگری منتقل شده اند، افزود: دولت اقلیم کردستان به خاطر بحران اقتصادی و سیاسی نمی تواند توجه کافی به این پرونده داشته باشد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب