امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11524 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با حضور آیت الله دین پرور و حجت الاسلام امرودی صورت گرفت؛

رونمایی از مجموعه کتاب «نهج البلاغه موضوعی» چهارمین جشنواره شمسه

خبرایران: همزمان با میلاد ثامن الحجج (ع) طی مراسمی، از مجموعه کتاب «نهج البلاغه موضوعی» چهارمین جشنواره شمسه رونمایی شد.
رونمایی از مجموعه کتاب «نهج البلاغه موضوعی» چهارمین جشنواره شمسه

 به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران، این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران٬ آیت الله سید جمال الدین دین پرور رییس بنیاد نهج البلاغه و دبیر تخصصی چهارمین جشنواره نهج البلاغه شمسه و جمعي از انديشمندان، فرهيختگان و محققان حوزه نهج البلاغه از جمله منصور پهلوان، احمد خاتمی و مصطفی دلشاد تهرانی در اندیشگاه کتابخانه ملی برگزار شد.

طی این مراسم آیت‌الله دین‌پرور با اشاره به اینکه ضرورت و نیاز دانشجویان به نهج‌البلاغه ما را بر آن داشت که ترجمه موضوعی از آن داشته باشیم، گفت: در جامعه امروزی که مورد هجمه‌ای از تهاجم فرهنگی هستیم نیاز است که با مفاهیم اصیل اسلامی و نهج‌البلاغه آشنا شویم.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز با اشاره به سخنان آیت الله دین پرور هجمه کنونی‌ دشمنان علیه جامعه را در راستای القای ناکارآمدی دین در عرصه جامعه دانست و تصریح کرد: دشمنان ما تلاش دارند بگویند دین نمی‌تواند جامعه را اداره کند. در حالی که دین اسلام مبتنی بر وحی است و نمی تواند یک تئوری مدیریتی باشد. بلکه اسلام عین مدیریت است و برای تمام ابعاد زندگی بشر اصولی را تعریف کرده است.

وی اضافه کرد: اسلام در رابطه با اداره جامعه کارنامه و برنامه خوبی دارد. کارنامه حضرت رسول اکرم(ص) در جامعه ای که از هر نظر در فساد است، خود نمایانگر این موضوع است و ایشان در کوتاه ترین زمان به بهترین وجه جامعه را به سرانجام رساند. برنامه هم این است که زمان ظهور حضرت ولیعصر (عج) تمام افراد راضی می شوند.

امرودی با توصیف مراسم رونمایی از کتاب نهج البلاغه موضوعی شمسه به عنوان شیرین ترین و بهترین لحظات زندگی خود تاکید کرد: نهج البلاغه به عنوان بزرگترین و بهترین نسخه و سند راهبردی جامعه در دست ما است که در همه ابعاد زندگی اجتماعی کاربرد دارد.

همچنین احمد خاتمی نیز با اشاره به دو ویژگی ممتاز مجموعه نهج البلاغه موضوعی گفت: ترجمه این کتاب بسیار روان و زیباست. مزیتهای دیگر آن نیز جزء جزء شدن نهج البلاغه و طراحی مناسب و خوب این کتاب است که جای تقدیر دارد.

منصور پهلوان در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به اینکه نهج البلاغه همانطور که از عنوانش پیدا است، نهج البلاغه است، اما باید توجه داشت فقط بلاغت نیست بلکه تمام معارف اسلامی در آن وجود دارد. نهج البلاغه بهترین تفسیر موضوعی قرآن کریم است. اگر قرآن از زهد صحبت می کند تبیین آن در نهج البلاغه است و موارد دیگر است.

حمید کیانی دبیر مجموعه جشنواره های شمسه نیز در این خصوص گفت: این مجموعه کتاب به كوشش آیت الله سید جمال الدین دین پرور و با اهتمام حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به نگارش درآمده و منتشر شده است. 

وی بهره مندي از كلام امير (ع) در زندگي روزانه را از جمله اهداف مهم تهیه این مجموعه دانست و افزود: در اين مجموعه خطبه ها و فرمايشات حضرت امير المومنين (ع) در سه سرفصل هويت، سبك زندگي و تغييرات فرهنگي و زير گروه هاي آن طبقه بندي شده است و به بررسی موضوعات خداشناسی، علی شناسی٬ دنیاشناسی، راهنما شناسی، سبک زندگی، جامعه و زندگی، جامعه و فرهنگ، آیین حکمرانی و فرجام شناسی از منظر نهج البلاغه می پردازد که به عنوان کاری بسیار ارزشمند در اختیار عموم مردم بویژه نسل جوان قرار می گیرد.

در پایان این مراسم علی موسوی گرمارودی به شعرخوانی در مدح مولا علی (ع) پرداخت و سپس از این اثر ارزشمند رونمایی شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب