امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1159 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۳:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در دیدار ارباب رسانه با نجفی بیان شد؛

ضرورت جلوگیری از تخریب بناهای تاریخی / همه بازارهای صادراتی را از دست داده ایم/ ثبت حریم بناهای تاریخی مشکل است

خبرایران : رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به از دست دادن همه بازارهای صادراتی صنایع دستی در سالهای اخیر و تشکیل شورای ثبت حریم بناهای تاریخی ،ثبت این حریم هارا مشکل دانست.
ضرورت جلوگیری از تخریب بناهای تاریخی / همه بازارهای صادراتی را از دست داده ایم/ ثبت حریم بناهای تاریخی مشکل است

به گزارش خبرایران، نجفی  نخستین نشست مدیران مسوول و سردبیران نشریات و رسانه های خبری با محمد علی نجفی امروز در محل کاخ گلستان برگزار شد و در آغاز این دیدار برخی از حاضرین در جلسه به ارایه دیدگاه های خود درباره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پرداختند.

آنها یکی از مصیبت بارترین وضعیت اقتصادی کشور را بخش میراث فرهنگی و گردشگری خواندند.

یکی از شرکت کنندگان در این نشست ضعف در هتلداری را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد باید در بخش گردشگری فرهنگ سازی صورت گیرد و این باور در مسوولان و مردم ایجاد شود که گردشگری از چاه نفت مهمتر است.

یکی دیگر از ارباب رسانه نیز از وضعیت صنایع دستی و لزوم رسیدگی به این صنعت را مورد تاکید قرار داد.

یکی دیگر از مدعوین  با اشاره به تخریب آثار تاریخی و فرهنگی در گوشه و کنار کشور به ویژه توسط افراد سود جو به نقش مهم و سازنده رسانه ها در جلوگیری از تخریب این آثار تاکید کرد.

او با اشاره به اهمیت و نقشی که جریان سازی خبری در جلوگیری از تخریب و نابودی بناهای تاریخی دارد ضرورت استفاده از این توان بالقوه رسانه ها را مورد تاکید قرار داد.

نجفی نیز در سخنانی با اشاره به ایجاد فضای امید در بین مردم پس از شروع کار دولت تدبیر و امید گفت: فرصت های مناسب داخلی و خارجی در کلیه زمینه ها فراهم شده و رسانه ها بخشی مهم و تاثیر گذار در کشوربرای بیان این فرصت ها هستند.

او وظیفه اصلی رسانه ها را حمایت از دولت دانست و تصریح کرد : در این صورت و البته با نقد سازنده است  که دولت می تواند سیاست ها و برنامه هایش را پیش ببرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد که بنیان کار ما و شما مشترک و آن هم فرهنگ است .

نجفی یکی از راههای جلوگیری از فرار مغزها را آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان با میراث فرهنگی دانست.

او با اشاره به مشکلاتش هنگام ورود به میراث فرهنگی از جمله بدهی های فراوان داخلی و خارجی، بحث در مورد گذشته را کافی و ادامه آن را فرصت سوزی دانست.

نجفی افزود: بزرگی و عظمت میراث فرهنگی برای خود ما مشکل است.

او با اشاره به اینکه سایت های تاریخی در برخی از کشورهای اروپایی از چند هزار تجاوز نمی کند، افزود: ما در ایران 200هزار سایت تاریخی داریم که بودجه سالانه میراث فرهنگی به هیچ عنوان پاسخگوی حتی نگهداری خوب از آنهانیست.

او در رابطه با گردشگری نیز با تغییر فضا در مورد گردشگران خارجی تاکید کرد که زیر ساخت ها ی گردشگری مشکل اساسی دارد و در زمان حاضر متقاضیان فراوانی از کشورهای خارجی برای سفر به ایران داریم و به دلیل نبودن هتل مناسب نمی توانیم از همه آنها ثبت نام کنیم .

رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نگاه کوتاه مدت را مشکل اساسی در راه پیشبرد اهداف در همه زمینه ها دانست.

او صنایع دستی را موضوعی دانست که مورد غفلت رسانه ها قرار گرفته و افزود: صنایع دستی موضوع مهمی است که به آن توجه نشده و به همین دلیل در سال های اخیر متاسفانه همه بازارهای صادراتی حتی فرش را واگذار کرده ایم.

نجفی با اشاره به نقش سازنده رسانه ها در ترویج گردشگری خواستار پرداختن به سفرهای نوروزی ومعرفی محل های تاریخی و دیدنی کشور در ایام نوروز توسط رسانه ها شد.

او همچنین رسانه ها را عقبه و مولد سرمایه اجتماعی دانست.

نجفی ثبت حریم بناهای تاریخی را مشکل دانست و افزود: شورای تعیین حریم بناهای تاریخی تشکیل شده و کار خود را از هفته آینده آغاز می کند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب