امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1161 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۴:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

خروج مغزها سالانه 1،5 برابر خسارت جنگ تحمیلی اعلام شد

خبرایران: رییس دانشگاه آزاد اسلامی می گوید: خروج مغزها از کشور هر ساله 1.5 برابر خسارات هشت ساله جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران است .
خروج مغزها سالانه 1،5 برابر خسارت جنگ تحمیلی اعلام شد
به گزارش خبرایران، حمید میرزاده درباره آمار مهاجرت نخبگان به خارج از کشور با استناد به سخنان اخیر وزیرعلوم مبنی بر خروج سالانه 150 هزار نفر از کشور گفت: اگر براساس گزارش ها  هر نفر در کشور از دبستان تا کارشناسی ارشد یک میلیون دلار هزینه داشته باشد خروج 150 هزار نفر از کشور هرساله حدود 1.5 برابر خسارات جنگ تحمیلی خواهد بود که طبق آمار سازمان ملل بیش از 97 میلیارد دلار بوده، به کشور خسارت و زیان وارد می کند.

رئیس واحد علوم و تحقیقات به آمار دیگری از وزرات علوم اشاره کرد و گفت: براساس اعلام این وزارتخانه به 46 هزار نفر ارز دانشجو در خارج ارز پرداخت می شود بر همین اساس باید تمام ظرفیت خود را در جهت جذب و کمک به کاهش روند مهاجرت نخبگان بکار گیریم.

وی خطاب به روسای دانشکده های تحصیلات تکمیلی گفت: آنها باید به نقش خود در جذب نخبگان و سود آوری کلانی که در این زمینه برای کشورمان دارند به خوبی واقف باشند و بدانند که تصمیمات آنان می تواند چه نقش مهمی در کشور داشته باشد.

به گفته وی، با تربیت یک دانشجوی دکتری، یک میلیون دلار به اقتصاد کشور کمک می شود.

میرزاده خاطرنشان کرد: با ایجاد زمینه تحصیل دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی بخصوص در مقطع دکتری می توان روند مهاجرت نخبگان از کشور را کاهش داد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب