امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11611 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۴:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بر اثر بیماری سرطان خون؛

ایرج کریمی درگذشت

خبرایران: ایرج کریمی کارگردان و منتقد قدیمی سینما در سن 62 سالگی زندگی را بدرود گفت.
ایرج کریمی درگذشت

به گزارش خبرایران، او که از بیماری سرطان مغز و استخوان رنج می‌برد ساعت  14 و 40 دقیقه بعداز ظهر امروز 11 شهریور درگذشت. ایرج کریمی سال  ۱۳۳۲ در تهران به دنیا آمد، او فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) بود. 

این کارگردان سینما از اوایل تیرماه سال جاری در بیمرستان بستری شده بود. او در تلویزیون با فیلم بلند آهنگ پنهان به عنوان کارگردان در سال ۱۳۷۰ آغاز به کار کرد. شروع کار سینمایی او فیلم از کنار هم می‌گذریم به عنوان کارگردان در سال ۱۳۷۹ بود . در سال ۱۳۶۹ فیلمنامه نویسی سفر جادویی ساخته ابوالحسن داوودی و در ۱۳۷۰، فیلمنامه‌نویسی بهترین بابای دنیا به کارگردانی داریوش فرهنگ را بر عهده گرفت. از کنار هم می گذریم نخستین فیلمی است که وی کارگردانی، فیلم نامه نویسی و تهیه کنندگی آن را داشته است. چند تار مو را در ۱۳۸۲ بر اساس فیلم نامه‌ای از خودش کارگردانی کرد و فیلم باغ‌های کندلوس را در سال ۱۳۸۳ با بازی محمدرضا فروتن ساخت. در سال ۱۳۸۵ نسل جادویی را کارگردانی کرد.

 آخرین ساخته کریمی «نیم‌رخ‌ها» است که  تمی عاشقانه دارد و آماده اکران است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب