امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11613 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت‌الاسلام شاهسونی درنشست خبری اعلام کرد؛

بیشتر مخاطبان طرح ملی «رحله» برادران هستند/اجرای طرح ملی «رحله» در6 سال پیش‌بینی شده/می‌توان در 14 سال 10 میلیون حافظ قرآن داشت/ شورای توسعه به صورت مستقیم ازاین طرح حمایت نکرد

خبرایران: حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی گفت: شورای توسعه به صورت مستقیم از این طرح حمایت نکرد و 40 درصد اعتبارات طرح ملی تلاوت توسط ادارات و نهادهای دولتی و 60 درصد باقی‌مانده از طریق کمک‌های مردمی و شهریه قرآن آموزان شرکت‌کننده در این طرح تأمین شد.
بیشتر مخاطبان طرح ملی «رحله» برادران هستند/اجرای طرح ملی «رحله» در6 سال پیش‌بینی شده/می‌توان در 14 سال 10 میلیون حافظ قرآن داشت/ شورای توسعه به صورت مستقیم ازاین طرح حمایت نکرد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری طرح ملی«رحله»صبح امروز با حضور«حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی» مدیرو بنیان‌گذار مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)،« مرتضی خدمتکار» مسئول آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه امروز11 شهریورماه در محل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور برگزار ودراین نشست خبری حجت‌الاسلام «علیرضا شاهسونی» مدیر و بنیان‌گذار مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) اظهارداشت: اجرای طرح ملی«رحله» آغازی برای حرکتی به سوی توسعه فرهنگی حفظ است، طرح ملی «رحله» تابستان سال جاری در 32 مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم در 16 استان کشور اجرایی شد.

مدیروبنیان‌گذار مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) تصریح کرد: بیشتر مخاطبان طرح ملی «رحله» را برادران تشکیل می‌دادند و به جز 3 مرکز خواهران، 29 مرکز دیگر برای برادران تدارک دیده شده بود که در مجموع یک‌هزار و 500 حافظ 4 جزء قرآن کریم تربیت شدند.

 وی خاطرنشانکرد: طرح ملی «رحله» را برای 6 تابستان پیش‌بینی کرده‌ایم و دومین مرحله این طرح سال آینده اجرایی می‌شود و افرادی که در مرحله نخست حضور پیدا کردند به شرکت در مدارس شبانه‌روزی حفظ یک ‌ساله قرآن هدایت می‌شوند و یا در مرحله دوم این طرح حضور می‌یابند.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان افزود: اتحادیه تشکل‌های قرآنی، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و سازمان اوقاف از طرح ملی «رحله» حمایت‌ می کنند و این نهادها و سازمان‌ها با حمایت‌های خود ما را در اجرای این طرح یاری کردند که امیدواریم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: اجرای طرح ملی «رحله» 2 میلیارد تومان هزینه داشته و در این طرح اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور 500 میلیون تومان مشارکت داشت؛ همچنین معاونت فرهنگی سازمان اوقاف 300 میلیون تومان به صورت نقدی حمایت کرد و ادارات اوقاف در استان‌ها نیز 100 میلیون تومان هزینه کردند؛ معاونت قرآن و عترت ارشاد نیز در ابتدا 100 میلیون تومان بودجه به این طرح اختصاص داد که با رایزنی‌ها قرار شد با اعطای 60 میلیون تومان دیگر هم مشارکت داشته باشد.

حجت‌الاسلام شاهسونی عنوان داشت: شورای توسعه به صورت مستقیم از این طرح حمایت نکرد و 40 درصد اعتبارات طرح ملی تلاوت توسط ادارات و نهادهای دولتی و 60 درصد باقی‌مانده از طریق کمک‌های مردمی و شهریه قرآن آموزان شرکت‌کننده در این طرح تأمین شد.

 وی درمورد دلایل موفقیت مؤسسه بیت‌الاحزان تاکید کرد: روش حفظ ما همانند روش سایر مؤسسات است، اما آنچه باعث تداوم و موفقیت ما شده، جدیت در کار و به‌کارگیری نیروهای کارآمد است. افرادی که در 15 سال گذشته در این مؤسسه تربیت شده‌اند هم‌اکنون مؤسساتی راه‌اندازی کرده‌اند و می‌توان در 14 سال 10 میلیون حافظ قرآن تربیت کرد و اگر در هر سال توان اجرایی برای تربیت حافظان قرآن 2 برابر شود ما در 14 سال می‌توانیم به مطالبه رهبری مبنی بر داشتن 10 میلیون حافظ قرآن کریم برسیم.

 

خدمتکار:   می‌توان حافظان قرآنی موفقی تربیت کرد/اجرای طرح ملی«رحله»مسئولیت مدیران قرآنی را سنگین‌تر کرد

بنابراین گزارش، درادامه این نشست خبری «مرتضی خدمتکار» مسئول آموزش معاونت قرآن و عترت ارشاد اظهارداشت: طرح ملی «رحله» الگویی موفق برای تمامی دستگاه‌های قرآنی است و این طرح نشان داد که می‌توان با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌ها می‌توان حافظان قرآنی موفقی تربیت کرد.

مسئول آموزش معاونت قرآن و عترت ارشاد در پایان گفت: اجرای این طرح مسئولیت مدیران قرآنی را سنگین‌تر کرد و بعد از مطالبه مقام معظم رهبری اقدام قابل توجهی در زمینه تربیت حافظان قرآنی صورت نگرفت، اما به همت مجموعه مؤسسات بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) حرکتی آغاز شد که برای ثمردهی و رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند حمایت مسئولان است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب