امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1163 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی نصیریان؛

هنرمند خودی و غیر خودی نداریم / قاضی اصلی مردم هستند.

خبر ایران: علی نصیریان ضمن تایید اظهارات رییس جمهور در نشت با هنرمندان گفت: تفکیک هنرمندان به خودی و غیر خودی و برجسب زدن به دیگران درست نیست.
هنرمند خودی و غیر خودی نداریم / قاضی اصلی مردم هستند.
به گزارش خبرایران، علی نصیریان بازیگر و هنرمند پیشکسوت و با سابقه کشور درباره نظرات رییس جمهور درباره نگاه تقبیح شده ارزشی و ضد ارزشی میان هنرمندان به برنا گفت: به نظر من صحبت‌های رییس جمهور بسیار معقول، اصولی و درستی بود.زیرا تفکیک قایل شدن میان خودی و غیر خودی و خوب و بد اساساً کار درست نیست.برجسب زدن به دیگران درست نیست. باید همه افراد یک جامعه را به یک چشم دید.باید اجازه داد تا هنرمند کارخلاقانه شان را انجام دهند. این افراد ممکن است عقاید مختلفی داشته باشند. این عین دموکراسی است.

وی ادامه داد: اختلاف آرا نباید باعث محدودیت افرادشود. ازاین رو نظر رییس جمهور دولت تدبیر و امید بسیار مهم و ارزشمند است.من برای اعتقادات و خود ایشان احترام قایل هستم.
این بازیگر افزود: در هنر هم ما با سبک های مختلف هنری روبرو هستیم. پس باید به یک دیگر احترام بگذاریم. اما هدف همه هنرمندان کارکردن و اعتلای هنر و ایجاد یک فضای فرهنگی در کشورمان است. دراین میان قاضی اصلی مردم هستند.قرار نیست خودمان افراد، موضوعات و سبک‌هایمان را تفکیک کنیم. البته منظورم منتفی دانستن نقدها و نگاهای تحلیلی در این‌باره نیستم.ولی اینکه به همین دلیل به کسی امتیازاتی بدهیم و از دیگری امتیازهایی بگیریم را نمی پذیرم.

او درباره شناخت خوب رییس جمهور از حوزه‌های هنری نیز گفت: به نظر من ایشان اطلاعات خوبی از هنر و هنرمند داشتند و اطلاعات کافی به ایشان داده شده است. ازاین رو رئیس جمهور مشکلات بخش‌های اجتماعی و فرهنگی کشور را می‌دانند. ازسوی‌ دیگر دکتر روحانی تحصیلات حقوقی دارند و به حقوق انسانی و شهروندی و مدنی آگاه است. به همین دلیل تصمیمات ایشان بسیار درست است. این نگاه یک نگاه مسلم و تحقیق شده است. بی‌شک ایشان با تبعیض در میان هنرمندان به شدت برخورد خواهند کرد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب