امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11630 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با هدف بهره گیری از ساحت ورزش برای همدلی و وحدت امت اسلامی؛

انجمن ورزشکاران منادی وحدت در اختتامیه جشنواره ورزشی دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی رونمایی می شود

خبرایران : همزمان با برگزاری نخستین جشنواره ورزشی بین شعب دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی، در اختتامیه این جشنواره از انجمن ورزشکاران منادی وحدت با حضور چهرهای برجسته ورزشی همچون بیژن ذوالفقار نسب و امیر حاج رضایی رونمایی می شود.
انجمن ورزشکاران منادی وحدت در اختتامیه جشنواره ورزشی دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی رونمایی می شود

به گزارش خبرایران، به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، نخستین جشنواره ورزشی بین شعب دانشگاه مذاهب اسلامی با شعار " رقابت ورزشی، رفاقت ارزشی" و با حضور کاروان های ورزشی از استان های کردستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به میزبانی شعبه مرکزی در تهران از امروز پنجشنبه 12 شهریورماه آغاز شده و شرکت کنندگان در دو رشته والیبال و فوتسال به رقابت می پردازند.

این بازی ها با هدف تقویت همبستگی بین دانشجویان شیعه و سنی به عنوان یکی از اهداف و رسالت های مهم دانشگاه مذاهب اسلامی و بر اساس اصل برادری و برابری مسلمانان برگزار می شود  و 109 دانشجوی خواهر و برادر از شعب چهارگانه دانشگاه  در این دروه از بازی ها شرکت دارند.

بر اساس این گزارش فردا جمعه 13 شهریور این رقابت ها در دو بخش خواهران و برادران پیگیری می شود و روز شنبه مراسم اختتامیه جشنواره ورزشی بین شعب دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد مبلغی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی، چهره های تقریبی و ورزشکاران برجسته شیعه و اهل سنت کشور همچون "دکتر بیژن ذوالفقار نسب و امیرحاج رضایی" و دانشجویان شرکت کننده برگزار می شود و در خلال این برنامه از « انجمن ورزشکاران منادی وحدت » رونمایی خواهد شد.

 این انجمن که ذیل اداره کل دانشجویی در اداره تربیت بدنی دانشگاه و با همکاری همه بخش های دانشگاه ایجاد خواهد شد، در نظر دارد از ساحت ورزش برای همدلی و انسجام امت اسلامی بهره گیرد.

جرقه تشکیل این انجمن در سمینار سراسری «جوانان و جهان اسلام» که در سال 1390 به همت دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار گردید، زده شد. در بیانه پایانی این کنفرانس در بند پنجم به وزارت ورزش و جوانان وقت پیشنهاد گردید از ظرفیت های موجود در عرصه ورزش برای تحقق وحدت امت اسلامی، استفاده نماید. لازم به ذکر است که سازوکار تحقق این مهم طی یکی از مقالات برتر همایش «جوانان و جهان اسلام» مطرح و تبیین شده بود.

قهرمانان واسطه ارتباط و انتقال جریان ورزشی به اجتماع هستند. چرا که آنان یک پا در ورزش دارند و پای دیگر در میان مردم. لذاگوش شنوا برای سخنان قهرمانان ورزشی وجود دارد وتاثیر و نفوذ روی نهادهای ملی و بین المللی ورزشی دارند بنابراین قهرمانان ورزشی می توانند در بهره گیری از ورزش در تحقق وحدت اسلامی و همبستگی وهمزیستی مسالمت آمیز با استفاده از ظرفیت و پتانسیل ورزش اثر گذار باشند.

اعلام حضور و عضویت چهره های ورزشی به خودی به خود یک موجب مثبت و قدم رو به جلو نه تنها برای امت اسلامی بلکه برای همه جهان است. از طرف دیگر این انجمن محملی خواهد بود برای جمع آوری و استقبال از ایده های جامعه ورزشکاران در تحقق وحدت امّت اسلامی.

شایان ذکر است دانشگاه مذاهب اسلامی سالیانی است که در عرصه وحدت امت اسلامی فعالیت می نماید و تولیداتی در راستای تحقق این مهم دارد که از طرق جامعه ورزشی به عنوان الگوهای اجتماعی می توان این محصولات فرهنگی را به جامعه تزریق کرد.

گفتنی است مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ورزشی بین شعب دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی و رنمایی از « انجمن ورزشکاران منادی وحدت» با حضور چهره های برجسته ورزشی از ساعت 9 صبح روز شنبه 14 شهریورماه در سالن شهید ماموستا شیخ الاسلام دانشگاه مذاهب اسلامی واقع در تهران، خیابان فلسطین جنوبی، خ شهید مهرداد روانمهر پلاک 3 برگزار می شود.

بدین و سیله از اصحاب رسانه و قلم و رسانه های دیداری و شنیداری و مکتوب جهت حضور در این مراسم به عنوان گامی مهم در مردمی سازی حرکت"تقریب و تحقق وحدت اسلامی" دعوت به عمل می آید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب