امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11684 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سیامک دولتی خبرداد؛

سهامدار عمده بانک قرض‌الحسنه مهر ایران 10 بانک مختلف هستند/ سفیران سلامت بانک قرض الحسنه مهر به سراغ مشتریان می آیند/ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران باید به صورت سهامی عام باشد

خبرایران: سیامک دولتی مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: کل تسهیلات پرداختی سال 93، 34 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال 92 بالغ بر7 درصد رشد دارد و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران 10 سهامدار عمده دارد که بانکهای مختلف هستند .
سهامدار عمده بانک قرض‌الحسنه مهر ایران 10 بانک مختلف هستند/ سفیران سلامت بانک قرض الحسنه مهر به سراغ مشتریان می آیند/ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران باید به صورت سهامی عام باشد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «بانک قرض‌الحسنه مهر» به مناسبت هفته دولت صبح امروز با حضور«سیامک دولتی»مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و اصحاب رسانه در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزارو دراین نشست خبری «سیامک دولتی» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهارداشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران 105 درصد منابع خود را تسهیلات داده و مجموع تسهیلات پرداختی از شهریور 93 تا شهریور 94 بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درخصوص منابع و مصارف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: کل منابع در سال 92 ، 24 هزار و 744 میلیارد ریال بوده و سال 93 به 35 هزار و 632 میلیارد ریال رسیده که 44 درصد رشد دارد.

وی ادامه داد: کل تسهیلات پرداختی سال 93، 34 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال 92 بالغ بر 7 درصد رشد دارد و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران 10 سهامدار عمده دارد که بانکهای مختلف هستند و موضوع فعالیت آن عملیات بانکی در قالب عقد قرض‌الحسنه است.

دولتی خاطرنشان کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اموال مازاد ندارد و در مرداد 94 نسبت به مطالبات معوق 42/1 درصد است.

وی از برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده برای ورود این بانک به بازار بورس خبرداد و تاکید کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران باید به صورت سهامی عام باشد و اکنون سهامی خاص است همچنین بحث سرمایه اولیه 15 هزار میلیارد ریال بوده که شروع به فعالیت کرده است و یکی از موارد همین موضوع بوده و قید 15 هزار میلیارد ریال منوط به 8 هزار و 200 میلیارد سهامداران تعبیه شده است و در مجمع امسال مصوب شد، نسبت به تکمیل سرمایه اقدام شود.

دولتی با اشاره به پرداخت تسهیلات اعطایی به زندان‌ها عنوان داشت: 170 میلیارد ریال به 1755 نفر پرداخت شده که این موضوع نشان می‌دهد، نرخ بازگشت به زندان‌ها با دادن تسهیلات کاهش یافته است و تسهیلات اعطایی ازدواج نیز 870 میلیارد ریال به 29 هزار نفر پرداخت شده است.

وی از پیگیری برای افزایش سطح تسهیلات این بانک خبر داد و ابرازداشت: فکر و امکانات افزایش سقف وام‌های قرض‌الحسنه وجود دارد اما مجوز بانک مرکزی برای آن نیست. ضمن اینکه سقف تسهیلات قرض‌الحسنه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چند سال گذشته ثابت مانده و در حال حاضر مجوزی از بانک مرکزی برای افزایش سقف 15 میلیون تومانی فعلی نداریم اما طرح‌ها و پیشنهادات خود را برای بالا‌بردن میزان فعلی تسهیلات به بانک مرکزی ارائه کرده‌ایم که باید مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه آن اعلام شود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهرایران با بیان این‌که تسهیلات 15 میلیون تومانی فعلی فقط جوابگوی نیازهای خرد و کوچک است، گفت: براین اساس اعتقاد داریم شرایط باید به گونه‌ای تغییر کند که تا 20 میلیون تومان برای قرض‌الحسنه تسهیلات پرداخت کرد تا از طریق آن شرایط برای توسعه حداقل کسب‌وکارهای کوچک فراهم شود.

وی با اشاره به نشست‌های تخصصی که این بانک با وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی برای گسترش سبد خدماتی خود داشته‌ است، افزود: حتی پیشنهاد ارائه‌ خدماتی از قبیل ضمانت‌نامه، گشایش ال سی و حتی افتتاح ارزی را نیز مطرح کرده تا از این طریق بتواند منابع بیشتری را جذب کنند.

دولتی اشاره‌ای هم به کاهش منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها داشت و با تاکید بر ضرورت جذب بیشتر منابع قرض‌الحسنه افزود: اکنون ذائقه سپرده‌گذاران تغییر کرده و ترجیح می‌دهند به جای حساب‌های قرض‌الحسنه حساب‌های سپرده بلند‌مدت با دریافت سود داشته باشند که این موضوع در کاهش منافع قرض‌الحسنه بی‌تاثیر نیست و باید به سمت فرهنگ‌سازی در این زمینه حرکت کرد.

وی همچنین شایعاتی مبنی بر احتمال ادغام برخی صندوق‌های قرض‌الحسنه با بانک مهر قرض‌الحسنه ایران وجود دارد را رد کرد و گفت: کفایت سرمایه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حدود 21 درصد است و در این رابطه باید گفت که مطلوبیت قابلیت کفایت سرمایه‌ای این بانک به دلیل معوقات پایین بانکی آن در حدود 4/1 درصد و نداشتن املاک مازاد‌ همچنین عدم ورود به بنگاهداری است که این موضوع توانسته توان پرداخت تسهیلات بانک را بالا برده و سپرده‌گذاران را با عدم دریافت به موقع تسهیلات مواجه نکند.

وی درادامه ابرازداشت: با هدف مشتری مداری طرح سفیران بانک اجرایی شده و در طرح جدید سفیران بانک که فعلا بخش سفیران سلامت آن راه اندازی شده ، به جای اینکه مشتری ها برای دریافت خدمات به بانک مراجعه کنند، بانک کارمندان خود را به محل کار و زندگی مشتریان می فرستد و به پرداخت هزینه های آن ها می پردازند.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران درپایان گفت: تلاش بانک قرض‌الحسنه مهرایران در این زمینه به خصوص برای کمک به بیماری های خاص بوده تا باری از دوش بیماران بردارند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب