امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11688 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری خبرداد؛

راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در اصفهان/ جذب و پرورش استعدادهای هنری مراکز استانی هدف ما از برگزاری جشنواره چهارم است/ افتتاح عمارت سعدی همزمان با افتتاحیه جشنواره

خبرایران: مجید مصلحی مدیر چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری گفت: هدف از برگزاری جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری کشف، جذب و پرورش استعدادهای هنری مراکز استانی است.
راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در اصفهان/ جذب و پرورش استعدادهای هنری مراکز استانی هدف ما از برگزاری جشنواره چهارم است/ افتتاح عمارت سعدی همزمان با افتتاحیه جشنواره

ه گزارش خبرنگارخبرایران،  نشست خبری چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری صبح امروز با حضور «مجید مصلحی» مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری و مدیر چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری ،«سید مهدی سیدین نیا» دبیر چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری و اصحاب رسانه در تالار مرحوم امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار ودراین نشست خبری «مجید مصلحی» مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری و مدیر چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری اظهارداشت: هدف از برگزاری جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری کشف، جذب و پرورش استعدادهای هنری مراکز استانی است و ابلاغ پیام‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از زبان هنر از تاریخ 7 تا 9 مهرماه از سوی این جشنواره صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری تصریح کرد: یک شعار بیشتر نداشتیم و آن «یک گام به جلو» بود، امروز نیز همان را تکرار می‌کنیم هر چند که شاید دیگر نیازی به گام نباشد و لازم باشد که جهش کنیم.

وی افزود: چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری نسبت به به دوره‌های پیشین وجه تمایز و تفاوت آشکاری دارد. اگر در دوره‌های پیشین در مراکز استانی‌ حوزه هنری در برخی حوزه‌ها آثارمان به تعداد انگشتان یک دست هم به لحاظ تولید نمی‌رسید، اما امروز شرایطی دیگر را شاهدیم .

مدیر چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری عنوان داشت: در بخش فیلم نیز امسال بیش از 500 اثر تقاضای حضور در جشنواره را داشتند و در حوزه پژوهش نیز امسال استان‌های ما افق تولید کتاب را در شش یا هفت مرکز بالای 100 عنوان اعلام کرده‌اند و به طور متوسط نیز ماهی 2 کتاب در این مراکز در دست رونمایی است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش تولید آثار سینمایی نیز امسال 5 اثر در جشنواره پخش خواهد شد که چراغی برای حمایت از تغییر شیب تولید اثر از تهران به سوی شهرستان‌ها است.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در اصفهان همزمان با این جشنواره خبر داد و گفت: این دوره از جشنواره با بودجه ۷۰۰ میلیون تومانی که 30 درصد کمتر از جشنواره قبل در کرمانشاه است برگزار می‌شود.

سید مهدی سیدین نیا دبیر چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: در 7 کمیته تخصصی از زمان انتشار فراخوان جشنواره کلید خورده و در چند روز آینده نیز داوری‌ها به پایان می‌رسد. ضمن اینکه 4 هزار و 963 اثر هنری واصل شده است که از این میان 101 اثر نمایشی، 232 اثر در حوزه ادبیات، 176 اثر در حوزه موسیقی، 3 هزار و 402 اثر در بخش هنرهای تجسمی، 111 اثر فرهنگ مطالعات پایداری، 560 اثر هنر تصویری و در نهایت 381 اثر در بخش محصولات فرهنگی به دبیرخانه رسیده است.

سیدین نیا ابرازداشت: در بسیاری از رشته‌ها در مراکز استانی محدودیت‌هایی قائل بودیم که بخش عکس یکی از آن‌ها بود، برای این دوره تنها در بخش ادبیات پایداری و دفاع مقدس، 121 اثر رسیده است و باقی آثار مربوط به سایر بخش‌هاست.

دبیر چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری یادآورشد: جشنواره در روزهای هفتم، هشتم و نهم مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود که روز هفتم مهرماه افتتاحیه را همزمان با افتتاح عمارت سعدی در اصفهان خواهیم داشت و عصر روی هفتم مهرماه نیز از ساعت 18 و 30 دقیقه، شب شعری با حضور بزرگان کشور در 40 ستون اصفهان برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: درچهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری برنامه های گسترده‌ای تدارک دیده شده که قرار است عصر روز 8 مهرماه برنامه شب خاطره در جنوب اصفهان و در جوار شهدای گمنام این استان برگزار شود. ضمن اینکه مراسم اختتامیه روز 9 مهرماه برگزار خواهد شد. برای این مراسم میزبان 700 میهمان از سراسر کشور خواهیم بود.

سیدین‌نیا همچنین از رونمایی ۲۶۰ عنوان کتاب که ۱۲۱ عنوان آنها در شاخه ادبیات است در این جشنواره خبر داد و گفت: همزمان با افتتاحیه این جشنواره عمارت سعدی در بافت تاریخی میدان امام اصفهان که ساختمان قدیمی حوزه هنری اصفهان بوده و مبدل به یک گالری با ۶۰۰ اثر هنری شده است افتتاح خواهد شد. همچنین شب شعر بزرگی در روز نخست جشنواره در عمارت چهل ستون برگزار و مراسمی نیز با عنوان شب خاطره در منطقه کوه صفه اصفهان در روز دوم جشنواره برگزار خواهد شد.

وی همچنین از آثار سینمایی آفتاب‌های لب بام، شهری که نمی‌خوابد، مسابقه، همسایه به عنوان بخشی از آثاری نام برد که همزمان با جشنواره اکران خواهد شد.

بنابراین گزارش،چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری 7 تا 9 مهر در اصفهان برگزار خواهد شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب