امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11704 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حامد شفیق اعلام کرد؛

کتاب شهر ویترین فرهنگی خانواده­های ایرانی/ کتب دینی در صدر فروش کتابشهر ایران

خبرایران: کتابشهر ایران از تابستان سال گذشته تا به امروز حدود 50 هزار عنوان کتاب فروخته است که بیش از 18 هزار عنوان مربوط به کتب مذهبی است.
کتاب شهر ویترین فرهنگی خانواده­های ایرانی/ کتب دینی در صدر فروش کتابشهر ایران

به گزارش خبرایران از روابط موسسه کتاب شهر ایران، کتابشهر با شعار محوری «کتاب شهر، کتاب فروشی خانواده» به دنبال آماده کردن بستری برای تحلیل و دسته بندی مناسب محصولات فرهنگی است،

حامد شفیق مدیرعامل کتابشهر با بیان این مطلب می­گوید: با این شیوه امنیت خاطر شهروندان بیشتر خواهد شد، به دلیل اینکه والدین می­توانند مطمئن باشند که فرزندان آنها در این فروشگاه ها تنها کتاب هایی را انتخاب خواهند کرد که محتوای آنها  نه تنها سلامت روانی آنها را به خطر نمی اندازد، بلکه با جهت دادن به علائق کتابخوانی آنها، زمینه رشد و تعالی فرزندان و جامعه ایرانی را فراهم خواهد کرد.»

وی می افزاید: «البته با درک صحیح از این مسیر پر فراز و نشیب، بر این نکته واقفیم که هنوز با جایگاه مطلوب فاصله داریم؛ اما این هدف، شاخص مهمی است که با در نظر گرفتن آن، دیگر هر کتابی را نمی توانیم در فروشگاه های این موسسه عرضه کنیم، یعنی آن دسته از کتاب هایی را که با آسیب شناسی خانواده ایرانی همخوانی دارد و  به تحکیم پایه های آن کمک می کند، به مردم توصیه می کنیم. ناگفته نماند که این رویکرد به معنای محدود سازی نیست، بلکه منظور صرفا تحلیل و دسته بندی محصولات است. ادعای ما  عدم تولید کتاب هایی که برای ما مساله دار  است اما قطعا مخاطبانی در کشور دارد، نیست، بلکه معتقد هستیم، نباید این کتاب ها را ترویج کرد؛ چرا که باید این دو مقوله را از هم جدا کرد.»

بر اساس گزارش کتابشهر، یکی از نیازهای اساسی شهروندان ایرانی دسترسی به کتب و محصولات فرهنگی دینی است، نیم نگاهی به آمار  کتاب های عرضه شده در سال گذشته و عناوین آنها مهر تاییدی بر این مدعاست، همانطور که در جدول و نمودار پیش­رو  مشاهده می­شود، بیشترین کتب عرضه شده در سال 93 به کتاب­های با موضوعات، قرآنی، مذهبی و حجاب و عفاف اختصاص دارد که بیشترین میزان کتاب­های عرضه شده در کلیه فروشگاه­های کتابشهر  است.

از تابستان سال گذشته تا به امروز در 40 شعبه کتابشهر ایران حدود 50 هزار عنوان کتاب فروش رفته است که از این میزان بیش از 10 هزار عنوان به کتب مذهبی اختصاص دارد، که شامل ادعیه و قرآن، حجاب و عفاف و سبک زندگی و ... می شود.

یکی از پر فروشترین کتب دینی پس از قرآن کتاب مفاتیح الحیات نوشته آیت الله جوادی آملی است که با استقبال خوب مشتریان کتابشهر روبرو شده است.

همچنین کتابشهر ایران همزمان با ماه رمضان امسال با همکاری سازمان دارالقرآن قرآن قطع وزیری با چاپی منحصر به فرد در پنج رنگ و تذهیبی نفیس منتشر کرد که این قرآن در نیمه اول تابستان با استقبال چشمگیر شهروندان مواجه شد، به گونه ای که این قرآن در نیمه اول تابستان پنج هزار نسخه فروش داشت.

بر اساس این گزارش این قرآن که نسبت به قرآن های چاپی دیگر از نظر کاغذ و سبک آن مزیت دارد؛ نخستین قرآنی است که با کاغذ بالکی در کشور منتشر شده است.آآن

یکی از دیگر از پرفروش ترین کتاب های کتابشهر من زنده ام معصومه آباد بود که این کتاب در شعبه کتابشهر نجف آباد بیش از 350 هزار نسخه فروش را در کشور تجربه کرد که رکورد بی سابقه­ای در میان کتاب فروشی هایی بود که این کتاب را عرضه کردند.

در زیر نمودار و جدول فروش کتاب در کتابشهر ایران از تابستان سال گذشته تا به امروز بر حسب موضوع کلی کتاب­ها آمده است:

 

 

 

جدول شماره _1

 

کتاب بر حسب موضوعات

تعداد بر حسب عناوین

ادعيه واحکام و قرآن

20565

عمومي

9500

مذهبي

3600

حجاب و عفاف

4200

تاريخ

2350

ادبيات

2200

روانشناسي

2755

کودکان

2250

هنر

1650

 

 
 

نمودار شماره_ 1

موسسه کتابشهر ایران به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کتاب و محصولات فرهنگی در ایران، از سال 83 تاکنون 42 فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در 21 استان کشور راه اندازی کرده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب