امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11710 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۳:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برپایی نمایشگاه عکس «اُ... مای گاد» (OMG) در گالری آتبین؛

عکس‌های شهری که انتهای دنیاست، به روی دیوار می‌روند

خبرایران:نمایشگاه عکس «اُ... مای گاد» (OMG) جمعه بیستم شهریورماه در گالری آتبین گشایش می‌یابد. در این رویداد، مجموعه‌ای از عکس‌های محمدرضا ماندنی با موضوع تصاویر شهری نیویورک به نمایش در خواهد آمد.
عکس‌های شهری که انتهای دنیاست، به روی دیوار می‌روند

این مجموعه، دومین نمایشگاه انفرادی محمدرضا ماندنی و دومین بخش از «سه‌گانه شهر» این هنرمند به شمار می‌آید.ماندنی خود درباره عکس‌های OMG می‌گوید: «برای من به‌عنوان یک هنرمند‌/‌عکاس شهرنشین که کمتر از یک ماه از سی سال عمرم را هم دور از شهرهای بزرگ نبوده‌ام، شهر و ساختارهای شهری بخشی از هویت من و آثارم شده‌اند.

نمایشگاه اول با نام «قاب‌های دلتنگی» مجموعه عکسی از پنجره‌های تهران بود که حس و حال خانواده و روح شهر مدرن‌شده تهران را روایت می‌کرد.

مجموعه دوم اما درباره اَبرشهری است که به چند شکل می‌توان گفت انتهای دنیاست! آن هم در کشوری که همه چیز در مقیاس زیاد و عظیم تعریف می‌شود، و در شهری که بسیاری از اتفاقات مهم جهان از آن شروع و یا به آن ختم می‌شوند. شهری که می‌توان آن را یکی از نمادهای مدرنیته، یکی از سمبل‌های اصلی شهر و شهرنشینی، و یکی از سمبل‌های اصلی آمریکا دانست؛ شهری که ورود به آن با یک جمله همراه بود: اُ... مای گاد!

همزمانی افتتاح این نمایشگاه با یازدهم سپتامبر هم بی‌دلیل نیست. این مجموعه عکس تماماً در نیویورک عکاسی شده و آن فاجعه بزرگ هم در همان شهر اتفاق افتاد. این مجموعه تصویری رنگارنگ و شوخ‌طبعانه، نگاهی شاد و رنگارنگ به شهری را نشان می‌دهد که یکی از غمگینانه‌ترین اتفاقات معاصر در آن روی داده است.

تصویری که یک ایرانی جهانگرد و کنجکاو از کشوری ارائه می‌دهد که بیش از سی سال روابط دولت‌هایشان پر از سوء‌تفاهم و دشمنی بوده؛ و به نظر می‌رسد فصل جدیدی از روابط میان دو کشور بزرگ در راه است. فصلی که در آن راه گفت‌وگو هموار و درهای احترام گشوده است...»

ماندنی متولد 1365 تهران، دارای ديپلم تئاتر از هنرستان صدا و سيما و تحصيلات ناتمام در رشته ادبيات نمايشي و فارغ‌اتحصيل رشته فيلمسازي از دانشگاه جامع علمی‌کاربردی است. او تجربه هايي در ترانه‌سرایی، نمايشنامه‌نويسي و نیز نگارش چند مجموعه برای تلویزيون (از جمله خاله شادونه، معصوم و ...)، همكاري در ساخت تيزرهای تبليغاتي و نیز ساخت تعدادی فيلم كوتاه داشته است.

آثار عکاسی محمدرضا ماندنی تاکنون در چند نمایشگاه گروهی و انفرادی به تماشا گذاشته شده، که «عيد ماهي‌ها» در خانه عكاسان ايران، «درخت: يك نگاه عمومي» و «هنر برای صلح» در فرهنگسراي نياوران، «قاب‌هاي دلتنگي» و «چند پرده از بهشت» در گالري آتبين، «ديوارهاي شهر من» در گالري آرته، «تجربه‌هاي شخصي» در گالري آرت سنتر از جمله آن‌هاست.

دریافت جایزه اول مسابقه عکس کیهان بچه‌ها و کسب عنوان عکاس برگزيده در دو دوره مسابقه عاشورایيان، دو دوره مسابقه عكس كانون پرورش فكري و مسابقه عكس «فواد»، از دیگر سوابق اوست.

وی همچنین طراحی و برگزاری و داوری چند رویداد هنری نظیر مسابقه عکس Theme Project و همكاري با نشرياتي همچون تنديس را هم در کارنامه دارد.

برگزاری نمایشگاه عکس «اُ... مای گاد» (OMG) تا سی‌و‌یکم شهریورماه در گالری آتبین به نشانی خیابان ولی‌عصر، جنوب چهارراه پارک‌وی، کوچه خاکزاد، پلاک 42 ادامه خواهد داشت و کلیه آثار به نمایش درآمده در آن، برای فروش نیز عرضه می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب