امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11733 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور معاون هماهنگی عمران استاندار تهران؛

جلسه هماهنگی دبیرخانه ستاد ملی احیاءو بهسازی بافت های فرسوده تهران برگزار شد

خبرایران:فتح اللهی درجلسه هماهنگی ستاد ملی احیا، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده که با حضور مسئولان استانداری تهران در سازمان نوسازی تشکیل شد، تصریح کرد: مدیریت شهری برای ترمیم زخم عمیق بافت های فرسوده در بدنه ی جامعه و شهر نیازمند همکاری سایر دستگاه ها و نهادهای ذی مدخل است.
جلسه هماهنگی دبیرخانه ستاد ملی احیاءو بهسازی بافت های فرسوده تهران برگزار شد

به گزارش خبرایران ازروابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، عبادالله فتح اللهی در جلسه هماهنگی ستاد ملی احیا، بهساز و نوسازی که با حضور واحدی، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران؛ کریمی، معاون هماهنگی عمرانی استانداری تهران؛ میر اسدالله، رئیس اداره بافت فرسوده اداره راه و شهرسازی استان تهران برگزار شد به ارائه توضیحاتی مقدماتی در خصوص موضوع جلسه پرداخت.

فتح اللهی با بیان این که عملکرد شهر تهران در حوزه نوسازی بافت های فرسوده در مقایسه با عملکرد کل کشور مطلوب بوده است، یادآور شد: اقدامات گشترده ای در شهر تهران در این حزه صورت گرفته اما نسبت به مأموریت ها و چشم انداز اهداف پیش رو فاصله معنی داری نیز وجود دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، بافت فرسوده را آیینه ی شفاف منعکس کننده معدل مشکلات ملی و کشوری از جمله مشکلات عدم اشتغال، بیکاری، نداشتن درآمد و ... که می تواند سرمنشا بسیاری از معضلات و مشکلات دیگر باشد دانست و تأکید کرد: مدیریت شهری برای ترمیم زخم عمیق بافت های فرسوده در بدنه ی جامعه و شهر نیازمند همکاری سایر دستگاه ها و نهادهای ذی مدخل است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز مدیریت شهری به نقطه ای از بلوغ تجربی و دانشی رسیده است که بتواند امکانات خود را تلفیق کند و سازمان نوسازی شهر تهران نیز خود را موظف می داند که ریل گذاری و اقدامات لازم را برای انجام این هماهنگی ها به وجود آورد.

فتح اللهی افزود: موضع سازمان نوسازی در مواجهه با نوسازی بافت های فرسوده پایتخت، موضع ترمیم، تلفیق، اعتلاف، همدلی و همراهی با کلیه نهادها و دستگاه های متولی و ذی مدخل در نوسازی است.

واحدی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز در این جلسه اعلام کرد: مدیریت شهری جایگاه بالایی در نوسازی بافت های فرسوده دارد و استانداری تهران نیز می تواند به عنوان واحدهای صف و اجرایی، مدیریت شهری را در عملیاتی کردن برنامه های اجرایی نوسازی یاری کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان ضرورت مشخص کردن برنامه های نوسازی، اظهار داشت: در حوزه استان تهران می توانیم برنامه هایمان را با شما جلو ببریم و با ظرفیت های موجود در این حوزه برای هم افزایی در پیشبرد فعالیت ها یکدیگر را یاری رسانیم.

واحدی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: مدیریت شهری بهترین متولی در زمینه ی نوسازی بافت های فرسوده است چرا که بیش از یک دهه با جنس مشکلات شهروندان به صورت چهره به چهره آشنا شده است، لذا می تواند کمک شایانی در اجرایی شدن برنامه های دولت در بحث سکونت گاه های غیر رسمی داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه اقدامات در زمینه نوسازی بافت های فرسوده به دلیل مشکلات مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و ... بسیار پیچیده است، بر ضرورت انجام کار تیمی و گروهی در این خصوص و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در جهت ایجاد همگرایی و هم سویی به منظور تحقق اهداف و برنامه های نوسازی تأکید کرد.

وی یادآور شد: تاکنون دستگاه های دیگر در حوزه احیا و نوسازی بافت های فرسوده ورود جدی نداشته اند، به همین خاطر پیشنهادی مبنی بر شکل گیری دبیرخانه ستاد ملی احیا و نوسازی در شهرداری تهران مطرح شد که امیدواریم بر این اساس ظرفیت های موجود سریعتر مورد استفاده قرار گرفته شوند تا کیفیت زندگی شهروندان ساکن در بافت های فرسوده ارتقا یابد.

در ادامه این جلسه کریمی، معاون هماهنگی عمرانی استانداری تهران یادآور شد: در گذشته فاصله زیادی میان شهرداری و استانداری بود اما خوشبختانه اکنون فاصله ای میان این دو دستگاه وجود ندارد و تعاملات مثبت میان استانداری و شهرداری موجب کاهش این فاصله شده است.

معاون هماهنگی عمرانی استانداری تهران با بیان این که مشکلات نوسازی بافت های فرسوده، مشکلات پایتخت است، عنوان کرد: اگر این امر دستور العمل هم نبود، وظیفه داشتیم چاره ای برای نوسازی بافت های فرسوده و رفع مشکلات و معضلات ناشی از آن در سطح شهر بیندیشیم.

کریمی در ادامه با اشاره به عدم هماهنگی بین دستگاه های متولی در مواقع بروز بحران و ضرورت ایجاد وحدت و هماهنگی میان دستگاه های اجرایی خاطر نشان کرد: استانداری تهران با تمام توان در اختیار نوسازی بافت های فرسوده است.

گفتنی است سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری  سال گذشته از سوی عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد. در این سند که مصوبه مشترک شورای عالی شهرسازی و معماری و ستاد ملی توانمند سازی است، راه اندازی و فعال سازی جلسات مستمر ستادهای استانی و شهرستانی بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف برنامه های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری مورد تأکید قرار گرفته است.

در این راستا ستادی با عنوان "ستاد مرکزی نوسازی" به جهت همسویی با سند ملی نوسازی بافت های فرسوده با عضویت شهردار تهران تشکیل و دبیرخانه شهر تهران این ستاد در سازمان نوسازی شهر تهران مستقر می شود که در این جلسه هماهنگی های لازم برای تشکیل این ستاد و برنامه ها و تدابیر مرتبط مورد بحث و بررسی مسئولان و کارشناسان قرار گرفت و مقرر شد این جلسات بصورت مستمر ادامه یابد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب