امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11751 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جوایز جشنواره بین‌المللی فیلم «محمد(ص) پیامبر صلح» اعلام شد

خبرایران:عناوین جوایز بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح اعلام شد.
جوایز جشنواره بین‌المللی فیلم «محمد(ص) پیامبر صلح» اعلام شد
به گزارش خبرایران، ضمن اعلام این خبر که این جشنواره در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می شود، عناوین جوایز و بخش‌های مختلف این رویداد سینمایی را به این شرح اعلام کرد:

در بخش اصلی؛ مسابقه فیلم‌های داستانی، مستند، انیمیشن، کلیپ، بخش ویژه فیلم‌های ۱۱۴ ثانیه‌ای، مسابقه فیلم‌های کوتاه موبایلی و مسابقه فیلمنامه نویسی با اهداف: تبلیغ جنبه‌های انسانی، فردی، اجتماعی، مهربانی و نیز زیبایی‌های معنوی حیات پر نور پیامبر رحمت و عدالت/ آگاهی بخشی به جامعه بشری به واقعیات حیات و دستورات حضرت محمد (ص)/ تعمیم ارزش‌های والای فرهنگی و اجتماعی زندگی پیامبر اسلام (ص)/ زمینه‌سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌های هنرمندان/ ارایه تصیر واقعی از زندگی پیامبران و تاثیر آن در زندگی انسانها و بهره‌گیری از ابزار نافذ و تاثیرگذار سینِما در راستای تبلیغات دینی برگزار و به موضوعات: نگاهی به حیات حضرت محمد (ص) و ویژگی و خصایص ایشان در قرآن کریم و جلوه‌های عینی آن در مناسبات و روابط فردی و اجتماعی امروز. این خصایص و ویژگی‌ها مانند:انسان دوستی، صلح‌خواهی، رأفت، یتیم‌نوازی، کمک به ضعیفان و مستمندان، عدالت‌جویی، مواسات، ساده زیستی، مردمی بودن، ارتباط با خدا، دعا و مناجات، توجه به محیط زیست، توصیه به حقوق طبیعت و حیوانات، مبارزه با نژاد پرستی و …/ استفاده از سبک زندگی پیامبر (ص) در جهان امروزی/ پاسخ به تعابیر غلط از سیره پیامبر رحمت (ص)/ هرگونه محتوای مرتبط با دوران پر برکت حیات حضرت محمد (ص) پرداخته خواهد شد.

در بخش مسابقه فیلمهای کوتاه که در دو بخش ملی و بین‌المللی و در زیر شاخه‌های: مسابقه فیلم های داستانی/ مستند/ انیمیشن/ کلیپ/ کوتاه موبایلی و بخش ویژه( فیلم های ۱۱۴ ثانیه ای) برپزار خواهد شد، کلیه فیلم‌های کوتاه- مستند- انیمیشن و کلیپ که در سالهای قبل همسو با محورها و موضوعات جشنواره و حداکثر30 دقیقه تولید شده باشند می‌توانند در این بخش شرکت نمایند. در هر بخش به تشخیص هیات داوران یک اثر برگزیده معرفی می‌شوند.

جوایز این بخش شامل: برگزیده مسابقه فیلم‌های داستانی_ده سکه بهار ازادی/ برگزیده مسابقه فیلم‌های مستند_ده سکه بهار ازادی/ برگزیده مسابقه فیلم‌های انیمیشن_ده سکه بهار ازادی/ برگزیده مسابقه کلیپ_ده سکه بهار ازادی می‌باشد.

در بخش مسابقه آثار موبایلی، تمامی کاربران تلفن همراه بدون هیچ‌گونه محدودیتی و تنها با داشتن گوشی‌ دارای قابلیت فیلم‌برداری، می‌توانند شرکت کنند.

جشنواره با هدف ایجاد بسترهای مناسب برای مشارکت گسترده طیف‌های مختلف مردم و فرهنگ‌سازی در جهت استفاده صیحیح از تکنولو‍‍‍ژی‌های جدید و فضاهای مجازی و تعمیق نگاه معنوی و توجه بیشتر به ویژگی‌ها و خصایص پیامبر اسلام و خنثی‌سازی دستگاه‌های دروغ پراکنی غرب در تخریب چهره حقیقی پیامبر مسابقه فیلم‌های کوتاه مویابلی را برگزار می نماید. جایزه برگزیده آثار موبایلی، 5 سکه بهار آزادی می باشد.

مسابقه فیلم‌های 114 ثانیه‌ای در سه بخش فیلم و انیمیشن و کلیپ برگزار خواهد شد و این بخش به صورت بین‌المللی تعریف و طراحی شده و تنها بخش رقابتی بین‌المللی جشنواره است.

آثار این بخش می‌بایست حداکثر 114 ثانیه و با یکی از فرمت‌های AVI،  FLV، 3GP، Mp4 ضبط شده باشند.

جوایز بخش بین‌الملل شامل: نفر اول_20000   دلار/ نفر دوم_ 10000دلار/ نفر سوم_5000 دلار می باشد.

همچنین، نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح در نظر دارد همزمان با برگزاری این رویداد سینمایی به منظور تشویق و مشارکت دادن به جامعه فیلمنامه‌نویسان کشور بویژه نویسندگان جوان سینمایی مسابقه ایده فیلمنامه‌های کوتاه را با بر اساس محورهای فراخوان جشنواره برگزار نماید. در این بخش به سه فیلم‌نامه برتر جایزه اهدا می‌شود.

در بخش مسابقه فیلمنامه‌نویسی کلیه فیلمنامه‌هایی که از قصه‌های قرآن اقتباس شده باشند در بخش جداگانه‌ای داوری و ارزشیابی می‌شوند و به سه فیلمنامه برگزیده جایزه اهدا می‌شود.

همچنین- در صورت تأیید فیلمنامه‌های برگزیده از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تولید آن‌ها نیز حمایت صورت می‌گیرد.

داوری در این بخش شامل فیلم و انیمیشن و مستند بوده و جوایز بدین شرح است: فیلمنامه اول در هر بخش۱۰ میلیون تومان/ فیلمنامه دوم در هر بخش۷ میلیون تومان/ فیلمنامه سوم در هر بخش ۵ میلیون تومان.

بر پایه این خبر، مقررات جشنواره بدین شرح می‌باشد: شرکت در جشنواره برای عموم آزاد است و همه گروه های سنی از سراسر جهان امکان شرکت و حضور در جشنواره را دارند./ دریافت آثار هم از طریق سایت جشنواره و هم به صورت حضوری یا پستی صورت می پذیرد. در مواردی که نیاز به ارسال اصل اثر با کیفیت بالاتر باشد موضوع به اطلاع شرکت کننده مورد نظر خواهد رسید./ موضوع آثار تولیدی می بایست مطابق فراخوان و درباره شخصیت و ویژگی های پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و به ویژه با رویکرد جلوه های رحمت و رأفت و صلح و دوستی ایشان باشد./  آثار پس از ارسال، توسط مدیر بخش مربوطه بازبینی و پس از تأیید تطابق زمان اثر و موضوع، کد رهگیری برای شرکت کننده از طریق پست الکترونیکی وارد شده به هنگام ثبت نام ارسال خواهد شد./ محدودیتی برای ارسال بیش از یک اثر توسط هر شرکت کننده نمی باشد./ در خصوص آثاری که بیش از یک نفر در تولید آن حضور داشته باشند و به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده باشند، ارسال کننده به عنوان صاحب اثر شناخته شده و جایزه به وی اهدا می گردد./  به انتخاب هیئت انتخاب جشنواره، آثار ممتاز ارسالی، در طول زمان برگزاری جشنواره در بخش گالری سایت نمایش داده خواهد شد./ شرکت کنندگان در جشنواره می بایست صرفاً آثاری را که خود تولید کرده و یا مالکیت اثر را در اختیبار دارند برای شرکت در جشنواره ارسال نمایند و در صورت ادعایی مبنی بر مالکیت اثر توسط افراد دیگر، مسئولیت پاسخگویی بر عهده ارسال کننده اثر خواهد بود. همچنین در صورت احراز عدم مالکیت آثار ارسالی، فیلم ارسال شده از بخش مسابقه جشنواره خارج خواهد شد./ رعایت ضوابط و شئون اسلامی در آثار ارسالی الزامی است./ معاونت قرآن و عترت مجاز خواهد بود آثار ارسالی را در چند نوبت اکران عمومی نمایش دهد. همچنین بهره برداری غیر تجاری (فرهنگی – تبلیغاتی) از آثار ارسالی توسط معاونت قرآن و عترت بلا مانع است./ تفسیرِ مقررات، رفعِ ابهامات و اخذِ تصمیمِ نهایی در خصوصِ موضوعاتِ پیش بینی نشده به عهده دبیرِ جشنواره است.

حداکثر فرصت ارسال آثار تا پایان آبان 1394 می‌باشد.

نحوه ارسال برای شرکت در مسابقه پس از تکمیل فرم ثبت‌نام می‌بایست آثار خود را در سایت www.muhmmadfilmfestival.ir بارگذاری کرده و کد رهگیری دریافت نماید. همچنین ستاد جشنواره به منظور تسهیل برای ارائه آثار علاوه بر ارسال اینترنتی ارسال آثار به صورت حضوری یا پستی را نیز پیش‌بینی نموده است.

علاقمندان می‌توانند آثارشان را به نشانی تهران خیابان ولی عصر بالاتر از چهارراه ولی عصر خیابان رشت بم بست اول پلاک 1 و تهران خیابان ولی عصر نرسیده به چهار  راه ولی عصر خیابان هاشمی فر پلاک 15ارسال یا تحویل نمایند.

این جشنواره قرار است اوائل دی ماه سالجاری به دبیری مهدی حقیقی در تهران برگزار شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب