امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11768 تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی:

برگزاری جشنواره ها تولید کنندگان داخلی را ترغیب می کند

خبرایران: محمدحسین فرجو دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها در افزایش تولیدات داخلی تاثیرگذار است گفت: زمانی که تولید کننده متوجه می شود که دستگاهی بحث های تشویقی، تسهیلاتی و ترغیبی را مطرح کرده است و برایش این امر مهم شده است آنها هم آثارشان را در این جشنواره ها ارائه می دهند و قطعا برای دوره های بعد تعداد شرکت کنندگان افزایش خواهد یافت.
برگزاری جشنواره ها تولید کنندگان داخلی را ترغیب می کند

به گزارش  خبرایران ازستاد خبری اولین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی، دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی با بیان این مطلب ادامه داد: یکی از دلایل استفاده مصرف کنندگان ایرانی از کالاهای خارجی این است که قوانین و مقررات متعددی را بر روی کاغذ داریم اما از هیچ یک از تولیدکنندگان داخلی حمایت واقعی انجام نمی دهیم.

محمدحسین فرجو ادامه داد: دستگاه هایی هم تا به امروز در این زمینه اقداماتی را انجام داده اند تنها رفع تکلیف بوده است. به عنوان مثال، می بنیم شخصی 18 جلد کتاب را در زمینه عروسک های بافتنی برای مردم تالیف و وارد بازار کرد خبراه است اما زمانیکه از او سوال می کنیم که چه نهادی از شما حمایت کرد پاسخ می دهد با هزینه شخصی خودم اینکار را انجام دادم.

فرجو در ادامه افزود: درحالیکه اگر به عقبه اینکار نگاه کنیم متوجه می شویم که تعداد زیادی از خانم ها با استفاده از همین کتاب ها عروسک هایی را تولید کردند و با پول آن توانستند خانه ای را  اداره کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این زمینه اگر هم خواستیم کاری انجام دهیم آنرا درون چرخه بروکراسی انداختیم وبه نوعی علاقمندان این حوزه را فراری دادیم و حرف هایمان تنها در حد شعار و حرف بوده است.

رئیس شورای نظارت بر اسباب بازی همچنین گفت: همانطور که می دانید مقام معظم رهبری هم در حوزه اسباب بازی فرمایشاتی داشته اند؛ اما دستگاه های مربوطه ای که باید حمایت کنند چنین کاری را انجام نمی دهند.

فرجو با بیان اینکه تا رسیدن به این جایگاه، فاصله زیادی داریم تا بتوانیم صنعت اسباب‌بازی را شکل دهیم، افزود: یکی از وظایفی که دستگاه‌های دولتی و بخش‌های حمایتی دارند، این است که نهادهای مربوطه در این حوزه کمک کنند تا زمینه لازم فراهم و بسترسازی شود.

وی همچنین گفت: معاونت فناوری ریاست‌ جمهوری دارای ستاد حمایت از تولیدکنندگانی که تولیداتشان براساس دانش، پژوهش و تفکری شکل پیدا کرده است؛ است. ما نیز درصدد هستیم تا بتوانیم نمونه اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های تولیدکنندگان و طراحان را به این معاونت معرفی کنیم تا از تسهیلات آن ستاد استفاده کند.

رئیس شورای نظارت بر اسباب بازی در ادامه خاطرنشان کرد: وجود برخی مشکلات و عدم حمایت از تولید کننده داخلی موجب می شود تا تولیدکنندگان ما به سمت تجارت خارجی بروند البته تجارت اسباب بازی هم همراه با نگرانی هایی است مبنی بر اینکه کالاهای آنها از بین نرود و با قیمت مناسب در بازار توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی حوزه های تولید اسباب بازی توان تکنولوژی نداریم ، افزود: به عنوان مثال در کشور خود نمی توانیم ریزپردازنده صدا برای اسباب بازی ها تولید کنیم اما امروز کشور چین چنین کاری را انجام می دهد . ضمن اینکه از زمانیکه ارزش دلار  از ریال پیشی گرفته است موجب شده تا تولیدات اسباب بازی افزایش پیدا کند.

فرجو ادامه داد: در سال گذشته 400 پرونده ثبتی در نورد اسباب بازی داشتیم که  تا به امروز بی سابقه بوده است. قسمتی از مشکلات اسباب بازی هم مربوط به حوزه قاچاق است که باید تلاش شود و اجازه ندهند فضای کودک و نوجوان مورد تهدید قرار گیرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار اولین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی  به نشانی http://masrafefarhangi.ir/ مراجعه کنید.

 


 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب