امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11790 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهرام اقبال زاده مطرح کرد؛

شکل و ظاهر کتاب در کتابخوان کردن کودکان نقش به سزایی دارد

خبرایران: شهرام اقبال زاده نویسنده حوزه کودک گفت: شکل و ظاهر کتاب در کتابخوان کردن کودکان بسیار مهم است.کودکان در کشورهای غربی چشم باز می کنند و با انواع کتاب های جذاب از نظر تصویر، گرافیک و چشم انداز مواجه می شوند و حتی کتاب ها را به صورت اسباب بازی درمی آورند اما در کشور ما چنین چیزی وجود ندارد.
شکل و ظاهر کتاب در کتابخوان کردن کودکان نقش به سزایی دارد

به گزارش  خبرایران از ستاد خبری اولین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی، "شهرام اقبال زاده" نویسنده حوزه کودک با بیان این مطلب گفت: متاسفانه در کشور ما کتاب های شکلی برای کودکان آنقدر گران است که ناشر سراغ آن نمی رود به همین دلیل دولت باید در این زمینه سرمایه گذاری کند.

وی افزود: مجموعه آثاری که با ذهن ، زبان جهانی و ادبیات کودک و نوجوان همخوانی داشته باشد، به عنوان ادبیات کودک و نوجوان محسوب می شود.

اقبال زاده گفت: ادبیات کودک و نوجوان در سیاست گذاری ها همچنان مظلوم است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از متولیان حوزه فرهنگ کشور باید تغییری در وضعیت آن به وجود آورد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این سه دهه در بخش ترجمه آثار خوبی تولید شده است اما در شعر ترجمه هایمان انگشت شمار است.

اقبال زاده افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد نویسنده های ادبیات کودک بیشتر شده و می توان گفت دو نسل نویسنده داستان نویس داریم که بسیار خوب می نویسند و در حوزه کودک و نوجوان آثار خوبی برجای گذاشته اند.

وی تاکید کرد: باید در این زمینه با یک راهبرد ملی و خرد جمعی مبتنی با نظر کارشناسان نهادها و نویسندگان کتاب کودک و نوجوان، جشنواره ای خوب راه بیاندازیم و در آن از کتاب های با طیف گسترده و کیفیت بالا در حوزه کودک بهره مند شویم.

این نویسنده کودک و نوجوان گفت: در حوزه کودک و نوجوان اشعار خوبی سروده شده اما با این حال نسبت به داستان عقب مانده ایم و  نتوانستیم پا به پای داستان پیش برویم.

اقبال زاده ادامه داد: مترجم های زیادی داریم که متون غربی را ترجمه کرده اند اما شعار آثار تالیفی ما در شعر و داستان کم است.

وی ادامه داد: باید بدانیم که دنیای مجازی و اینترنت نباید علیه کتاب و یا جای کتاب را بگیرد زیرا کودکان  در اینترنت سراغ کتاب نمی روند.

برای اطلاع از آخرین اخبار اولین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی  به نشانی http://masrafefarhangi.ir/ مراجعه کنید.

 

 


 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب