امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11791 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در آیین افتتاح دومین مرحله مدرسه تابستانی خواندن مطرح شد؛

خواندن، شاهراهی به سمت زندگی مطلوب و جامعه دانایی محور

خبرایران: محمد جوهرچی، مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد، در آیین افتتاح دومین مرحله از نخستین دوره مدرسه تابستانی خواندن، مطالعه را شاهراهی به سمت زندگی مطلوب و جامعه دانایی محور دانست و گفت: راه اندازی این مدرسه که با همراهی داوطلبانه شرکت کنندگان همراه است، حرکت جامعه را در مسیر دانایی تسهیل خواهد کرد.
خواندن، شاهراهی به سمت زندگی مطلوب و جامعه دانایی محور

به گزارش خبرایران از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، آیین افتتاح دومین مرحله مدرسه تابستانی خواندن، ویژ آقایان کتابدار، صبح امروز (22 شهریور ماه) با حضور محمد جوهرچی، مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد؛ عباس نعمتی، مدیرکل حراست؛ حسین اکبری، مدیرکل کتابخانه های خراسان رضوی؛ عاطفه شریف، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و کتابداران شرکت کننده این دوره، در تالار یاس مرکز آموزشی بانک ملی مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم دکتر محمد جوهرچی، مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد در خصوص ضرورت برگزاری این دوره آموزشی و نامگذاری آن با عنوان "مدرسه تابستانی خواندن" اظهار داشت: برگزاری این دوره آموزشی در راستای تأکید دبیرکل محترم نهاد مبنی بر نامگذاری سال 95 با عنوان "سال خواندن"، شکل گرفت. نگاه طراحان "مدرسه تابستانی خواندن" صرفا برگزاری یک دوره آموزشی نبوده است؛ بلکه گامی در جهت تحقق طرح ملی خواندن بود و امید است که تلاش مجموعه نهاد، معاونت ها و ادارات کل استانی به این سمت و سو حرکت کند.

وی ادامه داد: همه افراد خواندن را شاهراهی به سمت زندگی مطلوب و جامعه دانایی محور می دانند؛ اما در عمل استقبال از این امر آنچنان که باید نیست. بخش فرهنگ در عین اینکه از پتانسیل قابل توجهی برخوردار است، در عین حال فسرده نیز هست. راه اندازی این مدرسه و نمونه هایی اینچنین، که با همراهی داوطلبانه شرکت کنندگان همراه است، حرکت جامعه را در مسیر دانایی تسهیل خواهد کرد.

جوهرچی تبرک شهر مشهد به وجود قدسی امام رضا (ع) و استقبال اداره کل خراسان در برگزاری دوره را از عوامل انتخاب مشهد به عنوان میزبان نخستین مدرسه تابستانی خواندن ذکر کرد. وی با اشاره به نماد خورشید در نشان (لوگو) این مدرسه گفت: از آنجایی که خورشید از مشرق طلوع می کند، میزبانی مشهد حاکی از آنست که خورشید دانایی نیز از شرق طلوع و به آرامی سراسر کشور را در بر گرفته، نور و گرما خواهد داد.

در ادامه این مراسم، دکتر عاطفه شریف، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن تأکید بر ضرورت برگزاری این دوره آموزشی، به ارائه نتایج پژوهش خود پیرامون بررسی نقش مدیران در افزایش میزان مطالعه کارمندان پرداخت.

مدیرکل کتابخانه های خراسان رضوی نیز ضمن خوشامدگویی به میهمانان و شرکت کنندگان این دوره، برای آنان اوقاتی خوش و به یادماندنی آرزو کرد.

 

 

 

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب