امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11793 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دبیر انجمن خودروسازان خطاب به مردم؛

به زودی پشیمان خواهید شد/اعضای کمپین مردمی «نه به خرید خودروی صفر »عدد قابل توجهی نیستند

خبرایران: احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران در یادداشتی با کم اهمیت و بی مقدار جلوه دادن کمپین مردمی "نه به خودروی صفر داخلی" نوشته است:
به زودی پشیمان خواهید شد/اعضای کمپین مردمی «نه به خرید خودروی صفر »عدد قابل توجهی نیستند
«ضمن احترام به نظرات مردم از نظر من کمپین "نه به خرید خودروی صفر" تاثیر آنچنانی بر کاهش تقاضای خرید خودروهای تولید داخل نداشته است. من چند دلیل برای این مساله دارم. اولا این کمپین که خط و نشان دبیر انجمن خودروسازان به مردمی که خودرو نمی خرند: به زودی پشیمان خواهید شد (+پاسخ عصر ایران)در شبکه های اجتماعی موبایل های هوشمند ایجاد شده و این سوال مهم وجود دارد که واقعا چند درصد از مردم از این موبایل ها استفاده می کنند؟

نکته دوم این که فرض کنید صد گروه برای این کمپین راه اندازی شده باشد، و هر گروه صد عضو داشته باشد، همه این تعداد با هم ده هزار نفر هم شوند، این تعداد مشتری در یک میلیون خودرویی که ما تولید می کنیم، عدد قابل توجهی نیست.ضمن این که شرایط این طور نیست که ما تصور کنیم مردم هر روز  صبح که از خواب بلند می شوند، از فضای مجازی خط می گیرند که چه بخرند و چه نخرند. کسانی که برای خرید خودرو برنامه داشتند، از شرکت های خودروسازی داخلی خودرو خواهند خرید و توجهی به این کمپین ندارند... آن دسته از افرادی که در کمپین نه به خودروی صفر شرکت کرده اند، و به این دلیل خودرو نخریدند به زودی پشیمان خواهند شد... . »

ما نیز ضمن احترام به نظر جناب احمد نعمت بخش، نکاتی را به حضورشان متذکر می شویم:

1- فرمایش کرده اند که " این کمپین که در شبکه های اجتماعی موبایل های هوشمند ایجاد شده و این سوال مهم وجود دارد که واقعا چند درصد از مردم از این موبایل ها استفاده می کنند؟"

در پاسخ به ایشان، به  آمار رسمی تعداد تلفن های هوشمند در ایران  اشاره می کنیم که توسط قائم مقام سازمان فناوری اطلاعات ایران که یک نهاد حاکمیتی در حوزه IT است اعلام شده است: " امروز در کشور از هر ۲ نفر حداقل یک نفر تلفن هوشمند در اختیار دارد. آمار ۲ میلیون تلفن هوشمند در سال ۹۲ به ۲۰ میلیون اسمارت فون در سال ۹۳ رسید و پیش بینی می شود این عدد در سال ۹۴ به ۴۰ میلیون اسمارت فون در کشور برسد.

بنابراین، بهتر است جناب نعمت بخش قبل از اظهار نظر در موضوعی که به ساحت مردم مربوط می شود، کمی کسب اطلاع کنند و قریب به 40 میلیون گوشی هوشمند که در دستان مردم ایران است را هم ببینید. شاید ایشان قیاس به نفس کرده یا از اطرافیانشان آمار گرفته اند که می گویند مگر چند درصد مردم از این موبایل ها استفاه می کنند؟!

ضمن این که همین محاسبه بی پایه و اساس و تخیلی ایشان ، نشانه ای از این می تواند باشد که آقایان چگونه فکر و محاسبه و عمل می کنند و چگونه مقدرات صنعت خودروی کشور را به دست گرفته و به این روز انداخته اند!خط و نشان دبیر انجمن خودروسازان به مردمی که خودرو نمی خرند: به زودی پشیمان خواهید شد.

2 - دبیر انجمن خودروسازان ایران گفته اند: "فرض کنید صد گروه برای این کمپین راه اندازی شده باشد و هر گروه صد عضو داشته باشد، همه این تعداد با هم ده هزار نفر هم شوند، این تعداد مشتری در یک میلیون خودرویی که ما تولید می کنیم، عدد قابل توجهی نیست."به نظر می رسد جناب ایشان، صورت مسأله را درست متوجه نشده اند و فکر می کنند چند گروه محدود صد نفری تصمیم گرفته اند خودرو نخرند. اگر واقعاً این کمپین به چند گروه موبایلی انگشت شمار محدود بود، از وزیر صنعت، معدن و تجارت گرفته تا دبیر انجمن خودروسازان اینقدر به تکاپو نمی افتادند که ماجرا را جمع و جور کنند و این همه رسانه ، از روزنامه ها و سایت ها و خبرگزاری ها گرفته تا صدا و سیما بدان نمی پرداختند.ضمن این که اساساً این یک کمپین گروه محور نیست ، بلکه یک اراده ملی برای عبور از خودروهای بی کیفیت و گران داخلی است. قطعاً در این میان ، همان طور که آقای نعمت بخش هم در قسمت دیگری از نوشته اش، عده ای همچنان خودرو می خرند که حرجی بر آنها نیست و تصمیم هر فردی برای خودش محترم است.

آنچه ناراحت کننده است این که برخی افراد می کوشند این تلاش عمومی مردم ایران را تحقیر کنند و پا را فراتر گذاشته و دم از پشیمانی قریب الوقوع مردم خسته از خودورهای بی کیفیت و گران می زنند!

3- گفته اند:شرایط این طور نیست که ما تصور کنیم مردم هر روز  صبح که از خواب بلند می شوند، از فضای مجازی خط می گیرند که چه بخرند و چه نخرند.به خدمت شان عارضیم که مردم و فضای مجازی دو مقوله جدا از هم نیستند بلکه همین مردم هستند که در فضای مجازی ابراز نظر و اقدام می کنند.

4- چند روز پیش وزیر صنعت،معدن و تجارت در تلویزیون تصریح کرد که خودرو گران نخواهد شد ولی دبیر انجمن خودروسازان اصرار دارد که به زودی خودرو را گران خواهند کرد!

گویا برخی با استناد به این گزاره که "اگر کالایی در ایران گران شود، مردم آن را بیشتر خواهند خرید" ، بدشان نمی آید خودرو را گران و مردم را پشیمان کنند و بدین ترتیب، اراده مردم را بشکنند.به جناب نعمت بخش و همکاران ایشان در صنعت خودروسازی دلسوزانه توصیه می شود به جای چرتکه انداختن های تخیلی و تلاش بیهوده برای حقیر جلوه دادن این تلاش مردمی، در اندیشه بهبود کیفیت خودروهای تولید و منصفانه کردن قیمت های محصولات شان باشند و مردم را به گرانی های بیشتر تهدید ننمایند چرا که دیگر طاقت مردم تمام شده است و تاب تحمل قیمت های بالاتر را ندارند چرا که سر گنج ننشسته اند که هر قیمتی را آقای نعمت بخش و همکارانشان تعیین کنند، بپردازند.

آقای نعمت بخش!

اگر چنین نکنید ، این شما هستید که به زودی پشیمان خواهید شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب