امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1181 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

جشنواره موسیقی فجر به حماسه سیاسی و حماسی اقتصادی می‌پردازد

خبرایران: به مناسبت نامگذاری سال 92 به نام سال حماسه سیاسی ـ حماسه اقتصادی، در جشنواره موسیقی فجر بخش ویژه‌‌‌ای به رقابت آثار موسیقی حماسی اختصاص داده شده است.
جشنواره موسیقی فجر به حماسه سیاسی و حماسی اقتصادی می‌پردازد

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی بیست‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، به مناسبت نام گذاری سال 92 به نام سال حماسه سیاسی – حماسه اقتصادی، در جشنواره موسیقی فجر بخش ویژه‌ای به رقابت آثار موسیقی حماسی اختصاص داده شده است. پس از اعلام فراخوان این بخش از جشنواره 26 اثر حماسی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 8 اثر به هنرمندان تهرانی تعلق دارد و 18 اثر نیز از آثار هنرمندان شهرستانی است.

آثار رسیده به بخش ویژه موسیقی با موضوع موسیقی حماسی به صورت مستقل داوری و برگزیدگان این بخش در مراسم اختتامیه بیست‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر معرفی خواهند شد.

گفتنی است مهدی آذرسینا، محمدجلیل عندلیبی و رضا شفیعیان داوری آثار رسیده به این بخش را برعهده دارند. بیست‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

 

رقابت 125 آهنگساز در جشنواره موسیقی فجر

 

در این خبر آمده، در این دوره از جشنواره و در بخش رقابتی آهنگسازی موسیقی کلاسیک ایرانی و غیر ایرانی در مجموع 125 آهنگساز قطعاتشان را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند که از این تعداد 46 اثر در شاخه آهنگسازی موسیقی کلاسیک ایرانی و 79 اثر در شاخه آهنگسازی موسیقی کلاسیک غیرایرانی است.

در بخش آهنگسازی موسیقی کلاسیک ایرانی از تعداد 46 اثر، 20 اثر متعلق به آهنگسازان تهرانی و 26  اثر متعلق به آهنگسازان شهرستانی است همچنین از تعداد 79 اثر در شاخه آهنگسازی موسیقی کلاسیک غیر ایرانی نیز 30 اثر متعلق به آهنگسازان تهرانی و 49 اثر برای آهنگسازان شهرستانی است.

آثار رسیده به بخش ویژه موسیقی با موضوع موسیقی حماسی به صورت مستقل داوری و برگزیدگان این بخش در مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر معرفی خواهند شد.

هیئت داوران بخش آهنگسازی بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، به برگزیده هر یک از بخش‌های سه گانه فوق (کلاسیک ایرانی، کلاسیک غیر ایرانی)، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 60 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌کند.

بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

علاقمندان می توانند اخبار این دوره از جشنواره موسیقی را در سایت جشنواره موسیقی فجر به آدرس www.fajrmusicfestival.com  مشاهده کنند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب