امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11827 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

حقانی عضو شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد؛

شمسه حرکتی زیربنایی در عرصه فرهنگ و هنر شهر است

خبرایران: به اعتقاد حقانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، جشنواره های شمسه یک حرمت زیربنایی در عرصه فرهنگ و هنر شهر تهران است.
شمسه حرکتی زیربنایی در عرصه فرهنگ و هنر شهر است

محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با ستاد خبری جشنواره آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه گفت: مجموعه جشنواره های آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه از جمله کارهای زیربنایی شهرداری تهران در عرصه فرهنگ و هنر کلانشهر تهران است که می توان از آن به عنوان مخزن پربهایی یاد کرد که ذخیره های ارزشمندی را برای شهروندان به همراه دارد.

وی افزود: هر ساله جشنواره های زیادی با حسن نیت برگزار می شود که متاسفانه مستمر نیستند یا حالت زیرساختی ندارد اما جشنواره های شمسه در این چهارسال، حرکتی زیرساختی داشته و خود پایه بسیاری از فعالیت های فرهنگی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: پایداری در آیین ها و جشنواره ها  نقش مهمی در شناسایی و حمایت از موضوعات و استعدادها دارد که خوشبختانه «شمسه» از این ویژگی استمرار برخوردار است.

حقانی ادامه داد: استمرار، تداوم و بیداری شمسه، قطعا موجب به وجود آمدن آثاری ارزشمند می شود که از جمله این آثار ارزشمند می توان به «نرم افزار شبکه اجتماعی شمسه» اشاره کرد که توانایی رقابت با مشابه های خارجی خود (وایبر، واتس آپ، لاین و...) را دارد.

وی با بیان اینکه حضور اقشار مختلف شهر تهران در جشنواره های شمسه به خصوص در نسل نو و جوانان می تواند اثرات سازنده ای در روابط اجتماعی آنها داشته باشد، خاطرنشان کرد: این جشنواره ارتباط اجتماعی مستحکم، منسجم و هدفمند را به جوانان یاد می دهد و به آنها می آموزد که انسانها نمی توانند تنها زندگی کنند و برای کشف شدن، رشد و تعالی، نیازمند هنرمندی، تعهد، همدلی، همیاری،  وحدت و حرکت جمعی هستند.

مجموعه جشنواره های آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه برای چهارمین سال پیاپی در 12 عنوان جشنواره «قرآن در زندگی»،«نهج البلاغه وزندگی»، «دعا و نیایش»، «فیلم»، «تئاتر»، «نقاشی و تندیس»، «گرافیک و تصویر سازی»،«خوشنویسی»، «سرود و موسیقی»، «کاریکاتور»، «شعر و ادب» و «عکس» در سطح تهران برگزار می شود. شرکت برای عموم شهروندان آزاد است و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.sham3.irمراجعه کنند. اختتامیه چهارمین دوره جشنواره های شمسه نیز در شهریورماه 94 برگزار می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب