امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11845 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۹:۴۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد؛

برگزاری جشنواره ها نقش به سزایی در معرفی کالاهای فرهنگی دارد

خبرایران: برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره در معرفی و شناساندن کالاهای فرهنگی در میان مردم بسیار تاثیرگذار است به شرط آنکه این نمایشگاه ها و جشنواره تنها در تهران برگزار نشود و ضرورت دارد تا در این مورد تمرکز زدایی داشته باشیم.
برگزاری جشنواره ها نقش به سزایی در معرفی کالاهای فرهنگی دارد

به گزارش خبرایران از ستاد خبری اولین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی، "سید علی طاهری" سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این مطلب گفت: دو دلیل عمده برای مصرف کالاهای خارجی در سبد فرهنگی خانواده های ایرانی وجود دارد. ابتدا اینکه در فرهنگ عمومی ما هنوز استفاده از کالاهای داخلی جای مناسب خود را نیافته است و تصورها بر این است که کالاهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. دوم اینکه تصور بیشتر خانوادها بر این است که اگر می خواهیم کالایی از کیفیت خوبی برخوردار باشد باید خارجی باشد درحالیکه بدین شکل نیست و این نگاه فرهنگی باید عوض شود.

وی افزود: برخی تولیدکنندگان داخلی دغدغه ای برای پایین آوردن قیمت تمام شده کالاها ندارند بنابراین با وجود کیفیت پایین و قیمت بالای کالاها، مردم ترغیب به استفاده از کالاهای فرهنگی خارجی می شوند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: رسانه ملی، دانشگاه ها ، دستگاه ها و نهادهای مرتبط باید برای تغییر فرهنگ عمومی در استفاده از کالاهای داخلی تلاش کنند زیرا این امر تاثیر بسیاری در فرهنگسازی کشور دارد.

وی درباره وظایف دستگاه ها و نهادها نیز در این زمینه گفت: همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی وظیفه دارند استعدادها را شناسایی کنند و از آنها در جهت افزایش تولیدات داخلی حمایت کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: از دیگر مواردی که در این زمینه باید به آن توجه شود؛ مراقبت در واردات کالاها است. برای حمایت از کالاهای داخلی باید جلوی واردات کالاهای مشابه گرفته شود. مسئولان موظف هستند آن دسته از کالاهای فرهنگی را وارد کنند که جنبه سرمایه ای داشته باشد و تنها مصرفی نباشد.

طاهری همچنین خاطرنشان کرد: گاهی کالاهای ایرانی داریم که در حد صادرات در دنیا شناخته شده هستند اما مردم کشور خودمان با این کالاها آشنا نیستند زیرا به اندازه کافی درباره آنها اطلاع رسانی نشده و مردم از وجود چنین کالاهایی بی خبرند.

وی ادامه داد: یکی از راه هایی که مردم می توانند از وجود چنین کالاهایی آگاه شوند برگزاری نمایشگاه ها در شهرهای مختلف است و باید توجه داشته باشیم که این کار موجب می شود تا این کالاها مورد استقبال مردم قرار گیرد و به طور قطع استقبال آنها، در تولید ملی و داخلی تاثیرگذار باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار اولین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی  به نشانی http://masrafefarhangi.ir/ مراجعه کنید.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب