امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1185 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بیمه مرکزی اعلام کرد؛

بررسی ۹ تخلف بیمه دی و تکلیف شرکت به ۶ اقدام

خبرایران : گزارش جامعی از تخلفات بیمه دی در جلسه شورای عالی بیمه مطرح و براساس آن شورا با تاکید بر پرداخت خسارت‌های بیمه شدگان و رعایت حقوق آنها، 6 اقدام را به این شرکت تکلیف کرد.
بررسی ۹ تخلف بیمه دی و تکلیف شرکت به ۶ اقدام

به گزارش خبرایران، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، گزارش جامع تخلفات شرکت بیمه دی از جمله انعقاد قراردادهای بیمه‌ای بدون رعایت موازین فنی، تضییع حقوق بیمه‌گذاران و عدم پرداخت خسارت‌های بیمه شدگان، تهیه صورت‌های مالی غیرواقعی، شناسایی سود موهوم، شکایات متعدد ذینفعان، بکارگیری مدیران فاقد صلاحیت، انتصاب اعضای هیات مدیره و تغییر آنها بدون کسب موافقت بیمه مرکزی، عدم توجه به مکاتبات و توصیه‌های نظارتی بیمه مرکزی، عدم پیگیری وصول مطالبات بویژه از سهامداران و در مجموع فراهم سازی موجبات بدبینی و بی اعتمادی جامعه و افکار عمومی به عملکرد بیمه گران در جلسه شورای عالی بیمه مطرح شد.

این شورا پس از استماع دفاعیات مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت با تاکید بر پرداخت خسارت‌های بیمه شدگان و رعایت حقوق بیمه‌گذاران، مقرر کرد شرکت بیمه دی علاوه بر ارائه برنامه ترمیم وضعیت مالی و افزایش سرمایه خود، اقدامات زیر را تا پایان سال 1392 انجام دهد.

1- به منظور ایفای تعهدات و پرداخت خسارت به بیمه گذارانی که پرونده های آنها رسیدگی و نهایی شده است، منابع مالی لازم را از محل سپرده های بانکی و فروش سهام و یا منابع مالی دیگر فراهم نماید.

2- به منظور اصلاح و بهبود عملکرد مدیریت، اعضای هیات مدیره و مدیران فنی واجد شرایط را به بیمه مرکزی معرفی نماید.

3- کلیه بیمه‌نامه های رشته درمان را پس از اخذ موافقت کتبی بیمه مرکزی صادر نماید.

4- مطالبات خود از سهامداران و بیمه گذاران را وصول نموده و نسبت به اصلاح ترکیب دارایی های خود اقدام نماید.

همچنین شورای عالی بیمه به منظور حمایت از حقوق بیمه‌گذاران مقرر کرد بیمه مرکزی نیز در تأمین مالی خسارت بیمه شدگانی که پرونده های آنها رسیدگی و نهایی شده است، مساعدت کند.

لازم به ذکر است با توجه به ضعف مدیریت بیمه دی، علی‌رغم پیگیری های متعدد تا کنون این شرکت نتوانسته است آمار و اطلاعات مورد نیاز بیمه مرکزی را برای اجرای این مصوبه شورا در اختیار بیمه مرکزی قرار دهد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب