امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11855 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دومين همايش بين المللي فرصت هاي فناورانه نفت و گاز؛

سرآغاز نقش آفريني بازيگران اصلي حوزه ازدياد برداشت در كشور است

خبرایران: كشور بايد از فضاي پسا تحريم استفاده بهينه كرده و دومين همايش بين‌المللي فرصت‌هاي فناورانه نفت و گاز فرصت مناسبي است تا بازيگران اصلي اين حوزه يعني صنعت، دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي فعاليت‌هاي خود را به خوبي تبيين و در زمينه هاي همكاري‌هاي بين‌المللي مشاركت كنند.
سرآغاز نقش آفريني بازيگران اصلي حوزه ازدياد برداشت در كشور است

دكتر محمد علي عمادي، سرپرست پژوهشكده ازدياد برداشت با بيان اين‌كه كشور ما از نظر مجموع و معادل ذخاير نفت و گاز داراي رتبه اول در دنيا است، گفت: با توجه به جايگاه ايران در منطقه و دنيا مي‌بايست مديريت منابع و توليد ثروت از اين منابع به منظور رفاه ملي، تقويت اقتصاد و بهبود آينده كشور در سرلوحه‌ فعاليت‌ها قرار گيرد.

عمادي با تاكيد بر اينكه مديريت منابع نيروي انساني، سخت افزار، محيط زيست و مخازن كشور بايد به درستي انجام شود، اظهار داشت: اين امر باعث كاهش ريسك‌هاي اين حوزه و هزينه‌ها خواهد شد و از سوي ديگر شاهد قابليت‌ رقابت‌پذيري در دنيا و همچنين افزايش كيفيت و بهره‌وري در اين حوزه باشيم.

اين مقام مسئول با اشاره به اين‌كه فناوري‌هاي روز دنيا دادني و حتي خريدني نيست بلكه بايد آنها را گرفت و كسب كرد گفت: براي دستيابي به اين فناوري‌ها بايد راه مناسب را يافت و در حوزه ازدياد برداشت نيز بايد خودمان تلاش كنيم و اين فناوري‌ها را به دست آوريم و در اين راه همكاري بين‌المللي و برون نگر و درون زا عمل نماييم.

وي با بيان اين‌كه صنعت همواره بايد از متخصصان و نيروهاي دانشگاهي براي رسيدن به اهداف خود استفاده كند، گفت: براي بهبود وارتقا شرايط فناورانه كشور تمركز بر روي مواردي همچون ارتقاء منابع انساني، ‌مهارت‌ها، آموزش‌ها، سخت افزارها، آزمايشگاه‌ها و نرم افزارها از مهم ترين مسايل است.

عمادي با اشاره به واگذاري مطالعات ميادين مهم كشور به دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي از سوي وزير نفت، گفت: تمامي دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هاي كشور مي‌بايست به منظور كسب اهداف تعيين شده به هم افزايي رسيده و با ايجاد يك شبكه موفق و همكاري بين‌المللي در خصوص اين ميادين گام‌هاي موثري بردارند.

اين مقام مسئول با بيان اين‌كه منابع نفت و گاز در اختيار وزارت نفت و همچنين صيانت از آن به عهده شركت ملي نفت است، اظهار داشت: با توجه به قوانين مجلس شوراي اسلامي، مجموعه‌اي از مسئولين كشور موظف هستند كه بر اين ثروت ملي ناظر بوده و از لحاظ قانوني صيانت از اين سرمايه ملي بسيار حايز اهميت است.

وي در ادامه تصريح كرد: براي اجرايي كردن اين سياست‌ها تمركز بر حوزه فناوري و فني بسيار مهم بوده و تمركز بر مسايل زيست محيطي، فني و همچنين مديريت منابع از موضوعات مهم اين حوزه به شمار مي‌رود.

وي افزود: از طريق اين همايش مي‌توان مجموعه‌هاي تحقيقاتي و قانون‌گذار كشور را شناسايي كرد و در حوزه‌هاي فناورانه، فناوري‌هاي مورد نياز خود را كسب و يا خريداري كنيم.

عمادي با تاكيد بر برگزاري دومين همايش فرصت هاي فناورانه در صنعت نفت و گاز اظهار داشت: بايد تجارب مثبت و منفي ديگر شركت‌ها را از طريق اين همايش كسب كرد تا از انجام تجارب منفي جلوگيري و تجارب مثبت را افزايش داد.

عمادي با اشاره به مزيت‌هاي مديريت مخزن در كشور بيان داشت: اين امر باعث افزايش توليد شده و مي‌توان در فرصت‌هاي بازار نفت خود را به بالاترين قيمت ممكن به فروش رساند و در موضوع ازدياد برداشت، فناوري ايجاد شده لزوما در صنعت نفت كاربرد نداشته و داراي اثر بخشي بيشتري است و به دليل گستردگي در ديگر صنايع نيز كاربرد دارد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب