امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11861 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

20 شب در پارک دانشجو؛

نخستین نمایش خیابانی درباره شهدای غواص اجرا می شود

خبرایران: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 گفت: از روز 26 شهریور ماه به مدت 20 شب محوطه باز پارک دانشجو محل برگزاری نمایش خیابانی با عنوان "دریا دلان " خواهد بود.
نخستین نمایش خیابانی درباره شهدای غواص اجرا می شود

عباس طباطبایی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 ، با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و لزوم صیانت از آرمان های شهدای 8 سال جنگ تحمیلی؛ به تشریح ویژه برنامه های فرهنگی برای آگاهی نسل جوان از رشادت ها و ایثار گری های جوانان دوران جنگ تحمیلی پرداخت.

به گفته طباطبایی زبان هنر ادبیاتی دارد که بر دل می نشیند و چه بسا این زبان گویاتر و پر معناتر باشد برای بیان حقایقی که نمی توان تنها با خواندن و گفتن به تصویر کشید.

او ضمن تجلیل از شهدای غواص که امروز پس از گذشت سال ها ؛ بار معنایی عظیمی را از دوران جنگ تحمیلی با خود به همراه آورده اند  ؛ گفت: این اقدام که از سوی فرهنگسرای رازی با مشارکت شهرداری منطقه 11 و حضور 30 بازیگر هنرمند به کارگردانی امیر حسین شفیعی در حوض بزرگ پارک دانشجو به اجرا در     می آید نخستین اثر نمایشی از شهدای غواص است که به گفته کارگردان این نمایش" تراژدی قرن است" .

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11خاطر نشان کرد که پارک دانشجو به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گیری در مرکز فرهنگی و هنری پایتخت و وجود تئاتر شهر؛ مخاطبین بسیاری را در حیطه هنر به خود جذب می کند که با توجه به همین ویژگی ممتاز فضای این پارک را برای اجرای نمایش انتخاب کردیم.

امیر حسین شفیعی کارگردان نمایش "دریادلان " نیز در باره شیوه روایت داستان گفته است: "این نمایش بی کلام است و به صورت فیزیکال اجرا می شود که ۹۰ درصد از وقایع این نمایش در آب رخ می دهد و تصویرسازی از اتفاقات شب و روز عملیات را به تصویر می کشد. "

اجرای عمومی دریادلان ازپنج شنبه 26 شهریور ماه به مدت 20 شب یک ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء در حوض پارک دانشجو آغاز می شود ودر نخستین اجرا نیز خانواده شهیدان منصور مهدوی نیاکی و حسینعلی بالویی حضور خواهند داشت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب