امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11876 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد خبرداد؛

آغازدومین دوره مسابقات رایانه‌ای خلیج فارس از15 مهر1394/ علاقه‌ها باید در دل بازی‌های ایرانی شکوفا شود/ با بی توجهی به بازی‌های پرطرفداربازیگران اصلی خود را از دست خواهیم داد/ باید با تلاش به تراز قدرت‌های جهانی برسیم

خبرایران: سیدمرتضی موسویان رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد با اشاره به همکاری بنیادهای متفاوت برای این دوره از مسابقات گفت:علاقه‌ها باید در دل بازی‌های ایرانی شکوفا شود و از اهداف ما این است که بازی‌های ایرانی جزو بازی‌های آنلاین و شبکه‌ای شوند که طرفداران زیادی دارند.
آغازدومین دوره مسابقات رایانه‌ای خلیج فارس از15 مهر1394/ علاقه‌ها باید در دل بازی‌های ایرانی شکوفا شود/ با بی توجهی به بازی‌های پرطرفداربازیگران اصلی خود را از دست خواهیم داد/ باید با تلاش به تراز قدرت‌های جهانی برسیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «دومین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس» امروز28 شهریور ماه با حضور «سیدمرتضی موسویان» رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،«امیرحسین فتاحی» مدیر معاون شرکت «فن‌آوا کارت» و اصحاب رسانه در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و دراین نشست خبری «سیدمرتضی موسویان» رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد طی سخنانی اظهارداشت: ثبت‌نام دومین دوره مسابقات رایانه‌ای خلیج فارس از تاریخ یک مهرماه 1394 به صورت آنلاین از طریق پورتال‌های سرآمد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با مراجعه به سایت‌های www.iranpgc.com و www.iranpgc.ir انجام می‌شود.

موسویان درخصوص برگزاری دومین دوره مسابقات رایانه‌ای خلیج فارس تصریح کرد: با توجه به استعدادی که در شبکه ملی فرهنگ مرکز فناوری اطلاعات وجود دارد، این بازی‌ها به صورت سراسری و در کل کشور برگزار می‌شود، به این ترتیب که مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال استان‌ها عهده‌دار برگزاری بازی‌ها در سطح استان هستند و مجتمع دیجیتال تهران، فینال بازی‌ها را برگزار می کند و با توجه به قدمت چند ساله این مجتمع و تجربه سال گذشته، امسال تعداد بازیگران بیشتری نسبت به سال گذشته جذب شده‌اند و همچنین جوایز بیشتری در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: دومین دوره مسابقات رایانه‌ای خلیج فارس از 15 مهر 1394 آغاز می‌شود و تا 20 مهرماه ادامه دارد. فینال مسابقات نیز با حضور رشته‌های مختلف در نیمه دوم آبان ماه برنامه‌ریزی شده و تا 28 آبان ادامه خواهد داشت و ضمن اینکه آیین پایانی این مسابقات با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر ورزش و جوانان در روز میلاد باسعادت امام موسی کاظم برگزار می‌شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ارشاد ادامه داد: امسال بازی‌های ایرانی ثبت‌شده نیز در جریان مسابقات وجود دارد، «ارتش‌های فرازمینی» از بازی‌های شرکت‌کننده است که توسط شرکت داخلی راسپینا تولید و در اختتامیه سال گذشته رونمایی شد و وزیر فرهنگ و ارشاد جایزه ویژه اولین دوره از مسابقات خلیج فارس را به این شرکت اهدا کرد.

وی با تاکید بر کیفیت بازی ارتش‌های فرازمینی بیان کرد: سال گذشته، این بازی فاخر توانست در شبکه جهانی حضور پیدا کند و در حال حاضر در اختیار بازیگران سطح دنیاست. این بازی با هنرمندی هنرمندان به‌نام که بر روی کاراکترها صحبت کرده‌اند تولید شده و به لحاظ کیفی از کیفیت بالایی برخوردار است و استانداردهای جهانی را کسب کرده است وازسویی «شلیک‌های آتشین » یک بازی ایرانی است که به صورت سه بعدی ساخته شده و دومین بازی آنلاین سه‌بعدی است که در ایران ساخته می‌شود. این بازی آنلاین چندنفره جذابیت‌های لازم برای رسیدن به موفقیت را دارد و توانسته بازیگران زیادی را به خودش جلب کند.

موسویان عنوان داشت: بازی دوتا(Dota) جزء بازی‌های استراتژیک است که اجازه تدوین استراتژی بازی را به فرد می‌دهد و علاوه بر تکرار در بازی کردن، نیاز به کاربری هوش و استعداد را دارد. در ماه گذشته میلادی 11 میلیون نفر به صورت آنلاین با این بازی همراه بودند و بیش از 18 میلیون دلار برای این بازی در نظر گرفته شد و نسخه‌ای که در بازی‌های خلیج فارس دیده شده نسخه ویرایش‌ شده است، زیرا در نسخه اصلی نمادهای شیطان‌پرستی وجود دارد، اما ویرایش به صورتی است که اصل بازی دستخوش تغییر نشده است.

وی تاکید کرد: بازی Counter Strike دیگر رشته حاضر در دومین دوره مسابقات رایانه‌ای خلیج فارس است وCounter Strike از بنیاد ملی بازی‌ها مجوز گرفته و با توجه به اخذ این مجوز از بنیاد، ویرایش خاصی توسط مرکز روی آن انجام شده است. این بازی که سبک FSP دارد تولید سال 2012 است و به صورت شبکه‌ای و آنلاین توسط steam که شرکت معتبر ارائه بازی‌ها در دنیاست ارائه شده است. همچنین در ماه گذشته میلادی، 8 میلیون نفر در این بازی شرکت کردند و 250 هزار دلار جایزه برای آن در نظر گرفته شده است و Warcraf تولید سال1993 است و بازی استراتژیک دیگری است که نیاز به تفکر دارد. البته در این بازی هم نمادهای شیطان‌پرستی وجود داشت که ویرایش شده است. ویرایش 2015 بازی فیفا نیز برای مسابقات در نظر گرفته شده و می‌توان آن را با ایکس‌باکس، PS3، PS4 و رایانه‌های شخصی بازی کرد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال یادآورشد: دو بازی ایرانی دیگر وجود دارد که اگر بتوانند استانداردهای لازم را تهیه کنند و به صورت شبکه‌ای ارائه شوند، به این دوره اضافه می‌شوند و مجموع جوایز اهداشده در این مسابقات به بیش از 100 میلیون تومان می‌رسد و به تیم‌های اول تا هشتم اهدا خواهد شد. حداقل جایزه اهداشده نیز بین 800 تا 700 هزار تومان است.

وی با اشاره به همکاری بنیادهای متفاوت برای این دوره از مسابقات گفت: در پیش‌نویس آماده‌شده برای دوره بعدی از مسابقات، همکاری‌های بیشتر به لحاظ ماموریتی و پشتیبانی فکری و عملیاتی با بنیادهای دیگر آماده شده است و علاقه‌ها باید در دل بازی‌های ایرانی شکوفا شود و از اهداف ما این است که بازی‌های ایرانی جزو بازی‌های آنلاین و شبکه‌ای شوند که طرفداران زیادی دارند.

موسویان ابرازداشت: اگر ما به بازی‌های پرطرفدار توجه نکنیم، بازیگران اصلی خود را از دست خواهیم داد؛ اما مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ویرایش بازی‌ها را به عهده گرفته و هزینه‌هایی کردیم تا نمادها و پوشش‌های نامناسب از این بازی‌ها حذف شوند و حتی نماد جام بزرگ بازی‌های خلیج فارس در این بازی‌ها قرار داده شده است.

وی درخصوص اینکه چرا نهاد فناوری اطلاعات به جای حل مشکلات برای بازی‌های رایانه‌ای هزینه کرده و فعالیت را بر عهده بنیاد قرار نداده است گفت: سابقه چهار ساله در اجرای این کار، پتانسیل لازم را به مراکز فرهنگی استانها داده است، اما مرکز فکری هنوز بنیاد ملی است و مجتمع‌ها در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط افراد حقیقی خصوصی اداره می‌شوند و به هیچ وجه کاملا دولتی نیستند و ما تنها کمک می‌کنیم این افراد تحت شبکه فعالیت کنند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ارشاد با اشاره به دلیل برگزاری مسابقات بازی‌های رایانه‌ای با عنوان مسابقات خلیج فارس افزود: پیش از این، اسم این مسابقات، بازی‌های دیجیتال بود، اما از زمانی اسم این بازی‌های تغییر کرد که بحث مربوط به اهمیت و پاسداشت نام خلیج فارس مطرح شد و این نام‌گذاری، به عنوان نمادی برای نگه‌داری از خلیج فارس است و پیش‌بینی شده که از سال 2030 تا 2050 شبکه مبتنی به هوش مصنوعی در کل دنیا به شکلی باشد که افراد با آواتارهای محبوب خود آنجا حاضر شوند و این به نوعی تجربه زندگی دوم با ابعاد گسترده است و ما باید تلاش کنیم به تراز قدرت‌های جهانی برسیم و در قاعده بازی که تعریف می‌شود، البته با رویکرد عدالت‌محور و اخلاق‌محور نقش داشته باشیم .

بنابراین گزارش، دومین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، معاونت ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان،‌ سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش کشور، مرکز ملی فضای مجازی، شهرداری، سازمان فناوری اطلاعات و منطقه آزاد قشم برگزار می‌شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب