امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11880 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۵:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مومنی‌شریف مطرح کرد؛

مسئولیت امروز هنرمندان، پاسداری از هویت فرهنگی است‌ / استاد شهریار الگوی هنرمندان باشد

خبرایران: رئیس حوزه هنری در کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار گفت: مسئولیت شاعران و هنرمندان کشور، پاسداری از هویت ملی و فرهنگی و غنا بخشیدن به آن است.
مسئولیت امروز هنرمندان، پاسداری از هویت فرهنگی است‌ / استاد شهریار الگوی هنرمندان باشد

به گزارش خبرایران به نقل ازپایگاه خبری حوزه هنری، محسن مؤمنی‌شریف در کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار با اشاره به اینکه پاسداری از هویت، غنا بخشیدن و هویت‌آفرینی، مسئولیت اصلی شاعران و هنرمندان است، اظهار داشت: استاد شهریار تمام این شاخص‌ها را یکجا داشت و باید الگوی تمام هنرمندان قرار گیرد.

وی در عین حال که هویت را اعتقاداتی دانست که همه ملت، مانند دین و زبان و تاریخ و جغرافیا، به آن اهتمام و اعتقاد دارند، تصریح کرد: از فردوسی تا نظامی گنجوی به این موضوع اهتمام داشتند و هنرمندان نیز این راه را ادامه می‌دهند.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه شاعران آذری در زمینه اشعار فارسی اهتمام ویژه‌ای داشتند، افزود: شاعرانی مانند خاقانی، قطران، صائب و ... افتخار ایران هستند که در بین شاعران معاصر نیز استاد شهریار سرآمدترین آنها بود.

مومنی‌شریف با تاکید بر اینکه شهریار در جوانی با جریان روشنفکری در ارتباط بود، ولی افکار وی از آن جریان تاثیری نگرفت، تصریح کرد: افکار استاد شهریار برگرفته از جهان بینی اسلامی، معارف اهل بیت(ع) و قرآن کریم بود.

وی با اشاره به اینکه شهریار به انقلاب اسلامی پیش از دیگران ایمان آورد، افزود: خیلی از شاعران به خاطر افکار شبه روشنفکری نتوانسنتد به مردم بپیوندند، لذا هنر باید الهامی از وحی باشد نه از تفکرات انحرافی.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه شهریار با آثار و اشعار خود از هویت انقلاب و هویت ملی دفاع کرد، اظهار داشت: با وجود کهنسالی استاد، وی در ۹ سال عمر خود پس از انقلاب، بیش از ۵۰ قطعه شعر در زمینه انقلاب و رهبری سرود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب