امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11892 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۸:۳۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

طراح و تولیدکننده عروسک های ریحان و کیهان:

جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی فرصت مناسبی برای معرفی آثار تولیدکنندگان است

خبرایران: متاسفانه فرهنگ سازی اشتباهی در جامعه ما مبنی بر این وجود دارد که کالاهای ایرانی کیفیت خوبی ندارند درحالیکه بسیاری از کالاهای ایرانی کیفیتشان از کالاهای خارجی بسیار بالاتر است.
جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی فرصت مناسبی برای معرفی آثار تولیدکنندگان است

به گزارش خبرایران از ستاد خبری اولین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی، به «سمیرا صالحی» طراح و تولیدکننده عروسک های کیهان و ریحان گفت:مشکل عمده دیگر در مورد  کالاهای فرهنگی ایرانی این است که نهادها و سازمان های مربوطه از تولیدکنندگان حمایت نمی کنند و تولیدکنندگاه با دست خالی در این حوزه فعالیت دارند.

طراح و تولیدکننده عروسک های کیهان و ریحان افزود: نهادهایی مانند صدا و سیما ، آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی و ... باید در این زمینه فعالیت گسترده ای داشته باشند و صحبت ها و دغدغه ها تنها در حد شعار نباشد.

صالحی درباره دغدغه اش برای ساخت عروسک نیز گفت: جرقه اولیه برای عروسک سازی با این سوال در ذهنم شکل گرفت که چرا عروسک هایی مانند باربی باید برای کودکان ما جذاب باشد و نمونه های متنوعی برای عروسک ایرانی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل کار را شروع کردیم و از همان ابتدا هم هدف این بود تا عروسک ها با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

صالحی افزود:  سعی مان بر این بوده تا در این زمینه صنعت را دخیل نکنیم  ضمن اینکه کسانیکه در ساخت این عروسک های ریحان و کیهان همکاری می کنند خودشان هنرمند هستند.

طراح عروسک های ریحان و کیهان یادآور شد: خوشبختانه از این عروسک ها بسیار استقبال شد و در 7 نمایشگاه بین المللی با این عروسک ها شرکت داشتیم.

وی همچنین گفت: قیمت عروسک های ریحان و کیهان 12 هزار تومان است و نسبت به کاری که انجام می دهیم قیمت مناسبی دارد اما با این وجود مصرف کننده ها می گویند قیمتش بالا است؛ به دلیل اینکه ایرانی است فکر می کنند باید قیمتش پایین باشد.

صالحی برگزاری جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی را ضروری  و فرصت مناسبی برای معرفی آثار تولیدکنندگان دانست و گفت: اولین نکته ای که این جشنواره باید درنظر داشته باشد این است که اطلاع رسانی گسترده ای داشته باشد تا همه تولیدکنندگان این حوزه در جریان برگزاری چنین جشنواره ای قرار گیرند و بتوانند کالای خود را معرفی کنند.

وی ادامه داد: این جشنواره برای تولیدکنندگان کالاهای فرهنگی بسیار مناسب است زیرا اکثر تولیدکنندگان به دلیل هزینه های بالای تبلیغات در صدا و سیما و یا سطح شهر تبلیغاتی داشته باشند.

صالحی گفت: باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که اگر می خواهیم کودکان را به سمت محصولات ایرانی سوق دهیم نیاز به حمایت داریم که مهمترین شکل آن از طریق حمایت تبلیغاتی است.

این تولیدکننده عروسک افزود: برگزارکنندگان این جشنواره باید توجه داشته باشند که فعالیتشان تنها به روزهای برگزاری جشنواره بسنده نشود و در طول سال هم فعال باشند تا تولیدکنندگان هم بدین واسطه بتوانند کالای مورد نظر خود را معرفی کنند.

وی ادامه داد: فکر می کنم این جشنواره می تواند با حمایت از تولیدات بعدی برگزیدگان جشنواره، کمکی به تولیدکنندگان داشته باشد.

صالحی گفت: البته این نکته را هم باید مدنظر قرار دهیم که خانواده در استفاده فرزندانشان می توانند نقش زیادی داشته باشند البته به شرط اینکه خانواده ها خودشان با محصولات آشنا باشند.

برای اطلاع از آخرین اخبار اولین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی  به نشانی http://masrafefarhangi.ir/ مراجعه کنید.

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب