امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11900 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جانشين رئيس پژوهشگاه صنعت نفت خبرداد؛

برگزاری دومين همايش بين المللی فرصت های فناورانه نفت و گاز 8 مهرماه سال جاری/ 24 درصد نرخ ضريب برداشت از مخازن کشور/ استفاده از فناوری‌های روز چاه محور کوتاه‌ترين روش برای افزايش ازدياد برداشت/ پژوهشگاه صنعت نفت در حوزه نفت همیشه پيشگام است

خبرایران: مهندس سيد امير عباس حسينی جانشين رئيس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: برگزاری دومين همايش بين‌المللی فرصت‌های فناورانه صنعت نفت آغاز يک حرکت اساسی برای توسعه يکپارچه ميادين نفتی است.
برگزاری دومين همايش بين المللی فرصت های فناورانه نفت و گاز 8 مهرماه سال جاری/ 24 درصد نرخ ضريب برداشت از مخازن کشور/ استفاده از فناوری‌های روز چاه محور کوتاه‌ترين روش برای افزايش ازدياد برداشت/ پژوهشگاه صنعت نفت در حوزه نفت همیشه پيشگام است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری دومين همايش بين المللی فرصت های فناورانه نفت و گاز صبح امروزدوشنبه 30 شهریورماه 1394 با حضور«مهندس سيد امير عباس حسينی» جانشين رئيس پژوهشگاه صنعت نفت و معاون امور بين‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت،«دکتر محمدرضا کمالی» رئيس پرديس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت و اصحاب رسانه در مرکز همايش های بين المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزارو دراین نشست خبری «مهندس سيد امير عباس حسينی» جانشين رئيس پژوهشگاه صنعت نفت اظهارداشت: در زمينه افزايش 11 درصدی ضريب برداشت از ميادين نفتی هدفگذاری های لازم صورت گرفته که اين فاصله زياد بين ضريب برداشت فعلی با ميزان هدفگذاری شده به دليل فاصله فناورانه کشور در حوزه ازدياد برداشت است.

جانشين رئيس پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد: پژوهشگاه صنعت نفت خود را موظف می‌داند تا به عنوان يک راهبرد اساسی در اين حوزه گام بردارد.چرا که فناوری‌های مرتبط با ازدياد برداشت از اولويت‌های راهبردی پژوهشگاه صنعت نفت و وزارت نفت است و با توجه به اهميت اين موضوع دومين همايش بين‌المللی فرصت‌های فناورانه صنعت نفت و گاز را با محوريت فناوري‌هاي ازدياد برداشت در مهرماه برگزار خواهيم کرد.

وی درادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ضريب ازدياد برداشت از مخازن کشور 24 درصد است و با توجه به رقم 650 ميليارد بشکه در جا که در اختيار داريم، با اين ميزان برداشت 450 ميليون بشکه نفت در مخازن باقی می‌ماند که اگر نتوانيم فناوریهای مربوط به ازدياد برداشت را توسعه دهيم اين مخازن در نيمه دوم عمر خود با کاهش توليد و در نهايت مرگ مخزن مواجه خواهند شد و از آنجا که با يک درصد بهبود افزايش ضريب برداشت و با توجه به قيمت کنونی نفت رقمی در حدود 500 ميليارد دلار برای کشور حاصل می شود، توجه به اين موضوع از اولويت های صنعت نفت خواهد بود.

حسینی عنوان داشت: کوتاه‌ترين روش برای افزايش ازدياد برداشت استفاده از فناوری‌های روز چاه محور است و کوتاه‌ترين روش برای افزايش ازدياد برداشت کاربردی کردن فناوری‌های چاه محور است که ظرف مدت دو تا سه سال به ثمر می رسد. ازسویی اولويت دوم در اين زمينه استفاده از فناوریهای سطح‌الارضی است که ظرف 5 سال آينده به بهره‌برداری می‌رسد.

جانشين رييس پژوهشگاه صنعت نفت تاکید کرد: يکی از مهمترين ارکان افزايش ازدياد برداشت از مخازن نفتی استفاده از متدولوژی‌های ازدياد برداشت است که در مدت 7 تا 10 سال به اهداف مورد نظر در زمينه ازدياد برداشت دست خواهيم يافت. ضمن اینکه‌ در حال حاضر در دنيا چاه‌های مشابه ايران دارای هدف‌گذاری ازدياد برداشت تا ضريب 70 درصد هستند و پژوهشگاه صنعت نفت در حوزه صنعت نفت همیشه پيشگام بوده است. ازطرفی پژوهشگاه صنعت نفت به دليل داشتن نيروهای متخصص و تجهيزات منحصر به فرد می‌تواند گام‌های اساسی در زمينه توسعه روش‌های ازدياد برداشت داشته باشد.

وی درادامه درخصوص برگزاری دومين همايش بين‌المللی فرصت‌های فناورانه صنعت نفت هم عنوان داشت: چهارشنبه 8 مهرماه سال جاری دومين همايش بين‌المللي فرصت‌های فناورانه صنعت نفت طی مراسمی افتتاح خواهد شد و در اين همايش شبکه‌ای از شرکای پژوهشگاه نفت و شبکه‌ای از شرکت‌های نفتی و دانشگاه‌های فعال در حوزه نفت حضور خواهند داشت.

معاون امور بين‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت اضافه کرد: برگزاری دومين همايش بين‌المللی فرصت‌های فناورانه صنعت نفت آغاز يک حرکت اساسی برای توسعه يکپارچه ميادين نفتی است.چراکه در حال حاضر بررسی و مطالعه بر روی ميدان نفت و گاز اهواز به پژوهشگاه صنعت نفت واگذار شده که برگزاری دومين همايش بين‌المللی فرصت‌های فناورانه صنعت نفت می‌تواند به راهکارهای مناسب و استفاده از فناوری‌های روز دنيا برای اين منظور کمک اساسی داشته باشد.

حسینی ابرازداشت: شرکت‌های خارجی مانند شرکت OMV اتريش و شرکت سينرژی انگليس در اين همايش  حضور خواهند داشت ودردومين همايش بين‌المللی فرصت‌های فناورانه صنعت نفت تلاش می‌شود تا در خصوص فناوری‌های روز ازدياد برداشت بحث و تبادل نظر صورت گيرد.

وی درپایان یادآورشد: یکی از مباحث مهم دومين همايش فرصت‌های فناورانه صنعت نفت و گاز بررسی قراردادهای نفتی است و براساس تأکيدات دولت از اين پس قراردادهای نفتی همراه با پيوست تکنولوژی ميادين نفتی است که در اين پيوست در استفاده از ظرفيت‌های پژوهشی پژوهشگاه صنعت نفت و توانمندی‌های داخلی دانشگاه‌ها خواهد بود و اين پيوست به عنوان يک الگو در اين همايش مطرح خواهد شد.

بنابراین گزارش، دومين همايش بين المللی فرصت های فناورانه نفت و گاز 8 مهرماه سال جاری با محوريت فناوری های ازدياد برداشت با همکاری وزارت نفت، وزارت امور خارجه و پژوهشگاه صنعت نفت و همچنين مشارکت شرکت های بين المللی در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب