امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11902 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهندس قاسم مولایی خبرداد؛

نشت آب دریاچه چیتگر به کلی کذب بوده و هیچ گونه آلودگی ندارد/ نمایشگاه «آبی‌ترین وصال»از31 شهریورماه درمنطقه 22 تهران آغازمی شود/ قانونی بودن ساخت و سازهای منطقه 22/ برج‌های ساخته شده در بحث آب و هوایی هیچ تغییری ایجاد نمی‌کنند

خبرایران: مهندس قاسم مولایی شهردار منطقه 22 تهران گفت: برج‌های ساخته شده دراین منطقه در بحث آب و هوایی هیچ تغییری ایجاد نمی‌کنند و اظهارنظرهایی که در این مورد می‌شود به کلی نادرست است. ضمن اینکه موضوع نشت آب دریاچه چیتگربه کلی کذب بوده و هیچ گونه آلودگی ندارد.
نشت آب دریاچه چیتگر به کلی کذب بوده و هیچ گونه آلودگی ندارد/ نمایشگاه «آبی‌ترین وصال»از31 شهریورماه درمنطقه 22 تهران آغازمی شود/ قانونی بودن ساخت و سازهای منطقه 22/ برج‌های ساخته شده در بحث آب و هوایی هیچ تغییری ایجاد نمی‌کنند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری شهرداری منطقه 22 تهران صبح امروز دوشنبه 30 شهریورماه 1394 با حضور«مهندس قاسم مولایی» شهردار منطقه 22 تهران و اصحاب رسانه در مرکز مدیریت بحران شهرداری منطقه 22 تهران برگزار و دراین نشست خبری «مهندس قاسم مولایی» شهردار منطقه 22 تهران اظهارداشت: به پاس گرامیداشت ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در مقابل حمله رژیم بعثی و استکبار جهانی درهفته دفاع مقدس امسال برنامه‌های ویژه‌ای در دریاچه خلیج فارس برگزار می‌شود.ضمن اینکه نمایشگاه گرامیداشت هفته دفاع مقدس با نام «آبی‌ترین وصال» در هفته دفاع مقدس را ما برگزارخواهیم کرد که در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی برای شهروندان به نمایش گذاشته خواهد شد.

شهردار منطقه 22 تهران تصریح کرد: نمایشگاه «آبی‌ترین وصال»از31 شهریورماه همزمان با سال روز آغاز جنگ تحمیلی تا 7 مهرماه برگزار و در بخش اول به معرفی دشمنی‌ها، جنایت‌های صدام و حامیان صدام یعنی آمریکا و اسرائیل علیه نظام جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد.

وی درادامه خاطرنشان کرد: بخش دوم که از 8 مهرماه آغاز می‌شود، جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی سپاه به نمایش شهروندان گذاشته خواهد شد. ضمن اینکه در بخش اول نمایشگاه با همکاری سپاه تهران، بسیج عمار منطقه 22 و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود. در بخش اول این نمایشگاه از فرمایشات مقام معظم رهبری استفاده شده و بازدیدکنندگان با موضوعاتی همچون فرقه‌های ضاله وجنایت‌های آمریکا و اسرائیل علیه نظام جمهوری اسلامی ایران آشنا می‌شوند.

مولایی درخصوص بخش دوم این منمایشگه هم افزود: در بخش دوم نیز تجهیزات جدید نیروی دریایی از جمله قایق‌های تندرو و موشک‌های کرم ابریشم به نمایش عموم گذاشته خواهد شد. ضمن اینکه فضای بالغ بر 30 هزار هکتار برای برگزاری بخش دوم نمایشگاه درنظرگرفته شده و دراین بخش به دنبال نمایش قدرت نیروی دریایی برای حفظ و صیانت از ایران اسلامی و جمهوری اسلامی هستیم.

وی یادآورشد: برای اولین بار در تهران تجهیزات نیروی دریایی به نمایش گذاشته می‌شود. 16 مهرماه روز نیروی دریایی است و در این روز برنامه‌های ویژه‌ای جهت معرفی توانایی‌ها و دستاوردهای نیروی دریایی خواهیم داشت. همچنین بحث عید قربان تا غدیر نیز از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است که در طول این مدت با عنوان عید تا عید جشنواره ویژه‌ای در قالب یک بسته برای شهروندان برگزار خواهد شد.

شهردار منطقه 22ابرازداشت: این برنامه‌ها همزمان با اذان مغرب آغاز و تا حدود ساعت 10 شب به طول می‌انجامد و تمامی موارد محیط‌زیستی دریاچه شهدای خلیج فارس در اجرای این برنامه‌ها در نظر گرفته شده تا در خلال برگزاری نمایشگاه آسیبی به دریاچه وارد نشود. با اتوبوسرانی هماهنگی‌هایی لازم برای جابه‌جایی شهروندان به دریاچه خلیج فارس در حال انجام است تا برای بازگشت شهروندان به میادین اصلی و مرکز شهر تسهیلات لازم در نظر گرفته شود.

وی درخصوص روند ساخت و سازها درمنطقه 22 تاکید کرد: تنها 15 سال از عمر منطقه 22 منطقه سپری شده و به همین دلیل منطقه نوپایی است و در حال حاضر کلیه ساخت و سازها در این منطقه براساس طرح تفصیلی انجام می‌شود و کلیه ضوابط و قوانین برابر آنچه که در طرح تفصیلی آمده ، در این منطقه رعایت می‌شود.

مهندس مولایی عنوان داشت: برج‌های ساخته شده در بحث آب و هوایی هیچ تغییری ایجاد نمی‌کنند و اظهارنظرهایی که در این مورد می‌شود به کلی نادرست است. ضمن اینکه درخصوص موضوع آلودگی دریاچه و انتقال این آلودگی‌ها به اطراف نیز باید گفت که موضوع نشت آب به کلی کذب است و در دریاچه هیچ گونه آلودگی وجود نداشته و به اطراف نیز منتقل نمی‌شود.

وی یادآورشد: حدود 100 پروژه در منطقه 22 آماده شده که در حال حاضر برخی از آنها به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم دریاچه با مساحتی بالغ بر 57 هکتار نیز همزمان با هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد و تنها ضلع جنوبی دریاچه باقی مانده است که امیدواریم این فاز از دریاچه به زودی به بهره‌برداری برسد. ضمن اینکه با تکمیل پروژه بزرگراه شهید حکیم و جمع شدن کارگاه‌ها ضلع جنوبی دریاچه نیز به زودی تکمیل خواهد شد. تصفیه‌خانه دریاچه شهدای خلیج فارس نیز که توسط معاونت فنی و عمرانی انجام می‌شود، پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی عنوان داشت: زمین لازم برای ایجاد فضای آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد؛ اما ساخت مدرسه برعهده شهرداری نیست. اگر آموزش و پرورش برای زمین درخواستی انجام دهد، زمین در اختیار آنها قرار می‌گیرد؛ به طوری که در حال حاضر نیز 5 قطعه زمین در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته اما برای ساخت و ساز آن هنوز اقدامی صورت نگرفته است و شهرداری منطقه 22 آمادگی واگذاری زمین‌های آموزشی برای ساخت مدارس برابر با ضوابط را دارد.

مهندس مولایی درخصوص تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و ادعای برخی مالکان مبنی بر داشتن مجوز هم خاطرنشان کرد: قدمت این ساخت و سازها مربوط به چندین سال گذشته است و در آن زمان این مناطق جزو حریم منطقه 5 بوده ، اما اگر فردی ادعایی مبنی بر داشتن مجوز ساخت و ساز داشته باشد، در کمیسیون ماده 100 این ادعا بررسی می‌شود و اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، تخریب انجام نمی‌شود و حدود 20 مورد رستوران در منطقه 22 تخریب شده  و علاوه بر شهرداری، منابع طبیعی و امور آب در بحث حریم دخیل هستند.

مولایی درخصوص میزان سرمایه‌گذاری در این منطقه هم گفت: بخش خصوصی سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده و فضاهای اداری، تجاری و فرهنگی در منطقه 22 توسط بخش خصوصی در حال ساخت است. درمورد مجموعه هزار و یک ‌شب هم این مجموعه به صورت مشارکتی توسط شهرداری تهران در حال انجام است که فاز یک پروژه در سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب