امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11908 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران اعلام کرد؛

اجرای بیش از 2 هزار عنوان برنامه فرهنگی هفته دفاع مقدس در سراسر پایتخت/افتتاح 354 خانه جهاد در سرای محلات پایتخت/رونمایی از ده ها کتاب حوزه دفاع مقدس

خبرایران: معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: امسال همزمان با هفته دفاع مقدس بیش از 2 هزار عنوان برنامه در پایتخت در قالب یادواره شهدا، شب شعر و خاطره دفاع مقدس، بازدید وتجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، تور گردشگري، نمایشگاه عکس، رونمایی کتاب و ... با رویکرد محله محوري، هويت افزايي، غرورآفريني و مشاركت اجتماعي برگزار می شود.
اجرای بیش از 2 هزار عنوان برنامه فرهنگی هفته دفاع مقدس در سراسر پایتخت/افتتاح 354 خانه جهاد در سرای محلات پایتخت/رونمایی از ده ها کتاب حوزه دفاع مقدس

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی با اعلام این خبر اظهار داشت: برنامه های امسال هفته دفاع مقدس با هدف معرفی دفاع مقدس به عنوان اتحاد، ایمان، حسن ظن به خدا و اعتقاد به صدق وعده ی الهی، تعمیق مولفه های کلیدی فرهنگ و ایثار و مقاومت، تجلیل و تکریم از قهرمانان ملی، شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران، الگوهای رفتاری در دوران دفاع مقدس با محوریت سبک زندگی اسلامی – ایرانی و بازخوانی دفاع مقدس برای انتقال مفاهیم ناب به جوانان و نوجوانان برگزار می شود.

وی با اشاره به ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس هم گفت: در این هفته بیش از 2 هزار عنوان برنامه و 53 عنوان برنامه کلی با محوریت باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود.

 

افتتاح 354 خانه جهاد در سرای محلات پایتخت

امرودی از افتتاح 354خانه جهاد در سراهای محلات، روایت‌گری دفاع مقدس در اماکن پرتردد مناطق 22 گانه، انتشار کتاب خاطرات سرداران شهید، برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در 15 میدان میوه و تره وبار، برگزاری تور گردشگری "جهاد ادامه دارد" و ده ها برنامه فرهنگی و اجتماعی به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.

 

برگزاری تور گردشگری "جهاد ادامه دارد"

وی برپایی نمایشگاه میدانی به همراه نمایشگاه عکس دفاع مقدس با عنوان «جهاد ادامه دارد» را از دیگر برنامه های مناطق در هفته دفاع مقدس معرفی کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر این، سازمان زیباسازی نیز با استفاده از ظرفيت هاي تبليغي شامل پرتابل ها، بيلبوردها و عرشه هاي پل با محوريت آموزه هاي امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي درحوزه دفاع مقدس، اقدام به نصب المان ها و تندیس های شاخص دفاع مقدس در میادین و معابر مهم شهر خواهد کرد.

 

برگزاری 5 همایش آینه های صبور در پایتخت

وی عنوان کرد: همچنین همایش تجلیل از فعالان مردم نهاد فرهنگی در عرصه ی فرهنگ و ایثار و مقاومت  بامحوریت دفاع مقدس در ایوان شمس برگزار می شود.

امرودی از برگزاری 5 همایش آینه های صبور در پایتخت خبر داد و گفت: تجلیل و تکریم از فداکاری و وفاداری همسران جانبازان دفاع مقدس به صورت همایش های مجزا برای همسران جانبازان اعصاب و روان و قطع نخاعی، شیمیایی، قطع دو دست، قطع دو پا، نابینای دو چشمی به ترتیب با محوریت معاونت های اجتماعی شهرداری مناطق 1 و 6 و 12 و 4 و 14 برگزار خواهد شد.

 

برگزاری همایش «تهران، معبر یاد شهدا» و نمایشگاه عکس «پلاک خاکی»

وی با اشاره به ویژه برنامه های مشترک مناطق 22گانه عنوان کرد: پیش بینی کردیم تا در این هفته مراسم ویژه شب شعر، یادواره شهدا، بازدید و تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران و تورهای تهران گردی تحت عنوان  "جهاد ادامه دارد" در 123 ناحیه پایتخت برگزار شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: ویژه برنامه غبار روبی و گلباران مزار شهدا و شهداي گمنام شهر، برگزاری همایش «تهران، معبر یاد شهدا»، نمایشگاه عکس «پلاک خاکی»، معرفی و رونمایی کتاب دفاع مقدس و تجلیل از 220 نفر از همسران فداکار شهدا، جانبازان و آزادگان با حضور شهردار و مسئول امور بانوان منطقه از دیگر برنامه های فرهنگی و اجتماعی ویژه هفته دفاع مقدس در مناطق 22گانه پایتخت است.

 

رونمایی از ده ها کتاب حوزه دفاع مقدس

وی با اشاره به رونمایی از ده ها عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس تصریح کرد: همچنین قرار است تا برنامه های ویژه نقالي و پرده خواني با مضمون حماسي، تئاتر خياباني، نمايشگاه عكس و مسابقه گروهي پله نوردي در برج میلاد تهران برگزار شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان گفت: شهرداری تهران درصدد است تا با برپایی مراسم تجلیل و تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران، رونمایی از کتاب های مرتبط با موضوع دفاع مقدس، برگزاری جشن های ویژه این هفته و آشنایی مردم با تاریخ انقلاب و دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای گلگلون کفن را در ذهن شهروندان و شهر ماندگار سازد.

 

ویژه برنامه « آبی ترین وصال» در دریاچه شهدای خلیج فارس

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس مقارن با دهه ولایت و آغاز فصل مدارس نیز برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده است ، اظهار داشت: از 25 شهریور طرح های دهه ولایت و هفته دفاع مقدس توسط سازمان زیباسازی اکران می شود و در هفته دفاع مقدس برنامه های متنوعی در بوستان ولایت و دیگر بوستان های پایتخت برگزار می شود.

حجت الاسلام امرودی با اشاره به برنامه ویژه ای که در هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده نیز گفت: برنامه ای تحت عنوان "آبی ترین وصال" در دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار می شود و رویارویی آمریکایی ها با ایرانی ها را به تصویر می کشد که فضایی 130 هکتاری در گیر این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: از اول مهر در سه فاز برنامه ها شروع می شود و نمایشگاه ها در 10 مهر شروع می شود و تا 16 مهرماه ادامه خواهد داشت و در روز 16 مهر همزمان با سالگرد شهدای دریایی توسط یگان دریایی سپاه پاسداران برنامه مفصلی برگزار می شود و در روزهای آخر مهرماه هم فاز سوم را خواهیم داشت و به نوعی مردم فاز به فاز ، انبوهی از برنامه ها را می بینند.

به گفته امرودی، تمامی سازمان های وابسته به شهرداری اعم از سازمان اتوبوسرانی، میادین، مترو، بهشت زهرا و ... نیز برنامه های ویژه فرهنگی و اجتماعی را به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می کنند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب