امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11919 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دبیرجشنواره بین‌المللی نوجوانان اعلام کرد/1؛

جشنواره بین‌المللی نوجوانان هر دو سال یکبار در همدان برگزار می شود / همدان سرمایه اصلی‌اش شور و اشتیاق مردم است/ شخصاً به بخش المپیاد فیلمسازی نوجوانان دل بسته‌ام /همدان همواره مهد نوجوانان است

خبرایران: علیرضا شجاع‌نوری گفت: با توجه به اینکه جشنواره بین‌المللی نوجوانان هر دو سال یکبار در همدان برگزار می شود بهتر است که در سالی که جشنواره برگزار نمی‌شود برای آن ردیف بودجه در نظر گرفته شود و به زیرساخت‌ها بپردازند
جشنواره بین‌المللی نوجوانان هر دو سال یکبار در همدان برگزار می شود / همدان سرمایه اصلی‌اش شور و اشتیاق مردم است/ شخصاً به بخش المپیاد فیلمسازی نوجوانان دل بسته‌ام /همدان همواره مهد نوجوانان است

به گزارش خبرنگارسینمایی خبرایران، نشست جشنواره‌ای بیست و نهمین جشنواره نوجوان صبح امروز با حضور «علیرضا شجاع نوری» دبیر جشنواره بین‌المللی نوجوانان،«محمدابراهیم الهی‌تبار» دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی نوجوانان  «جلیل اکبری صحت » مدیر روابط عمومب بنیاد سینمایی فارابی و اصحاب رسانه برگزارو دراین نشست خبری «علیرضا شجاع نوری» با اشاره به اینکه نشست پیشین این جشنواره مصادف شده بود با گرامیداشت شهدای غواص و در این نشست که همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس است خوشحال است که چنین دلاورانی در این سرزمین وجود دارد گفت: زمانی که به همدان رفتم و شور و اشتیاق مجموعه برگزار کنندگان همدان را مشاهده کردم و دیدم که چه انرژی دارند شخصاً نیرویم چند برابر شد امیدوارم که بتوانیم در سالهای آینده این جشنواره را در همدان پررنگ‌تر و با استانداردهای بهتری برگزار کنیم.

شجاع نوری تصریح کرد: ظرفیت‌های گردشگری زیادی داریم که امید است امکاناتش در سالهای آینده به گونه‌ای فراهم شود که مورد استفاده قرار بگیرد. همدان سرمایه اصلی‌اش شور و اشتیاق مردم است. شخصاً به بخش المپیاد فیلمسازی نوجوانان دل بسته‌ام و فکر می‌کنم اتفاق‌های خوبی در آینده خواهد افتاد همدان می‌تواند محل دائمی دبیرخانه این جشنواره شود. چراغ المپیاد فیلمسازی را همیشه نگه دارد و سالهای سال ادامه داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که پیش از این فکر نمی‌کردم بتوانیم در حوزه نوجوان آثاری را برگزینیم، گفت: ابتدا که بخش کودک و نوجوان از همه جدا شده بود خیلی خوش‌بین نبودم که بتوانیم به آثار خوب و مشخصی در این باره برسیم اما خوشبختانه در حال حاضر با خیال راحت‌تری می‌توانم در این رابط صحبت کنم. فیلم‌هایی در بخش نوجوان وجود دارد که بسیار دلگرم‌کننده است. و در حال حاضر خواهش می‌کنم به تفکیک این دو بخش توجه کنیم و به نظرم اتفاق خوبی برای سینمای ایران خواهد افتاد.

شجاع نوری در ارتباط با این پرسش که آیا امکان دارد که این جشنواره به استان اصفهان بازگردد چرا که آنها ابراز علاقه کردند تا بخش نوجوان دوباره به استان خودشان بازگردد، گفت: متأسفانه در اوایل از استان اصفهان اشتیاقی دیده نشد و آنها علاقه‌ای برای برگزاری جشنواره کودک و نوجوان نشان ندادند. این در شرایطی بود که دوستان ما در حال تحقیق و بررسی این موضوع بودند که بخش کودک و نوجوان از یکدیگر جدا شوند کاش اصفهان این تمایل را که در حال حاضر از خود نشان می‌دهد کمی زودتر ابراز می‌کرد اما تصمیمی که گرفته شد دیگر قابل بازگشت نیست تا جایی که من اطلاع دارم رئیس سازمان سینمایی و وزیر ارشاد تمام نقطه نظرات تصمیم‌گیران را شنیده‌اند و به آن تصمیم‌ها نیز احترام گذاشتند و بسیار با نظرشان با آنها یکسان است.

وی با توجه به اکران فیلم سینمایی محمد رسول‌الله (ص) در همدان و همزمانی آن با جشنواره فیلم نوجوان در این استان که نیاز به سینما دارد، گفت: اکران این فیلم تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت ما در همدان سینمای فلسطین را نیز که به تازگی بازسازی آن به اتمام رسیده است افتتاح خواهیم کرد و همچنین تصمیم گرفتند که یک نمایش برای این فیلم در جشنواره بگذاریم  و بنا داریم از دو نفر از عوامل این فیلم سینمایی دعوت کنیم تا در جشنواره حضور پیدا کنند و با نوجوانان به بحث و تبادل‌نظر بپردازند. آی‌آر رحمان آهنگساز فیلم و تدوین‌گر فیلم قرار است که در این جشنواره حضور پیدا کند.

براساس این گزارش، در ادامه نشست محمدابراهیم الهی‌تبار «معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار همدان» که در جشنواره نوجوان همدان دبیر اجرایی نیز است، گفت: 5 سالن را در سطح همدان برای نمایش آماده کرده‌ایم، 8 سالن نیز در سطح شهرستان‌ها قرار است به نمایش فیلم‌ها بپردازد و اکران فیلم‌ها در مجموع در 9 شهرستان انجام می‌شود. برای تمام بخش‌ها برنامه‌ریزی داریم همچنین برای اقامت اصحاب رسانه و میهمانان و حضور پیشکسوتان در عرصه سینما مخصوصاً در مناطق مختلف استان برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته است. پیش‌بینی کرده‌ایم در حدود 3هزار نفر برای افتتاحیه جشنواره در همدان حاضر شوند این در شرایطی است که اختتامیه را دوستان ما در فارابی برگزار خواهند کرد.

وی افزود: ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره در استان همدان مورد تأیید رئیس سازمان سینمایی بوده است و او با صراحت اعلام کردند که این اتفاق خواهد افتاد. ما برای تمام جشنواره‌هایمان من‌جمله جشنواره نوجوان ردیف بودجه مشخصی داریم فکر می‌کنم دکتر جنتی با مصاحبه‌ای که داشتند تعیین تکلیف‌های لازم را کردند و صلاح دیدند که استان همدان همچون گذشته به خوبی میزبانی این جشنواره را به عهده خواهد گرفت.

در ادامه این مراسم علیرضا شجاع نوری گفت: نوجوانان به دلیل حساسیتی که دارند باید مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرند امیدوارم که آثار با سرفصلی که مربوط به نوجوانان است ساخته شود. با توجه به اینکه جشنواره قرار است هر دو سال یکبار در همدان برگزار شود بهتر است که در سالی که جشنواره برگزار نمی‌شود برای آن ردیف بودجه در نظر گرفته شود و به زیرساخت‌ها بپردازند. از آنجایی که بخش نوجوانان و بسیاری از بخش‌های کودک و نوجوان سایر جشنواره همدان برگزار می‌شود می‌توان گفت که همدان همواره مهد نوجوانان است.

علی‌ شجاع‌نوری در ادامه این جشنواره گفت: در جشنواره نوجوان همدان شاهد میهمانان خارجی هستیم که برای نوجوانان جذابیت دارد. به همین منظور برای اینکه نوجوانان با صاحبان ‌آثار جلسات پرسش و پاسخی داشته باشند نیم ساعت بعد از نمایش فیلم به اندازه بضاعت موجود این جلسات برگزار خواهد شد. همچنین جلسات تخصصی نیز وجود دارد که حضور نوجوانان در آن لزومی ندارد چرا که صرفاً به آسیب‌شناسی نوجوان می‌پردازد که دست‌اندرکاران در آن حضور داشتند. در سالن قدس نیز نمایش فیلم محمد رسول‌الله (ص) را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که نشانه‌های یک فیلم نوجوان به چه صورت است و در فراخوان جشنواره این نکات به چه ترتیبی ذکر شده است، گفت: مسائل را به صورت جزئی و ریز بیان نکردیم اما مسائل مربوط به سنین 12 تا 19 سال که مخاطب آنها نیز نوجوان است برایمان حائز اهمیت بوده است. با توجه به بازه زمانی دو ساله بین برگزاری جشنواره می‌توانیم برنامه‌ریزی خوبی را در این زمینه که شاهد آثار خوبی باشیم داشته باشیم. در حال حاضر با دیدن فیلم‌های جشنواره خوشحال‌تر از روز اول هستم و امروز می‌گویم با جداسازی بخش کودک از نوجوان اتفاق خوبی خواهد افتاد و تکلیف روشن‌تر است. در فیلم‌های حاضر در جشنواره تعداد زیادی به گونه‌ای ساخته شده است که مخاطبش نوجوانان هستند و فیلم برای آنهاست و تعدادی هم درباره نوجوانان است که مخاطبین آثار را در سنین بالاتری قرار می‌دهد.

شجاع نوری در پایان گفت: در حال حاضر به این فکر نمی‌کنم که در آینده بخش المپیاد نوجوانان در جشنواره حذف شود یا نه، اما شخصاً علاقه دارم به رویاپردازی‌های خود در ادامه برگزاری این بخش ادامه دهم و با چنین نیرویی کار خواهم کر و علیرضا شجاع نوری در پایان خاطرنشان کرد: به زودی گروه اکران فیلم‌های کودک و نوجوانان آغاز به کار خواهند کرد و برخی که علاقه‌مند هستند آثارشان در این گروه به نمایش در خواهد آمد همچنین در مورد برخی آثار که در جشنواره نیز برگزیده شده‌اند متأسفانه به خاطر برخی مسائل نتوانستند اکران عمومی پیدا کند امیدواریم که این رویه با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد برطرف شود.

بنابراین گزارش، در این مراسم  امیرشهاب رضویان از پوستر اصلی، مهدی پاکدل از پوستر المپیاد و آیدین قشلاقی از پوستر بخش بین‌الملل رونمایی کردند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب